hit.ro  »  Stiri  »  Stiinta Generala  »  Studiu SoftServe: Peste 40 la suta dintre managerii IT considera ca liderii lor nu acorda suficienta importanta inteligentei artificiale

Studiu SoftServe: Peste 40 la suta dintre managerii IT considera ca liderii lor nu acorda suficienta importanta inteligentei artificiale

calendar_month 26 Apr 2023, 14:57
72% dintre directorii IT din companii software considera ca liderii organizatiilor din care fac parte nu sunt pe deplin constienti de capacitatile tehnice ale inteligentei artificiale (AI) si ale machine learning (ML) si de potentialul acestora in business, potrivit unui studiu realizat de SoftServe. In plus, 42% dintre respondenti au declarat ca top managementul nu trateaza cu suficienta urgenta investitiile in AI si ML.
In ceea ce priveste motivele pentru care investitiile in AI/ML ar trebui sa urce pe lista de prioritati a liderilor de business, 56% din respondenti au indicat chiar impactul pozitiv pe care l-ar putea aduce din perspectiva de afaceri. Atragerea si retentia talentelor (52%) si competitia (49%) au fost urmatorii doi factori mentionati de respondenti.
In acelasi timp, toti directorii intervievati sunt convinsi ca investitiile in AI/ML sunt cruciale pentru succesul organizatiilor, chiar daca 97% din cei intervievati spun ca proiectele AI/ML anterioare au avut rezultate sub asteptari.
Respondentii sunt de parere ca cele trei motive principale pentru care investitiile in AI si ML anterioare nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor sunt lipsa de talente sau competente (39%), finantarea inadecvata sau insuficienta (38%), si lipsa integrarii in strategia de afaceri (36%).
Studiul releva ca respondentii percep un dezechilibru puternic intre implementarea acestor tehnologii si strategia de afaceri. Spre exemplu, peste 50% din respondenti sustin ca presiunea de implementare a acestor tehnologii vine chiar din partea liderilor de business, iar aproape o treime mentioneaza ca leadership-ul organizatiilor trateaza AI/ML mai degraba ca pe un instrument de marketing decat ca pe unul de business, care poate genera venituri si contura strategia de produs.
In ceea ce priveste dificultatile intampinate in procesul de adoptare a inteligentei artificiale si a invatarii automate, aproximativ 2 din 10 respondenti (29%) afirma ca organizatia lor este slab sau deloc pregatita pentru a gestiona datele necesare pentru antrenarea platformelor AI si ML, in timp ce aproape toate organizatiile spun ca au nevoie de ajutor cu dezvoltarea AI/ML in special in zonele de analizare si integrare a datelor. In acest context, o schimbare de abordare si o integrare mai puternica a acestor tehnologii in strategia de afaceri devin cruciale pentru succesul viitor al investitiilor in AI/ML.
Reprezentantii SoftServe au subliniat si cateva actiuni critice pe care companiile software trebuie sa le intreprinda. Printre acestea se numara alinierea strategiei cu executia, intelegerea celor mai bune aplicatii ale tehnologiei si concentrarea pe monetizarea eficienta a acestor tehnologii pentru a obtine cresteri ale veniturilor. Mai mult, cum rezultatele studiului subliniaza ca investitiile in AI sau ML sunt sub asteptari, pentru a asigura succesul viitor al acestor tehnologii in cadrul companiilor de software, este necesar ca responsabilitatea sa treaca de la IT la managerii de produs si feedback-ul validat al clientilor sa fie integrat in ciclul managementului de produs.
Studiul SoftServe are la baza raspunsurile a aproape 600 de directori si vicepresedinti de IT, directori de tehnologie, manageri de dezvoltare si de inginerie din companii digitale si software cu afaceri anuale de cel putin 100 milioane de dolari, din America de Nord si Europa.



 

Sondaj

Ce cadou ti-ar placea sa primesti?