Revolutia electrica ¬ masinile viitorului

calendar_month 18 Iul 2017, 14:09
Lista automobilelor electrice este într-o continuă creștere, tot mai mulți producători adăugând astfel de modele în ofertă. În acest peisaj cu mașini electrice din ce în ce mai diverse, este normal să apară și modele mai accesibile publicului larg, ideea că o mașină electrică costă foarte mult devenind tot mai incorectă.
Nu e de neglijat nici faptul că, dacă vă hotărâți să faceți pasul către o mașină electrică, puteți primi de la statul român o subvenție de până la 10,000 de euro, prin programul ”Rabla Plus”. Pentru a accesa această finanțare, nu este nevoie să casați o mașină, ci puteți merge direct la dealer unde să cereți această subvenție. Dacă aveți și o mașină veche de care vreți să scăpați, puteți obține un bonus de 6,500 de lei, ajungând astfel la o sumă totală de aproximativ 11,500 de euro, sumă scăzută din prețul total al unei mașini electrice.
Mașinile electrice reprezintă viitorul în materie de mijloace de transport, iar dacă vă vine greu să credeți acest lucru, aruncați o privire în Franța, unde proaspătul președinte Emmanuel Macron și al său guvern au anunțat un plan prin care vor să interzică toate autovehiculele care circula pe bază de benzină sau motorină până în anul 2040. Tot acest plan promite că cetățenii cu un nivel al venitului mai scăzut vor primi subvenții semnificative de la stat pentru a-și putea schimba mașina poluantă cu una ”verde”.
Conform DRPCIV, numărul mașinilor electrice care circulă pe șoselele din România s-a triplat în ultimii 3 ani, un anunț care la prima vedere pare semnificativ, asta până să vedem și numarul exact de astfel de mașini existente. Conform acestor date, la sfârșitul anului trecut existau 280 de mașini pur electrice pe străzile din România, la care se adauga aproximativ 6000 de modele hybrid, mașini care folosesc atât combustibil tradițional cât și energie electrică.
Principalele dezavantaje ale mașinilor electrice, cel puțin deocamdata, sunt prețul mai mare comparativ cu o mașină tradițională dar și autonomia redusă a acestora. În România, aceste probleme sunt și mai mari, având în vedere nivelul general scăzut al veniturilor dar și infrastructura slab dezvoltată. Salariul mediu de 500 de euro și faptul că, de exemplu, pe Autostrada Soarelui nu există nicio stație de încărcare pentru mașini electrice sunt principalele impedimente în calea creșterii popularității acestor automobile.
Totuși, mașinile electrice au și o serie importantă de avantaje, poate cel mai mare dintre acestea fiind faptul că nu va mai trebui să plătiți pentru benzină sau motorină niciodată. Cum prețul petrolului va deveni tot mai ridicat, din cauza faptului că este o resursă limitată care la un moment dat nu va mai exista, mașinile electrice reprezintă modalitatea perfectă de a scăpa de această grijă. Un alt avantaj important este dat de faptul că aceste mașini folosesc motoare integral electrice, care astfel nu au nevoie de ulei și alte operații de mentenanță. Astfel,piesele auto ale unei mașini electrice vor avea nevoie de mai puține intervenții și, în final, întreținerea unei astfel de mașini vă va costa mult mai puțin. Pe lângă toate aceste avantaje, să nu uităm de cel mai important: faptul că mașinile electrice produc 0 emisii de CO2 și contribuie la un mediu mai curat și sănătos pentru noi toți.
Chiar și în aceste condiții, dacă plănuiți sa vă achiziționați o mașină electrică în viitor sau doar vreți să vedeți cum arată și ce specificații tehnice au astfel de modele, am alcătuit mai jos o listă cu câteva modele de mașini electrice pe care le puteți găsi acum pe piața internaționala dar și în România. Ordinea este pur întâmplătoare, aceasta fiind o listă, nu un clasament.
Kia Soul EV
Foto: kia.ro
Modelul Soul EV al producătorului corean Kia se prezintă cu un spațiu generos atât pentru pasageri cât și pentru bagaje, dar și cu un design fresh și modern. Kia Soul oferă spațiu pentru cinci pasageri și dezvolta o putere de doar 110 CP, dar pentru cei care conduc în principal prin oraș, Kia Soul se va dovedi un partener de încredere.
Modelul clasic de Kia Soul (cel pe benzină) a câștigat în 2017 premiul de ”Cea Mai Bună Mașină Compactă Ieftină” dar și premiul pentru ”Cea Mai Bună Mașină Compactă Pentru Familii”. Așadar, modelul electric Kia Soul continuă o tradiție începută prin modelul clasic, adresându-se aceluiași public.
Din punct de vedere tehnic, Kia Soul EV propune o viteză maximă de 145 km/h printr-un motor electric ce dezvoltă o putere maximă de 110 CP și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 11.3 secunde. Prețul de pornire pentru un Kia Soul EV pleacă în România de la 33.000 €, preț ce poate ajunge până la aproximativ 22.000 € prin accesarea subvențiilor oferite de stat.
BMW i3

Foto: bmw.com
Primul model electric din această listă care nu are un corespondent în gama vehiculelor tradiționale este modelul i3 de la BMW, lansat în 2017. Un lucru apreciat la acest model și prin care a reușit să se remarce rapid este greutatea redusă obținută prin caroseria construită din fibră de carbon, în timp ce la interior BMW i3 se remarcă printr-un aspect futurist, construit în principal prin materiale reciclate.
i3 nu se diferențiază cu nimic de un BMW clasic, oferind aceeași accelerare rapidă și manevrabilitate ușoară la volan. Din punct de vedere tehnic, BMW i3 propune o autonomie de 190 km, cu o baterie de 18,8 kWh ce poate fi încărcată rapid în mai puțin de 30 minute. Durata normală de încărcare completă a bateriei este de 6-8 ore. Viteza maximă ce poate fi atinsă în mod integral electric este de 150 km/h iar accelerația de la 0 la 100 km/h se face în 7.2 secunde, pe cand distanța de la 80 la 120 km/h este parcursă în 4.9 secunde.
Prețul de vânzare pentru un BMW i3 pe piața din România pleacă de la 40,000 € și poate ajunge la mai puțin de 30,000 € prin subvențiile oferite pentru achiziționarea unei mașini electrice.
Volkswagen e-Golf

Foto: vw.com
Modelul tradițional de Volkswagen Golf este a doua cea mai bine vândută mașină din lume, de aceea, în momentul în care cei de la Volkswagen au decis cum vor intra pe piața automobilelor electrice, realizarea unui Golf electric a fost alegerea evidentă.
Pe lângă numele și aspectul familiar al mașinii, din punct de vedere tehnic aceasta promite o autonomie de aproximativ 200 km, o viteză maximă de 165 km/h și o putere de 134 CP (100 kW). Așadar, Volkswagen e-Golf nu este în niciun caz o mașină spectaculoasă, dar acesta nu a fost niciodată principalul punct forte al modelului german. Golful a devenit cunoscut și apreciat de un public atât de larg datorită faptului că oferea lucruri precum siguranță, confort, fiabilitate dar și prin faptul ca piesele auto Volkswagen, sau cele germane în general, sunt privite de publicul larg ca o garanție a calitatii.. Continuând pe aceeași linie, Volkswagen e-Golf își propune să păstreze publicul devotat Golfului tradițional și să-i convingă pe acești clienți să faca un upgrade către modelul electric al mașinii pe care deja o apreciază. Prețul pentru un model e-Golf pleacă de la 37.000 €, preț ce poate fi redus pana la aproximativ 26.000 prin accesarea subvențiilor oferite de stat prin programele “Rabla” și “Rabla Plus”.
Tesla Model S

Dacă până acum aveați impresia că o mașină electrică nu poate fi foarte rapidă sau comparabilă cu un model de lux, atunci nu ați văzut modelul S al celor de la Tesla, o mașină puternică, luxoasă și cu un design extraordinar pentru o mașină total electrică. Dacă vă doriți o mașină la fel de rapidă precum un Porsche dar cu emisii 0 de CO2 și fără să aibă nevoie de nicio picătură de combustibil, Tesla Model S este raspunsul.
În timp ce majoritatea mașinilor electrice de pe piață se chinuie să atingă o autonomie de 150 km, Tesla Model S se mândrește cu faptul că poate circula fără întrerupere și fără nevoia de a fi reîncărcată pe o distanță de peste 500 km, un adevărat record în această industrie.
Pe lângă aspectul exterior foarte apreciat, Tesla se remarcă și printr-o varietate de tehnologii care o transformă într-un adevărat computer pe patru roți. Toate aceste tehnologii sunt reunite pe un ecran touchscreen de 17 inchi, prin care pot fi controlate elemente precum temperatura, muzica sau ajusta suspensiile.
In Statele Unite, prețul pentru un Model S pleacă de la 60,000 € și poate ajunge până la 140,000 €, în funcție de configurația aleasă.
Dacia electrică?

Foto:larevueautomobile.com
La începutul lunii Iunie 2017, reprezentanți ai companiei Dacia au anunțat un pas important în evoluția producătorului român deținut de Renault și anume faptul că Dacia se va orienta în viitorul apropriat și către producerea de autoturisme cu combustibili alternativi.
Având în vedere că mașinile Dacia sunt în mare parte adresate publicului larg prin practicarea de prețuri accesibile, este de așteptat ca în momentul în care vom vedea primele Dacii electrice, acestea să aibă de asemenea un preț adaptat pieței și publicului din România.
Volvo - full electric incepand cu 2019

Foto:engadget.com
Volvo, alt gigant de pe piața producătorilor auto a anunțat de curând că începând cu anul 2019 va produce numai mașini electrice și hybrid, renunțând complet la mașinile care funcționeaza doar pe benzină sau motorină. În anul 2016, Volvo a vândut în total aproximativ o jumătate de milion de mașini, mult mai puțin față lideri ai pieței auto precum Volkswagen, Toyota sau General Motors, dar cu mult mai mult față de Tesla, producător exclusiv de mașini electrice, care a vândut în jur de 75,000 de unități.
Din momentul în care a fost cumpărat de o companie din China, Volvo a început să-și diversifice gama de autovehicule, reușind astfel să-și crească cota de piață. Prin acest anunț, cei de la Volvo pariază pe publicul deja fidel brandului dar și pe expertiza companiei mamă, Geely, care vinde deja mașini electrice în China, una dintre cele mai mari piețe de dezvoltare pentru acest tip de autovehicule.
Un lucru devine din ce în ce mai clar și anume acela că viitorul este electric. Dacă acum cațiva ani mașinile electrice puteau fi regăsite doar la saloane auto unde erau prezentate diverse prototipuri care nu ieșeau niciodată din fabrică, acum toți marii producători de autoturisme încep să se îndrepte către tehnologiile ”verzi” sau să construiască piese auto folosind materiale reciclate, în timp ce consumatorii sunt încurajați prin diverse subvenții și reduceri să treacă de la mașini poluante la cele pe bază de energii alternative.
Mai mult, faptul că o țară precum Franța își propune ca în următorii 20 de ani să elimine complet de pe străzi mașinile non-electrice, în condițiile în care în prezent aceste tipuri de mașini depășesc 95% din totalul autovehiculelor, este un semnal clar că aceasta este direcția către care se vor îndrepta atât guvernele, cât și producătorii auto.
Noutati




