Raport cu tendinte in social media, streaming si cresterea increderii in stirile TV din Romania
3/38000
calendar_month 10 Dec 2024, 15:15

Un nou raport Media Adoption prezentat de Spark Foundry

Cea mai recenta editie a raportului Romanians New Media Adoption, realizata de echipa Data Intelligence a agentiei de media Spark Foundry, membra a Publicis Groupe Romania, ne arata o schimbare semnificativa a obiceiurilor de consum media in randul utilizatorilor urbani de internet. In timp ce activitatile online sunt in scadere, increderea in stirile TV traditionale a crescut, indicand o reorientare catre media traditionala.             
 
•    Internet vs. TV: 45% dintre utilizatori prefera sa urmareasca stirile la TV, increderea in acest mediu fiind in crestere, comparativ cu sursele online. In acelasi timp, 41% cauta online produse vazute in reclamele TV.

•    Scaderea engagement-ului in online: Majoritatea activitatilor online au inregistrat o scadere, in special jocurile de noroc, consumul de stiri si platile online. Cu toate acestea, platile online raman cele mai populare, urmate de cautarea de informatii, de cumparaturile online si de utilizarea retelelor sociale.    
 
•    Preferinte media: Publicul tanar (18-24 ani) prefera platformele video online (YouTube), retelele sociale si podcast-urile, in timp ce persoanele de peste 35 de ani raman fidele televiziunii si radioului clasic. Presa tiparita castiga popularitate in randul celor cu varste intre 25-34 de ani. 

•    Evolutia platformelor de streaming: Netflix ramane cel mai popular, urmat de HBO Max si Disney+, iar Smart TV-urile sunt dispozitivele preferate pentru accesarea acestor platforme.  

•    Retele sociale si E-commerce: 80% dintre utilizatori considera utile etichetele de produs de pe retelele sociale, ceea ce sustine tendinta in crestere de a achizitiona produse direct de pe Instagram.   

“In contextul unei perioade aglomerate din punct de vedere al evenimentelor, atat din domeniul sportiv, cat si din cel electoral, se remarca o tendinta de crestere a increderii in stirile difuzate de televiziuni, in detrimentul celor distribuite online. Aceasta tendinta reflecta o reintoarcere catre sursele traditionale, care sunt percepute adesea ca fiind mai credibile sau mai verificate. Observam, de asemenea, o scadere a activitatilor simultane online in randul celor care urmaresc programele TV, ceea ce sugereaza un consum mai concentrat si mai atent al informatiilor difuzate pe micile ecrane. Totusi, experientele recente ne reamintesc faptul ca influenta retelelor sociale ramane considerabila si nu poate fi ignorata. Chiar daca televiziunea pare sa fi recastigat teren, platformele online continua sa joace un rol esential in modelarea opiniei publice, prin rapiditatea si dinamismul cu care distribuie informatiile. Astfel, este important sa constientizam ca ambele forme de media, traditionale si digitale, au un impact semnificativ asupra modului in care percepem si intelegem realitatea inconjuratoare.” a declarat Madalina Badea, Head of Data Insights, Spark Foundry. 

Acest studiu ofera o perspectiva cuprinzatoare asupra preferintelor si comportamentelor care modeleaza consumul media in Romania, furnizand informatii valoroase despre tendintele din diverse segmente demografice. 

Studiul face parte din Focus On: New Media Usage, o serie de rapoarte care urmaresc evolutia comportamentelor de consum media, bazate pe studii cantitative. Prezentul raport a fost realizat in luna octombrie 2024, fiind al doilea dintre cele doua rapoarte anuale din serie.    



01.    Atentia acordata diferitelor tipuri de media

Utilizatorii urbani de internet continua sa prioritizeze informatiile de pe platformele video online precum YouTube, urmate de televiziunea traditionala si de serviciile video la cerere. Aceste tendinte au aratat o evolutie constanta comparativ cu valul din primavara.
Atentia acordata informatiilor oferite de radio si presa online a scazut, in timp ce presa tiparita a inregistrat o crestere semnificativa. 

 
Continutul TV clasic este urmarit in special de persoanele de peste 35 de ani, radioul reuseste sa capteze interesul celor cu varste intre 35 si 55 de ani, iar presa online atrage in principal utilizatorii de 45 de ani si peste.

Publicul tanar, in special cei cu varste intre 18 si 24 de ani, se remarca prin folosirea continutului de pe platformele video online (YouTube), serviciilor video la cerere, retelelor sociale si a podcasturilor. Pe de alta parte, persoanele cu varste intre 25 si 34 de ani arata un interes mai ridicat pentru presa tiparita.

Podcasturile atrag in principal persoanele cu varste intre 35 si 44 de ani, in timp ce utilizatorii cu varste intre 45 si 55 de ani prefera video-urile online (YouTube), platformele video la cerere si presa tiparita, pentru a-si acoperi nevoile de informare.

02.    Comportamentul mass-media – TV versus Internet

6 din 10 utilizatori urbani de internet continua sa urmareasca TV-ul alaturi de familie, insa numarul celor care vizioneaza impreuna platformele de streaming video este mai mic. De asemenea, 32% urmaresc emisiuni TV sau videoclipuri online pentru copii, marcand o scadere fata de valul anterior. 

Doar 45% dintre utilizatorii urbani de internet prefera sa urmareasca stirile la TV in detrimentul online-ului, desi observam o crestere a numarului celor care au mai multa incredere in stirile de la TV decat in mediul online, comparativ cu valul din primavara.    
 
Aproape jumatate dintre utilizatorii urbani de internet fac diverse activitati online in timp ce se uita la TV, insa 44% spun ca acceseaza internetul doar in timpul pauzelor publicitare. 31% folosesc retelele sociale pentru a comenta emisiunile si serialele TV, in timp ce 29% se bucura sa voteze prin SMS in timpul programelor lor preferate.
    
Atunci cand vad un spot la TV, 41% cauta informatii despre produs in mediul online, iar 35% prefera sa foloseasca retelele sociale in locul motoarelor de cautare, pentru a gasi detalii despre produse si servicii.  

Pentru 40% dintre utilizatori, retelele sociale au devenit principala sursa de divertisment.  

Persoanele cu varste cuprinse intre 35 si 55 de ani tind sa se uite la TV sau pe platforme de streaming impreuna cu familia si prefera stirile TV in detrimentul celor online. Cei cu varste cuprinse intre 18 si 44 de ani folosesc retelele sociale pentru divertisment si cauta informatii despre produse pe retelele sociale mai degraba decat cu ajutorul motoarelor de cautare.  
 
Tinerii din grupa de varsta 18-24 de ani acceseaza internetul in special in timpul pauzelor publicitare, adesea pentru a comenta pe retelele sociale despre emisiunile si serialele TV pe care le urmaresc. La fel ca persoanele cu varsta cuprinsa intre 45 si 55 de ani, acestia cauta frecvent informatii online despre produsele pe care le vad in reclamele TV. 

03.    Cautarile utilizatorilor pe internet

Se observa o tendinta negativa in toate tipurile de cautari de informatii online, cu cea mai mare scadere in cautarile bazate pe text. Scaderi semnificative sunt, de asemenea, observate in cautarile bazate pe imagini si in cautarile directe pe platformele TikTok si Instagram.

Persoanele de peste 45 de ani cauta informatii pe internet folosind in special textul in motoarele de cautare, in timp ce utilizatorii cu varste intre 25 si 44 de ani prefera cautarile pe baza imaginilor si cautarile vocale. Persoanele cu varste intre 45 si 55 de ani cauta frecvent informatii direct pe YouTube. 

Utilizatorii mai tineri prezinta comportamente diferite: cei cu varste intre 18 si 24 de ani isi iau informatiile in principal de pe Instagram, in timp ce persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani apeleaza la TikTok pentru a se informa. In plus, cautarile realizate direct pe site-urile retailerilor sunt mai frecvente in randul persoanelor cu varste intre 18-24 de ani si 35-44 de ani. 

04.    Modalitati de a descoperi muzica noua

Aproximativ jumatate dintre utilizatorii urbani de internet descopera melodii noi, artisti si stiluri muzicale prin intermediul canalelor oficiale de pe YouTube, in timp ce 4 din 10 le descopera la TV sau la radio.  
 
30% dintre utilizatori descopera muzica noua din coloanele sonore ale videoclipurilor postate de altii pe retelele sociale, iar 23% folosesc aplicatii de streaming in acest scop. Cei care apeleaza la canalele de YouTube pentru a descoperi muzica noua sunt, in principal, persoanele cu varste intre 18-24 de ani si 35-55 de ani, in timp ce muzica de fundal din videoclipurile de pe retelele sociale atrage utilizatorii cu varste intre 18-24 de ani si 35-44 de ani. 

Persoanele mai tinere, cu varste intre 18-24 de ani, descopera muzica noua in aplicatiile de streaming, in timp ce persoanele cu varste intre 45-55 de ani asculta la radio, iar cei peste 55 de ani descopera muzica noua, in principal, la televizor. 

05.    Evolutia activitatilor in mediul digital

Datele din acest val arata un declin al majoritatii activitatilor online, cea mai mare scadere fiind observata in cazul jocurilor de noroc online, urmata de o diminuare a consumului de stiri online si de o reducere a platilor efectuate online.

In ciuda tendintei descrescatoare, platile online raman cea mai frecventa activitate digitala, fiind urmate de cautarea de informatii non-stiri, de cumparaturile online si de utilizarea retelelor sociale.

06.    Principalele motive pentru utilizarea Social Media

Platformele de socializare continua sa fie principalul mod de a ramane conectat cu prietenii si de relaxare in timpul liber, desi utilizarea acestora pentru relaxare si petrecerea timpului liber a inregistrat o scadere semnificativa, atingand cel mai scazut nivel de pana acum.   

De asemenea, s-au inregistrat scaderi notabile in utilizarea retelelor sociale pentru a ramane la curent cu activitatile brandurilor preferate sau pentru a sprijini cauze sociale.   

Persoanele cu varsta de 45 de ani si peste, precum si cele cu varste cuprinse intre 18-24 de ani, folosesc in principal retelele sociale pentru a ramane conectate cu prietenii, in timp ce utilizatorii de peste 55 de ani se indreapta spre retelele sociale pentru relaxare, sa-si umple timpul liber, sau pentru a sprijini cauze sociale. Persoanele de 45 de ani si peste, utilizeaza, de asemenea, retelele sociale pentru a se informa despre familie, prieteni sau colegi.  

Utilizatorii mai tineri, in special cei cu varste intre 18-24 de ani, folosesc retelele sociale pentru continutul divers, pentru a posta poze si videoclipuri, pentru a-si face noi prieteni, pentru a se alatura comunitatilor, pentru a descoperi noi tendinte si a ramane la curent cu brandurile preferate. Cei cu varste intre 25-34 de ani folosesc retelele sociale mai mult pentru a urmari celebritati si influenceri, in timp ce utilizatorii cu varste intre 35-44 de ani sunt mai inclinati sa caute produse pe care intentioneaza sa le cumpere. 

07.    Platformele de Social Media

In afara de o usoara scadere observata pe Facebook, Instagram si Pinterest, nu au existat modificari semnificative comparativ cu analiza anterioara, TikTok mentinand acelasi nivel ca si in ultimele doua valuri. Facebook continua sa fie cea mai utilizata platforma, in special in randul persoanelor de 45 de ani si peste.         
Utilizatorii cu varste intre 18-34 de ani sunt mai atrasi de platforme precum Instagram si TikTok, in timp ce cei cu varste intre 35-44 de ani prefera mai mult Pinterest si Clubhouse. X (Twitter) este preferat de cei cu varste cuprinse intre 18-44 de ani, iar Tinder si Reddit sunt utilizate in mod predominant de tineri cu varsta intre 18-24 de ani.    

08.    Continutul preferat de romani in Social Media

Imaginile, videoclipurile si, intr-o masura mai mica, articolele, continua sa fie tipurile preferate de continut in social media,  desi toate au inregistrat o scadere. Imaginile si textele sunt in mod special preferate de utilizatorii cu varste intre 18-24 si peste 55 de ani, in timp ce videoclipurile si articolele sunt mai populare in randul celor de 45 de ani si peste.

Povestile Instagram sunt cel mai popular tip de continut pentru utilizatorii cu varste cuprinse intre 18-24 de ani, in timp ce persoanele cu varste intre 25-34 de ani prefera gif-urile. Utilizatorii cu varste intre 35-44 de ani sunt mai atrasi de continutul audio. 

09.    Activitatile de pe Instagram

Urmarirea postarilor prietenilor si a cunostintelor a inregistrat o scadere semnificativa fata de analizele anterioare, pierzandu-si pozitia de top in favoarea urmaririi povestilor Instagram. Totodata, imparte locul al doilea cu reactiile la imagini sau videoclipuri, datorita unei cresteri semnificative a acestora.  
 
Urmarirea celebritatilor/influencerilor si alaturarea la diferite comunitati online sunt activitatile cu cea mai mare crestere fata de valul anterior. 

Interactiunea cu povestile Instagram, comunicarea cu celebritati/influenceri, participarea la concursuri/giveaway-uri, alaturarea la comunitatile online, reactiile la sondaje/intrebari din povesti si utilizarea filtrelor sunt activitati specifice utilizatorilor cu varste intre 18-24 de ani. Utilizatorii cu varste intre 25-44 de ani prefera postarea povestilor pe Instagram.

Utilizatorii cu varste de 35 de ani si peste reactioneaza mai mult la imagini si videoclipuri si interactioneza cu reclamele marcilor preferate. Persoanele de 45 de ani si peste prefera sa urmareasca postarile prietenilor sau cunostintelor ori sa distribuie diferite videoclipuri.  

Participarea la show-uri live ale celebritatilor/influencerilor, urmarirea povestilor si utilizarea/urmarirea IGTV sunt activitati mai frecvente in randul utilizatorilor cu varste intre 35-44 de ani, in timp ce persoanele cu varste intre 45-55 de ani tind sa posteze mai des poze.

10.    TikTok si campaniile cu influenceri

Cresterea campaniilor cu influenceri s-a oprit in octombrie 2024, revenind la nivelul inregistrat in mai 2023. Cele mai remarcabile campanii cu influenceri sunt din domenii precum muzica, turism, frumusete si moda, dar si din gastronomie. Totusi, in afara de campaniile legate de muzica, toate celelalte categorii au inregistrat o scadere comparativ cu valul anterior.   

11.    Metaverse

Constientizarea conceptului Metaverse a scazut comparativ cu ultimele trei analize. In prezent, aproximativ jumatate dintre utilizatorii urbani de internet sunt familiarizati cu acest concept, 63% exprimandu-si interesul pentru explorarea experientelor virtuale in cadrul acestuia.
 
Dintre acesti utilizatori, 48% sunt interesati de activitati educationale, 46% de concerte virtuale de muzica si 43% de experiente de socializare. Totusi, se observa o scadere semnificativa a interesului pentru majoritatea tipurilor de experiente virtuale, cu exceptia pariurilor sportive, achizitionarii de imobile sau terenuri si a activitatilor legate de cazinouri.  

12.    Inteligenta artificiala

Fara modificari semnificative fata de valul anterior, 31% dintre utilizatorii urbani de internet au declarat ca utilizeaza inteligenta artificiala. Dintre acestia, 63% folosesc AI pentru chat, 39% pentru generarea de imagini, 30% pentru analiza documentelor si 27% pentru generarea de videoclipuri.  

13.    Platformele de continut audio si ecosistemul podcast-urilor

Notorietatea platformelor de social media care ofera exclusiv continut audio a crescut semnificativ fata de valul anterior. Utilizatorii apreciaza aceste platforme ca pe o modalitate noua si autentica de a se conecta si de a interactiona, valorizand atat intimitatea pe care o ofera, cat si accesul la informatii utile sau interesante.
In ceea ce priveste podcast-urile, 53% dintre respondenti le asculta saptamanal, pe un trend ascendent fata de rapoartele anterioare. Desi interesul pentru anumite subiecte a scazut usor fata de ultima analiza, interviurile, continutul despre stilul de viata/sanatate si podcast-urile de divertisment/persoane publice raman cele mai populare alegeri.

14.    Evolutia platformelor si a continutului de live streaming

Muzica continua sa fie cel mai popular tip de live streaming, urmata la distanta de divertisment si de concerte. Fata de rapoartele anterioare, au fost observate scaderi semnificative in ceea ce priveste live streaming-ul concertelor, turismului si continutului de lifestyle.
 
YouTube ramane platforma cea mai frecvent utilizata pentru live streaming, in ciuda unei scaderi mari fata de ultimele doua valuri, micsorand astfel distanta fata de a doua platforma clasata, Facebook, care a inregistrat o crestere. Urmatoarele platforme clasate sunt Instagram si TikTok, urmate indeaproape de cei care urmaresc evenimente direct pe pagina organizatorului.  

15.    E-commerce prin Social Media

80% dintre utilizatorii de internet din mediul urban considera in continuare functia de etichetare de pe retelele sociale utila, deoarece ii directioneaza direct catre pagina magazinului online. In plus, 78% dintre utilizatori apreciaza functia de etichetare a produselor, deoarece le permite sa vada pretul inainte de a accesa magazinul.

Cea mai mare crestere a fost observata in randul utilizatorilor care urmaresc paginile brandurilor sau influencerilor ce utilizeaza functia de etichetare a produselor pentru articolele pe care le promoveaza. De asemenea, s-a inregistrat o crestere a celor care cumpara produse direct de pe Instagram, fara a mai vizita magazinul online, si a celor care, atunci cand dau clic pe un produs etichetat pe retelele sociale, ajung adesea sa faca o achizitie.  

16.    Romanii si jocurile online

Cele mai importante activitati includ jocul/descarcarea de jocuri video gratuite si jocul/descarcarea de jocuri video pe smartphone-uri, ambele inregistrand o tendinta negativa. Pe de alta parte, activitatile precum jocurile pe retelele sociale, utilizarea serviciilor de abonament precum XBOX LIVE, PlayStation Plus sau Steam si realizarea de live-uri legate de stilul lor de joc au inregistrat o evolutie pozitiva.   

Utilizatorii cu varste intre 18-24 de ani si cei de 45 de ani si peste sunt mai inclinati sa joace sau sa descarce jocuri video gratuite sau sa joace jocuri pe smartphone-uri, in timp ce cei cu varste intre 18-34 de ani sunt mai predispusi sa realizeze continut live legat de stilul lor de joc. Serviciile de abonament precum XBOX LIVE, PlayStation Plus sau Steam sunt utilizate in principal de persoanele cu varste intre 18-44 de ani, iar jocurile pe retelele sociale sunt mai frecvent intalnite in randul celor cu varste intre 18-24 si 35-55 de ani.        
               
In ceea ce priveste partenerii de joc, utilizatorii cu varste intre 18-24 de ani se joaca mai mult cu prietenii, in timp ce cei cu varste intre 35-44 de ani prefera jocurile in retea cu persoane necunoscute. 

De asemenea, persoanele cu varste intre 25-34 de ani sunt cele care cumpara intr-o masura mai mare jocuri video din magazinele online.

In ciuda trendului descendent, 4 din 10 utilizatori de internet urbani inca isi cauta jocurile preferate. S-a observat o scadere semnificativa in randul celor care pun accent pe personalizarea jocurilor, in timp ce s-a inregistrat o evolutie pozitiva in importanta acordata graficii/designului jocului.

Persoanele cu varste intre 25-34 de ani si cei de peste 55 de ani sunt in mod special interesati de jocurile lor preferate. Pentru utilizatorii cu varste intre 18-34 de ani, recomandarile prietenilor, colegilor sau cunoscutilor, precum si grafica/designul jocului, joaca un rol important. Cei cu varste intre 18-44 de ani, pe de alta parte, prioritizeaza povestea jocului sau recomandarile de la influencerii din domeniu.

Pentru utilizatorii mai tineri, in special cei intre 18-24 de ani, popularitatea jocului este un factor cheie in alegerea unui joc, in timp ce pentru cei intre 25-44 de ani, capacitatea de personalizare a jocului este mai importanta. De asemenea, persoanele cu varste intre 18-24 de ani si cei de peste 55 de ani sunt mai predispusi sa caute jocuri video gratuite.  

17.    Comunitatile online

Desi trendul descendent a continuat, utilizatorii urbani de internet inca se alatura comunitatilor online pentru a se conecta cu persoane care impartasesc interese similare. Cu toate acestea, s-a observat o evolutie pozitiva in randul celor care se implica mai activ in aceste comunitati, creand conexiuni si prietenii. De asemenea, a existat o crestere a utilizatorilor care simt ca au obtinut mai multe beneficii de cand s-au alaturat comunitatii unui brand. 

18.    Functia de targetare locala si evenimentele din proximitate 

Datele arata o scadere fata de rapoartele anterioare in procentul celor care folosesc functiile aplicatiilor pentru a cauta evenimente in apropiere. Cu toate acestea, nu a existat nicio fluctuatie semnificativa in comparatie cu valul de primavara in ceea ce ii priveste pe cei care folosesc functia de targetare locala si o considera utila. 

A fost observata o usoara crestere in randul celor care ar lua in considerare participarea la un eveniment daca ar vedea o postare pe retelele sociale ale unui brand despre un eveniment din apropiere. Pe de alta parte, a existat o scadere a numarului de persoane care ar cauta informatii suplimentare despre astfel de evenimente.  
Evenimentele postate pe retelele sociale de catre branduri au continuat sa atraga in special persoanele cu varste intre 45 si 55 de ani. Cei cu varste intre 18 si 44 de ani sunt mai inclinati sa participe la aceste evenimente, iar un procent semnificativ din publicul mai tanar, cu varste intre 18 si 24 de ani, a declarat ca este foarte probabil sa participe.

19.    Romanii si televizoarele Smart

87% dintre utilizatorii urbani de internet au cel putin un Smart TV in gospodarie. Pe un trend ascendent, 31% vizioneaza exclusiv continut online, precum YouTube, Netflix, HBO, Voyo sau altele, ceea ce a dus la o scadere a celor care vizioneaza ambele, atat televizorul clasic cat si continutul online, ajungand acum la 51%.
Fara modificari semnificative fata de valul anterior, majoritatea utilizatorilor urbani de internet (59%) au vizionat reclame in timp ce urmareau canale TV pe Smart TV. 
 
Se observa o tendinta de crestere in randul celor care au vizionat reclame afisate in timp ce navigau prin meniul Smart TV-ului pentru a deschide aplicatii. In schimb, a fost remarcata o scadere in cazul reclamelor vizionate in timp ce urmareau materiale video online.  

Reclamele afisate in timpul vizionarii canalelor TV pe Smart TV-uri au fost vazute intr-o proportie mai mare de catre persoanele cu varste intre 18-24 de ani si cele cu varste de 45 de ani si mai mult. In schimb, utilizatorii cu varste intre 18 si 34 de ani au vazut in principal reclame in timp ce navigau prin meniul Smart TV-ului lor, dar au observat si reclame in timp ce vizionau materiale video online, un trend similar fiind observat si in randul celor cu varste intre 45 si 55 de ani.

Fata de valul anterior, a fost observata o crestere in randul celor care vizioneaza exclusiv continut online pe Smart TV prin platforme pe baza de abonament (de exemplu Netflix, HBO, Voyo). Acest lucru a dus la o scadere in randul celor care combina vizionarea pe baza de abonament cu continutul gratuit. Persoanele cu varste intre 18-24 de ani si cele de peste 55 de ani tind sa acceseze ambele tipuri de continut online, cu sau fara abonament. In schimb, cei care acceseaza exclusiv continut online fara abonament sunt, in principal, cu varste intre 25-34 de ani. O proportie mai mare de utilizatori cu varste intre 45 si 55 de ani acceseaza exclusiv continut online pe baza de abonament, pe Smart TV-urile lor.

20.    Platforme video la cerere (Video on Demand)

49% dintre utilizatorii urbani de internet au cel putin un abonament (personal sau in cadrul gospodariei) pentru acces pe platforme de streaming video, majoritatea accesand continutul prin intermediul televizoarelor Smart TV (77%).

Comparativ cu valurile precedente, s-a observat o crestere a numarului celor care acceseaza platformele de streaming video de pe smartphone-uri.
Netflix ramane cea mai populara platforma de streaming, inregistrand o usoara crestere fata de valul anterior. Este urmata, la distanta, de HBO Max, care a inregistrat o scadere.

Disney+ ocupa locul al treilea, cu o crestere semnificativa, depasind nivelurile anterioare. In schimb, atat SkyShowTime, cat si Voyo, au inregistrat scaderi considerabile comparativ cu valul precedent.

Metodologia

Studiul a fost realizat de echipa Data Intelligence a agentiei de media Spark Foundry, prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviews), pe un esantion de 801 persoane, de sex feminin si masculin, cu varsta de 18 ani si peste, utilizatoare de internet, din mediul urban, in perioada 23-28 Octombrie, 2024.
 
Publicis Groupe Romania, prezent de 25 ani pe piata locala, este cel mai mare grup de marketing, comunicare si transformare digitala din Romania, avand la baza sinergia dintre Creativitate si Tehnologie. Grupul ofera clientilor acces la cele mai avansate Servicii si Instrumente de lucru, concentrate in patru arii de expertiza: Comunicare, Media, Date si Tehnologie.

Cu o expertiza solida in toate verticalele de business relevante, Publicis Groupe Romania asigura, prin modelul sau de business - Power Of One - un Management fluid al Resurselor si Competentelor alocate fiecarui Client in parte.

In portofoliul Publicis Groupe Romania se afla unele dintre cele mai puternice agentii de marketing si comunicare din lume: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom si Spark Foundry.  

comunicat