Studiu easySales: Cresterea din eCommerce s-a temperat, dar romanii cheltuie mai mult ¬ comanda medie a crescut la 215 lei
8/8269
calendar_month 20 Oct 2022, 17:35
foto: Ciprian Cazacu, cofondator easySales
• Daca in T1 din 2022 cresterea anuala a vanzarilor era de 35%, in T2 a aparut o scadere de 0.7%, iar T3 recupereaza, cu un avans de 7%
• Noile obiceiuri de consum ale romanilor, dar si inflatia, cresc cheltuiala medie de la 170 lei in T3 2021 la 215 lei in T3 2022
• Mai multe informatii despre evolutia pietei si tendinte sunt disponibile in conferinta eCommerce Talks by easySales din 31 octombrie
Platforma SaaS de management automatizat si centralizare a activitatilor de eCommerce easySales a realizat un studiu pe intregul esantion de clienti proprii, iar datele arata o crestere temperata in eCommerce, de la 35% in primul trimestru al anului, la o evolutie negativa, de 0.7% in perioada aprilie-iunie si o revenire pe crestere, de 7%, aferenta celui de-al treilea trimestru al acestui an.
„Contextul economic fragil si razboiul din Ucraina, pe de o parte, si redeschiderea magazinelor fizice, pe de alta parte, au generat oscilatii in evolutia zonei de eCommerce, ca numar de produse vandute, iar in prezent ne regasim pe o tendinta de revenire a cresterii, aproape de zona de doua cifre. Un accentuat sentiment de prudenta, pe alocuri chiar panica, s-a resimtit atat in aprovizionarea cu stocuri de catre comercianti, cat si in apetitul de cumparare manifestat de consumatori”, declara Ciprian Cazacu, cofondator easySales.
Cu toate acestea, noile obiceiuri de consum ale romanilor, dar si inflatia, cresc cheltuiala medie pentru o singura comanda de la 170 lei in trimestrul al treilea din 2021 la 215 lei in aceeasi perioada a anului curent.
„Cresterea valorica a comenzii medii este in mare masura influentata de inflatie, dar si de schimbarea obiceiurilor de cumparare – tipurile de produse achizitionate, cantitatile mai mari cumparate pentru a obtine reduceri, inclusiv cu privire la costul transportului. Asteptarile sunt ca, in continuare, clientii sa cumpere mai mult rational si mai putin compulsiv. Consumatorii isi planifica mai atent cheltuielile, analizeaza mai mult preturile si cauta tot mai des sa obtina reduceri, accesand ofertele comerciantilor”, adauga Cazacu.
Mai multe informatii despre evolutia pietei si tendinte sunt disponibile in conferinta eCommerce Talks by easySales de luni, 31 octombrie. Informatii despre program, participanti si inscrieri sunt disponibile la https://easy-sales.com/ecommerce-talks.
In ceea ce priveste categoriile de produse vandute in 2022 se observa o noua schimbare, in mare parte determinata de deschiderea circulatiei interne si internationale, a scolilor si, in general, reluarea activitatilor sociale.
Top 3 segmentele cu mari cresteri fata de anul trecut sunt:
• Fashion (22%),
• Sport si Aer Liber (13%),
• Carti, Filme si Muzica (18%),
• Periferice PC si software (17%) .
Top 3 segmente ca scadere a ritmului vanzarilor, fata de anul trecut, sunt:
• Beauty (-19%),
• Articole pentru copii si Jucarii (-7%),
• Auto Moto (-6%).