Surface a adus Microsoft pierderi de 1,7 miliarde dolari, dar exista si vesti bune in spatele cifrelor
6/6008
calendar_month 06 Aug 2014, 12:45
Microsoft a lansat in acest an a treia generatie de tablete Surface, in incercarea de a convinge consumatorii ca device-ul este unul care merita cumparat. Din pacate pentru companie, eforturile concentrate pe dezvoltarea unui produs cu adevarat de top par a fi in zadar, daca privim lucrurile pe termen scurt. Microsoft a inregistrat, de la lansarea primei generatii de Surface (Surface Pro si Surface RT) si pana acum, pierderi cumulate de 1,7 miliarde dolari.
Cifra este estimata de analisti si cuprinde anii fiscali 2013 si 2014.
Spuneam in titlu ca in spatele cifrelor care indica pierderi se afla si o veste buna: de la un an fiscal la altul, pierderile inregistrate prin gama Surface s-au redus.

Astfel, daca in 2013 analistii vobesc despre o pierdere de 1,05 miliarde dolari, anul acesta pierderile sunt estimate la 676 milioane de dolari. Cum Microsoft este o companie care isi permite sa aplice strategii pe termen mediu si lung si si are capacitatea de a suporta pierderi la acest nivel, nu credem ca gigantul IT va renunta la proiectul Surface, ci va incerca sa aplice o strategie asemanatoare cu cea intalnita in cazul Xbox si care s-a dovedit a functiona.
Dupa cum scrie Gigaom, in 2005 divizia Xbox inregistra pierderi de 4 miliarde dolari pentru ca trei ani mai tarziu sa aduca profit pentru companie.

Punctam recent ca Microsoft a surprins industria si utilizatorii prin deciziile legate de restructurarile masive (18.000 de angajati concediati in intreaga lume). Scriam atunci ca gigantul IT aplica un fel de strategie de tip ping-pong cu proiectele sale recente (vezi cazul Nokia X) si ca este imposibil de prevazut ce decizii va mai lua noul CEO al Microsoft Satya Nadella. Dar putem spera ca Surface nu va disparea in ceata precum smartphone-urile cu Android ale companiei.

Sondaj

Ce cadou ti-ar placea sa primesti?