Stiinta datelor, profesia viitorului. Supranumiti "unicorni", specialistii sunt vanati in toata lumea

calendar_month 12 Aug 2014, 14:00
Chris Farrell, doctor in astrofizica, analizeaza in prezent date la compania Yelp si a devenit un specialist in stiinta datelor, functie care nici nu exista in urma cu trei ani, dar de care, astazi, au nevoie toate companiile de Internet care se respecta.
Specialistii in acest domeniu nou au capacitatea de a extrage si a interpreta datele furnizate de miliardele de clicuri de pe Internet.
"Acestia sunt numiti 'unicorni'", deoarece combinatia de competente ceruta este foarte rara, a spus Jonathan Goldman, de la LinkedIn, care a dezvoltat butonul "People You May Know", se arata intr-un articol publicat de The Wall Street Journal.
Candidatul ideal trebuie sa aiba mai mult decat competentele traditionale de cercetare de piata, spun angajatorii, respectiv capacitatea de a gasi modele in milioanele de date provenite de la diferite surse, pentru a deduce din acestea modul in care se comporta clientii si pentru a scrie modele statistice care sa declanseze anumite comportamente.
La magazinul online Etsy Inc, de exemplu, un doctor in biostatistica, ce a petrecut multi ani in cercetarea datelor privind primele semne ale aparitiei cancerului la san, dezvolta un model statistic necesar pentru a afla ce termeni sunt folositi de oameni cand cauta pe site-ul companiei detalii despre o noua moda vazuta pe strada.
Cititi mai multe despre "Stiinta datelor, profesia viitorului. Supranumiti "unicorni", specialistii sunt vanati in toata lumea" pe Business24
Noutati




