Site-urile americane au de furca in Europa. Datele utilizatorilor, marul discordiei

calendar_month 04 Mai 2015, 14:00
Bruxellesul deschide o ofensiva impotriva site-urilor americane care folosesc datele internautilor europeni, anuntand ca, dupa Google, alte platforme online sunt vizate de potentiale investigatii privind nerespectarea legislatiei din domeniul concurentei.
Anuntul reprezinta un prim pas facut in directia impunerii unei legislatii restrictive in domeniul comertului online, ca urmare a presiunilor facute de Germania si Franta pentru adoptarea unei pozitii mai ferme in fata unor companii precum Google sau Amazon, anunta postul american CNBC.
Speriati de messenger
O ciorna a proiectului legislativ care va asigura crearea unei piete digitale unice este pe punctul de a fi definitivata in cursul acestei saptamani, in document aratandu-se cum platformele online afiseaza discretionar rezultatele cautarii si cum sunt folosite datele utilizatorilor de internet.
Planul de a limita ascensiunea site-urilor americane pe piata europeana va afecta serviciile unor canale video online precum Netflix sau pe cele ale serviciilor de mesagerie instant WhatsApp si Skype, devenite rivale ale companiilor media si de telecomunicatii din UE.
Airbnb si Uber ar putea fi alte doua companii care sa intre in vizorul inspectorilor de concurenta din UE, pentru folosirea abuziva a pozitiei dominante in piata.
Intensificarea controalelor impotriva companiilor americane de pe piata digitala din Europa a generat o serie de reactii acide de la Washington, inclusiv presedintele Barack Obama acuzand Bruxellesul de initierea unor masuri protectioniste pe piata digitala de pe continent.
Cititi in continuare despre "Site-urile americane au de furca in Europa. Datele utilizatorilor, marul discordiei" pe Business24
Noutati




