Studiu: 66% dintre romani cred ca Black Friday 2014 a fost mai reusit decat cel de anul trecut

calendar_month 11 Dec 2014, 13:30
Aproximativ 51% dintre locuitorii din mediul urban au facut cumparaturi de Black Friday, cei mai multi dintre acestia afirmand a evenimentul a fost mai reusit decat cel de anul trecut, potrivit un studiu realizat de compania iSense.Solutions.
Telefoanele mobile au avut cel mai mare succes de Black Friday 2014, 13% dintre cumparatori orientandu-se catre aceste produse. Pe urmatoarele locuri in topul preferintelor acestora s-au clasat articolele de imbracaminte si incaltaminte (12%), televizoarele (9%), cartile (7%), aspiratoarele (5%), tabletele (4,4%) si laptopurile (4.4%).
Inainte de Black Friday, potrivit datelor iSense.Solutions, doar 28% dintre oraseni doreau să achizitioneze produse cu aceasta ocazie, in timp ce 54% erau indecisi si asteptau sa vada promotiile.
"Este interesant ca aproape jumatate dintre romanii care au cumparat de Black Friday era indecisa inainte de eveniment. Astfel, putem spune ca retailerii au indeplinit asteptarile romanilor sau poate chiar le-au depasit cu promotiile pe care le-au oferit anul acesta de Black Friday, 66% dintre cumparatori fiind de parere ca evenimentul de anul acesta a fost mai reusit decat cel din 2013", a declarat Andrei Canda, Managing Partner iSense.Solutions.
Conform studiului, 7 din 10 cumparatori cred ca a meritat sa astepte promotiile pentru a-si achizitiona produsele dorite. De asemenea, 68% dintre acestia s-au declarat multumiti de nivelul reducerilor. Totusi, Black Friday 2014 a fost mai putin apreciat de persoanele din intervalul de varsta 35-44 de ani, 55% dintre acestea declarandu-se nemultumite de discount-uri si apreciind evenimentul ca fiind sub cel de anul trecut.
Online-ul a batut comertul traditional
Achizitiile de Black Friday s-au desfasurat in special online, 62% dintre cumparatori alegand sa profite de promotiile magazinelor online, in timp ce 28% au preferat magazinele fizice. De asemenea, 10% dintre cumparatori au achizitionat atat din magazinele fizice, cat si de pe internet.
Studiul a fost realizat online de catre compania iSense.Solutions in cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 15 ani, din mediul urban din Romania. Marja de eroare este de +/-4,9%.
Noutati




