Sfaturi pentru a reduce stresul si anxietatea pentru un somn mai bun
8/8531
calendar_month 10 Apr 2023, 12:15
Stresul si starile de anxietate pot afecta semnificativ calitatea somnului, iar daca a trecut prea mult timp de la ultimul somn odihnitor, ar fi bine sa iei masuri si sa indrepti acest lucru. Odihna te ajuta sa te concentrezi mai bine la ce ai de facut, sa ai o dispozitie buna si sa iti pastrezi sanatatea la cote maxime. Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa reduci stresul din viata ta si sa te bucuri din nou de un somn de calitate:

Tratarea cauzei care duce la stari de stres si anxietate

Exista mai multi factori care pot duce la stari de stres si anxietate – gravidele se confrunta cu insomnii in sarcina, persoanele care lucreaza prea mult sau care trec prin diverse situatii tensionate pot suferi de diverse tulburari de somn, persoanele care urmeaza anumite tratamente pot avea probleme cu somnul, etc. Daca ai identificat exact cauza care iti afecteaza calitatea somnului, ar fi bine sa o tratezi cu ajutorul unui specialist. Pe termen lung, aceste stari de anxietate si privarea de somn iti pot afecta sanatatea.

Construirea unor obiceiuri de somn sanatoase

Obiceiurile de somn sanatoase ajuta la scaderea nivelului de anxietate si la transformarea procesului de adormire intr-o experienta placuta. Un pat confortabil, cu o lenjerie de pat moale, proaspat spalata, eliminarea tuturor surselor de perturbare a somnului (lumina puternica, zgomotele, etc.), evitarea cofeinei si a excesului de alcool cu cateva ore inainte de somn – toate acestea reprezinta obiceiuri care te ajuta sa reduci cele mai multe simptome anxietate si sa te odihnesti mult mai bine.

Stabilirea unei rutine de somn

O modalitate buna de reducere a stresului si a nivelului de anxietate este stabilirea unei rutine de somn. Se spune ca dureaza aproximativ 21 zile pana cand organismul tau se invata cu un obicei nou care devine ulterior o rutina. Iata cum ar putea arata o rutina de somn sanatoasa: un dus fierbinte inainte cu 1-2 ore de somn, savurarea unui ceai cu efect relaxant, cum ar fi cel de tei, rasfoirea unei carti sau ascultarea unui podcast (ai grija insa ca nu cazi in capcana ecranelor si sa iti dai seama ca ai pierdut cateva ore pe retelele de socializare si ti s-a dus tot somnul), practicarea unor exercitii de respiratie sau de meditatie. O astfel de rutina te ajuta sa iti pregatesti corpul de somn, sa adormi mai repede si sa te bucuri de o noapte linistita.

Tu ce faci pentru a reduce stresul si anxietatea din viata ta?