hit.ro  »  Stiri  »  Stiinta Generala  »  Traficul in mall-uri a crescut cu peste 17% in perioada sarbatorilor de iarna

Traficul in mall-uri a crescut cu peste 17% in perioada sarbatorilor de iarna

calendar_month 12 Feb 2024, 13:40


8 din 10 romani au mers la mall in intervalul 20-31 decembrie 2023;

Timpul petrecut in mall-uri a crescut in decembrie 2023 de la 2 ore per vizita, in medie, la aproape 3 ore;

Barbatii au cumparat mai multe cadouri, in timp ce femeile au petrecut mai mult timp in mall;

Suma cheltuita per vizita a crescut si ea cu 20%.

Brand Management a anuntat astazi rezultatele unui studiu calitativ realizat in perioada decembrie 2023 – ianuarie 2024, privind comportamentul de cheltuire al romanilor in mall-uri, cu ocazia sarbatorilor de iarna.

Conform studiului, traficul in mall-uri a crescut cu 17,3% in decembrie 2023, comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datoreaza, in principal, faptului ca anul acesta romanii nu s-au mai concentrat pe a pleca in vacante, asa cum s-a intamplat in anii trecuti, post-pandemie. Acestia au preferat iarna aceasta sa ramana in tara si sa-si petreaca timpul liber cu familia si in centrele comerciale.

„Ne asteptam la o crestere de 10% in ce priveste traficul din mall-uri in perioada sarbatorilor, insa asteptarile ne-au fost depasite. 8 din 10 romani au petrecut timp in mall-uri in intervalul 20-31 decembrie 2023. Frenezia de a pleca, de a calatori, aparuta imediat ce s-au ridicat restrictiile din pandemie, s-a mai domolit. In plus, economiile facute in perioada Covid s-au terminat iar preturile au crescut chiar mai mult decat inflatia. Ceea ce a creat niste conditii ideale pentru a petrece sarbatorile acasa iarna aceasta”, explica Georgian Draghici, Director Comercial Brand Management.

In ceea ce priveste categoriile de produse cumparate, cele mai populare au fost hainele (35%), bijuteriile si parfumurile (25%) si jucariile (25%). De asemenea, a crescut semnificativ interesul pentru produsele electronice si electrocasnice (15%).

Timpul petrecut in mall-uri a crescut cu 40% in decembrie 2023, comparativ cu restul anului, adica de la 2 ore per vizita, in medie, la aproape 3 ore. Acest lucru se datoreaza, in principal, faptului ca romanii au avut mai mult timp liber la dispozitie.

Studiul a constatat, de asemenea, ca barbatii au cumparat mai multe cadouri, in timp ce femeile au petrecut mai mult timp in mall. Si daca anul trecut studiile aratau ca domnii cheltuie cu 10% mai mult decat doamnele, iata ca tendintele s-au pastrat si de sarbatori, cu mentiunea ca suma cheltuita intr-o vizita la mall a crescut si ea cu 20%, astfel ca in luna decembrie barbatii au cheltuit, in medie, 362 lei versus 330, cat cheltuie femeile. Acest lucru se datoreaza, in principal, cresterii traficului dar si a preturilor produselor.





 

Sondaj

Care este prima versiune de Windows pe care ati folosit-o?