Strategia "solara" a miliardarului Elon Musk, model pentru investitii record

calendar_month 18 Sep 2014, 12:30
Multe fonduri se arata tot mai mult interesate de investitiile in energia solara, urmand modelul companiei SolarCity detinuta de miliardarul Elon Musk, care vinde energie, nu panouri.
In prezent, proiectele rezidentiale si comerciale din productia de energie solara se ridica la cinci miliarde de dolari, in crestere fata de 2013, cand valoarea acestora, conform firmei de cercetare Mercom Capital Group, era de 3,3 miliarde de dolari, spun cei de la Bloomberg.
Fondurile se arata interesate de companii ca Sungevity si Sunrun, ceea ce reprezinta o schimbare fata de boom-ul din 2008, cand principala atractie era productia de panouri solare, unde s-au investit 4,97 miliarde de dolari.
(foto: Wikipedia)
"Intrebarile din urma cu cativa ani - 'va straluci soarele suficient pentru a produce cantitatea de energie pe care am estimat-o?' sau 'ce se intampla daca panourile solare nu functioneaza?' - nu mai sunt puse", a spus Tom Athan, managing partner la Altus Power America Management.
Energia de pe acoperis
SolarCity a transformat industria, oferind investitorilor o modalitate de a profita de costurile in scadere ale panourilor solare. De multe ori, compania din San Mateo, California, instaleaza panouri solare pe acoperisul caselor si cladirilor comerciale prin leasing, ajutand proprietarii sa-si reduca facturile de energie electrica.
Actiunile SolarCity, unde Musk este presedinte si principal actionar, au crescut de peste opt ori din decembrie 2012, cand a fost cotata la bursa, sustinuta de cererea puternica venita din partea celor care doreau sa-si produca energia electrica necesara. Performantele acestei companii le-au depasit pe cele ale mult mai cunoscutei companii detinuta de Musk, Tesla Motors.
Cititi in continuare pe acest subiect pe Business24
Noutati




