hit.ro  »  Stiri  »  Stiinta Generala  »  Xiaomi: Profitul net ajustat aferent trimestrului al doilea creste cu 147%, pana la 5,1 miliarde RMB

Xiaomi: Profitul net ajustat aferent trimestrului al doilea creste cu 147%, pana la 5,1 miliarde RMB

calendar_month 31 Aug 2023, 13:01


Peste 18 indicatori operationali ating o capitalizare record in strategia Grupului de concentrare pe aria premium

Xiaomi Corporation („Xiaomi” sau „Grupul”; codul bursier: 1810), companie de electronice de larg consum si productie de smartphone-uri si hardware inteligent conectate printr-o platforma Internet of Things („IoT”), si-a anuntat rezultatele consolidate neauditate pentru cele trei luni incheiate la 30 iunie 2023 („T2 2023” sau „Perioada”). De la executia strategiei corporative cheie de „accent dublu pe scara si profitabilitate” in urma cu doua trimestre, Xiaomi a obtinut profit si crestere robusta a afacerii, cu mai multi indicatori operationali ce ating maximul istoric. In al doilea trimestru al anului 2023, veniturile totale ale Xiaomi au atins 67,4 miliarde RMB, in crestere trimestriala de 13,2%. Profitul net ajustat a ajuns la 5,1 miliarde RMB, in crestere anuala („YoY”) de 147,0%. Acest lucru marcheaza cel mai mare profit trimestrial din trimestrul al patrulea din 2021 pana in prezent, depasind cu mult asteptarile pietei. In prima jumatate a anului 2023, profitul net ajustat al Xiaomi a ajuns la 8,4 miliarde RMB, apropiindu-se de nivelul profitului net ajustat de anul trecut.

Pe parcursul perioadei, Xiaomi a continuat sa-si execute strategia corporativa cheie si si-a avansat constant strategia de concentare pe componenta premium a smartphone-urilor. Marja de profit brut a Grupului a atins un nivel record de 21%, marcand o imbunatatire a marjelor de profit brut in toate cele trei segmente de afaceri, inclusiv smartphone-uri, produse IoT si lifestyle si servicii de internet. In plus, Xiaomi si-a imbunatatit in mod activ eficienta interna si performanta generala. De asemenea, a continuat sa reduca costurile, sa sporeasca eficienta si sa optimizeze in continuare masurile de gestionare a stocurilor, consolidand in continuare dezvoltarea durabila si pe termen lung a Grupului. In timpul trimestrului, cheltuielile totale ale Grupului au fost de 10,2 miliarde RMB, in scadere cu 2,3% fata de anul trecut. Inventarul sau total a fost de 38,5 miliarde RMB, in scadere cu 33,5% fata de anul trecut, atingand cel mai scazut nivel din ultimele zece trimestre. Suma agregata a resurselor de numerar ale Grupului atinge un nou record de peste 113,2 miliarde RMB. Resursele de numerar demonstreaza in continuare ca Xiaomi functioneaza pe un model de operare sanatos si eficient, intarind fundatia pentru dezvoltarea viitoare.

Marja de profit bruta a afacerii cu smartphone-uri a atins un nou maxim, impulsionata de evolutia solida al strategiei spre segmentul premium

Pe fondul unei cereri scazute continue pe piata globala de smartphone-uri, Xiaomi a evoluat in mod constant, pentru a prelua controlul si a profita de oportunitati. Potrivit Canalys, cota de piata globala a smartphone-urilor Xiaomi a crescut cu 1,6 puncte procentuale, pana la 12,9% trimestrial, iar livrarile globale de smartphone-uri s-au ridicat la 32,9 milioane de unitati. In al doilea trimestru al anului 2023, veniturile din smartphone-uri au atins 36,6 miliarde RMB, in crestere trimestriala cu 4,6%. Marja de profit brut a afacerii cu smartphone-uri a ajuns la 13,3% in acest trimestru, cu o crestere de 4,7 puncte procentuale fata de anul trecut, stabilind un nivel record.

Potrivit Canalys, in al doilea trimestru al anului 2023, livrarile de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat in top trei in 51 de tari si regiuni la nivel global si s-au clasat in top cinci in 61 de tari si regiuni la nivel global. Livrarile de smartphone-uri ale Grupului au urcat pe locul 2 atat pe pietele din Europa, cat si din Orientul Mijlociu, consolidandu-si si mai mult pozitia de lider pe piata de peste ocean.



Xiaomi a continuat sa-si valorifice competitivitatea in tehnologiile de ultima ora din segmentul smartphone-urilor premium. In august, Xiaomi a dezvaluit Xiaomi MIX Fold 3 in China. In primele cinci minute dupa ce a ajuns pe raft, vanzarea Xiaomi MIX Fold 3 a atins un ritm de 2,25 ori mai mare fata de anterioara generatie, stabilind un nou record pentru smartphone-urile pliabile ale Grupului. Potrivit datelor de la terti, in al doilea trimestru al anului 2023, unitatile de smartphone-uri Xiaomi vandute in segmentul de pret de 4.000-6.000 RMB in China continentala au acumulat o cota de piata de 12,7%, cu o crestere anuala de 6,2 puncte procentuale. Mai mult, smartphone-urile Xiaomi cu un pret de sau peste 3.000 RMB, vandute ca procent din unitatile totale ale Grupului, in China, au atins un maxim istoric, inregistrand o crestere anuala timp de patru trimestre consecutive. In al doilea trimestru al anului 2023, pretul mediu de vanzare („ASP”) al smartphone-urilor Xiaomi din China a crescut, de asemenea, cu peste 24% fata de anul trecut.

Segmentul IoT a continuat sa creasca, iar veniturile din electrocasnicele inteligente mari au avansat cu peste 70%

Odata cu dezvaluirea stimulentelor pentru cresterea cererii de pe piata si cresterea consumului, veniturile Xiaomi din produsele IoT si lifestyle au fost de 22,3 miliarde RMB, in crestere anuala de 12,3%, iar marja de profit bruta a atins 17,6%, in crestere cu 3,3%. puncte procentuale de la an la an, stabilind un nou record.

Xiaomi a continuat sa consolideze interconectivitatea in diferite scenarii de utilizare. La 30 iunie 2023, numarul de dispozitive IoT conectate (excluzand smartphone-urile, tabletele si laptopurile) pe platforma AIoT a Grupului a ajuns la 654,5 milioane, cu o crestere de 24,2% fata de anul trecut. Numarul de utilizatori cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma AIoT a Grupului (excluzand smartphone-urile, tabletele si laptopurile) a ajuns la 13 milioane, reprezentand o crestere anuala de 27,8%. In iunie 2023, utilizatorii activi lunari („MAU”) ai aplicatiei Mi Home au ajuns la 82,9 milioane, o crestere de 17,1% fata de anul trecut.

Pe parcursul perioadei, veniturile din aparatele electrocasnice inteligente mari (inclusiv aparatele de aer conditionat, frigiderele si masinile de spalat) au crescut cu peste 70%, anual. Printre acestea, livrarile de aparate de aer conditionat Xiaomi au crescut cu peste 90% fata de anul trecut. Ambele linii ale grupului - frigidere si masini de spalat - au depasit evolutia pietei. Livrarile de frigidere au depasit 500.000 de unitati, iar cele de masini de spalat au fost de peste 300.000 de unitati. Potrivit All View Cloud („AVC”), in prima jumatate a anului 2023, livrarile de televizoare Xiaomi s-au clasat pe locul 1 in China.

Ecosistemul internetului a continuat sa prospere, cu multipli parametri operationali la niveluri record

Baza globala de utilizatori ai internetului Xiaomi a continuat sa se extinda. Numarul mediu de utilizatori lunari ai MIUI la nivel global si in China, in iunie 2023, a atins 606 milioane si, respectiv, 149,3 milioane, inregistrand o crestere anuala de 10,8% si, respectiv, 6,5%. In al doilea trimestru al anului 2023, veniturile din serviciile de internet ale Xiaomi au fost de 7,4 miliarde RMB, cu o crestere de 6,8% fata de anul trecut, atingand un record trimestrial, in timp ce marja de profit bruta a serviciilor sale de internet a atins 74,1%.

In al doilea trimestru al anului 2023, veniturile din publicitate ale Xiaomi au ajuns la 5,1 miliarde RMB, in crestere cu 13,0% fata de anul trecut, stabilind un nivel record. Veniturile din publicitatea bazata pe performanta si marca, atat pe piata interna, cat si in strainatate, au inregistrat, de asemenea, noi maxime trimestriale. Veniturile din jocuri ale Xiaomi au ajuns la 1,0 miliarde RMB, in crestere cu 7,5%, cu un avans anual pentru al optulea trimestru consecutiv.

In ceea ce priveste serviciile de internet, Xiaomi a mentinut o abordare deschisa si pozitiva a oportunitatilor de parteneriat la nivel mondial. In al doilea trimestru al anului 2023, veniturile Xiaomi din serviciile de internet din strainatate au crescut cu 19,7% pe an, pana la 2,0 miliarde RMB, atingand un nivel record, reprezentand 26,8% din veniturile totale din servicii de internet, in crestere cu 2,9 puncte procentuale pe an.

Strategia de cercetare si dezvoltare a fost actualizata cu peste 3.000 de profesionisti AI de top

De la inceputul acestui an, industria tehnologica globala a fost schimbata de un boom al inteligentei artificiale („AI”). Xiaomi se numara printre pionierii care fac incursiuni consistente in domeniul AI. De la infiintarea primei sale echipe AI vizuale din 2016, echipa Xiaomi AI s-a extins de sase ori in sapte ani, la peste 3.000 de profesionisti AI de top. Grupul si-a stabilit treptat capacitatile AI in domenii precum vizual, audio, acustica, grafice de cunostinte, procesarea limbajului natural („NLP”), machine learning sau AI multimodal, printre altele.

Modelul de limbaj auto-dezvoltat de Xiaomi („LLM”) a fost dezvaluit oficial. Pe 10 august 2023, modelul de limbaj dezvoltat de catre Xiaomi, cu 6 miliarde de parametri, s-a clasat pe locul 1 pe lista C-EVAL, intre modelele cu parametri de acelasi nivel, si s-a clasat pe locul 1 pe lista CMMLU in limba chineza. In ceea ce priveste viitoarea directie de implementare a LLM, Xiaomi se va concentra pe „implementarea usoara si locala”, cautand sa echilibreze eficienta si eficacitatea, mai degraba decat sa urmareasca dimensiunea parametrilor. Xiaomi si-a imputernicit Asistentul AI inteligent bazat pe voce cu modele mari de limbaj si a inceput testarea pe baza de invitatie.

In al doilea trimestru al anului 2023, cheltuielile de cercetare si dezvoltare ale Xiaomi au ajuns la 4,6 miliarde RMB, in crestere cu 21% fata de anul trecut. Xiaomi se asteapta ca investitia sa in cercetare si dezvoltare sa depaseasca 100 de miliarde de RMB, in cei cinci ani dintre 2022 si 2026.





 

Sondaj

Ce placa video aveti?