Metodele inovatoare de organizare a muncii cresc motivatia angajatilor cu pana la 75%
3/37907
calendar_month 19 Nov 2024, 12:00

Adoptarea unor masuri de tip „New Work”, care stimuleaza autonomia si flexibilitatea in cadrul echipelor, duce la cresterea angajamentului si a productivitatii.
   
Studiul „Viitorul muncii”, realizat de Horváth, in 2024, subliniaza beneficiile acestor abordari moderne in organizarea muncii, sugerand angajatorilor sa puna mai mare accent pe dezvoltarea increderii, in loc de extinderea controlului.

Monitorizarea excesiva a angajatilor si impunerea prezentei la birou sunt contraproductive in incercarea de a spori productivitatea muncii, dar abordarile inovatoare in organizarea activitatii – reunite sub conceptul „New Work” – cresc motivatia angajatilor cu pana la 75% si performanta cu 50%.

Acestea sunt unele dintre concluziile principale ale studiului „Viitorul muncii” (The Future of Work), realizat in 2024 de Horváth, companie globala de consultanta in management, activa pe piata din Romania incepand cu 2005. 

Intr-un context global competitiv si in continua schimbare, eficienta si motivatia angajatilor devin esentiale pentru succesul pe termen lung al companiilor, care pot obtine o crestere de productivitate durabila, daca pun accent pe autonomie, incredere si colaborare. 

Printre masurile cheie analizate in studiu, cele concentrate asupra mindset-ului angajatilor s-au dovedit a fi un motor esential pentru motivatie si performanta. De exemplu, lucrul organizat in mod autonom (Self-organized work) este promovat in 79% dintre companiile respondente, iar in cadrul acestora angajatii sunt stimulati sa isi asume responsabilitatea asupra propriilor rezultate. 

Aparuta „de nevoie”, in contextul pandemiei Covid-19, flexibilitatea in organizarea muncii tinde sa se permanentizeze, iar la fel de importanta a devenit sustinerea angajatilor in a-si identifica un scop in munca depusa (Purpose of Work), acesta fiind un aspect de care se preocupa 74% dintre companii. Daca sunt constienti de scopul activitatii depuse, peste 70% dintre angajati se simt mai motivati.

In privinta culturii organizationale, studiul subliniaza ca oferirea de catre o companie a unei viziuni asupra misiunii sale si a unor modele de urmat bine definite cresc motivatia si implicarea angajatilor. Odata ce le sunt cunoscute, valorile de baza ale unei companii (Core values) devin importante in activitatea de zi cu zi pentru 89% dintre angajati.

Potrivit analizei Horváth, reiese ca platformele de colaborare digitala si metodologiile agile sunt considerate de catre respondenti ca avand un impact favorabil asupra motivatiei in randul angajatilor, dar trebuie adaptate la nevoile fiecarei organizatii si sustinute de o comunicare clara.e corporate strategy and to continuously develop them further.

O alta tendinta notabila este adoptarea conceptului „T-Shaped People”, care defineste profesionistii cu o gama larga de competente generale, dar cu expertiza profunda intr-un anumit domeniu. Acesti angajati sunt esentiali pentru imbunatatirea performantei echipei prin flexibilitate si colaborare eficienta.

Leadership-ul de schimbare (Change Leadership) se remarca in studiu prin impactul sau pozitiv asupra performantei si motivatiei, in contrast cu rolurile de leadership distribuite, care au efecte neclare asupra rezultatelor echipei.
Reglementarile pentru munca de acasa si lucrul bazat pe activitati (Activity-based working) reprezinta factori importanti in cresterea motivatiei si performantei, oferind flexibilitatea necesara pentru un echilibru intre viata profesionala si cea personala.



„Munca de la distanta, cel mai adesea de acasa, a devenit tot mai larg raspandita in ultimii ani, dar are un dublu efect: pe de o parte, sporeste productivitatea, iar pe de alta devine o bariera in calea motivatiei. Companii din intreaga lume cauta sa rezolve aceasta dilema, iar studiul nostru a aratat ca monitorizarea excesiva a angajatilor si impunerea prezentei la birou sunt contraproductive si pot afecta negativ inovatia si performanta angajatilor pe termen lung. In schimb, masurile de tip New Work, implementate corect, promoveaza increderea, responsabilitatea si colaborarea, devenind o cale sustenabila pentru cresterea performantei si dezvoltarea companiei”, considera Maria Boldor, Partner si Managing Director, Horváth Romania.

Studiul Horváth „The Future of Work”, din 2024, include experientele din proiecte recente si rezultatele unui sondaj la care au participat peste 50 de experti HR, din peste 10 industrii, mai mult de jumatate dintre ei ocupand pozitii de management.

comunicat