Obiceiuri pentru o saptamana in care sa uiti de anxietate
3/35322
calendar_month 06 Oct 2023, 15:10


Anxietatea poate fi o problema coplesitoare in viata noastra, afectandu-ne pe mai multe planuri, atat profesional, cat si personal sau in relatie cu ceilalti. A devenit un obstacol din ce in ce mai comun, din pacate, fiindca mintea noastra nu este in regula atunci cand traim mult sub presiune si suntem inconjurati non stop de stimuli. Cu toate acestea, exista obiceiuri sanatoase pe care le putem adopta pentru a gestiona anxietatea si pentru a ne bucura de o saptamana mai pasnica si mai relaxata. 

Iata cateva strategii care te vor ajuta sa te bucuri de o saptamana lipsita de anxietate

Planifica zilnic

Un mod de a reduce anxietatea este sa ne organizam mai bine viata de zi cu zi. Incepe sa iti creezi o lista de sarcini pentru fiecare zi a saptamanii. Planificarea te ajuta sa te simti mai in control si sa te asiguri ca iti alocati timp si pentru activitatile relaxante. Totusi, planifica realist si nu-ti atribui mult prea multe sarcini, fiindca vei intra in panica. 

Fa sport regulat

Probabil ca ai auzit extrem de mult ca este indicat sa faci sport, insa iti este greu sa il incluzi in rutina ta zilnica. Sportul si miscarea regulata sunt excelente pentru a-ti elibera mintea, ele iti dau control si mai multa claritate. Atunci cand anxietatea te copleseste, claritatea si limpezimea mintii sunt ceea de ce ai nevoie, iar sportul si miscarea sunt o modalitate sanatoasa prin care poti obtine asta. 

Meditatia te ajuta sa lupti cu anxietatea 

Meditatia a devenit foarte populara in ultimii ani, insa pe buna dreptate. Dat fiind faptul ca oamenii se confrunta mult mai mult cu anxietatea decat acum 30 de ani, tehnicile de relaxare au devenit mult mai cunoscute publicului larg. Aceasta tehnica te ajuta sa inveti sa te concentrezi doar pe momentul prezent si sa iti calmezi mintea. Poti folosi, de exemplu, ulei CBD de la Legalizeit.ro, pentru a-ti crea atmosfera care sa te introduca in mood-ul de care ai nevoie pentru meditatie. 

Limiteaza consumul de cafea si alcool

Desi cafeaua te ajuta sa faci fata sarcinilor zilnice, iar alcoolul te ajuta sa te relaxezi si sa te deconectezi, ele pot fi nocive pentru organismul tau, daca sunt consumate in exces. Acestea iti pot agrava simptomele anxietatii si iti pot face viata de zi cu zi mai dificila si suntem siguri ca nu iti doresti acest lucru. Prin urmare, te sfatuim sa reduci consumul la o cafea pe zi si sa nu consumi alcool zilnic.

Consulta un specialist 

Daca anxietatea a devenit prea mult si te simti chinuit de ea zilnic, cel mai indicat ar fi sa consulti un specialist, care este acolo pentru tine, pentru a te asculta si pentru a-ti da sfaturi care sa ti se potriveasca. Terapia este un obicei foarte sanatos, fiindca te invata sa fii rezilient si sa iti schimbi perspectiva din care privesti lucrurile. 

In esenta, stim ca este extrem de greu sa iti imaginezi ca anxietatea poate fi gestionata atunci cand esti coplesit de ea. Dar incepe cu pasi mici si obiceiuri sanatoase, pe care sa le respecti zilnic cat de bine poti tu. Totul porneste de la intentia ta de a avea grija de tine. 

sursa foto: pexels.com