
Zitec va fi gazda evenimentului Digital Consumer Trends 2023, care se va desfasura pe data de 29 martie, la sediul companiei. Evenimentul va oferi participantilor oportunitatea de a obtine informatii valoroase cu privire la cele mai recente schimbari ale comportamentului utilizatorilor din mediul online, dar si la modul in care aceste tendinte vor influenta urmatoarele strategii de marketing digital.
In cadrul evenimentului, experti de top din industria de digital marketing vor prezenta rezultatele unui studiu realizat de Zitec si agentia de cercetare Ipsos, prin instrumentul automat si DIY de cercetare Ipsos.Digital.
Despre speakerii evenimentului
Ivona Rosca, Head of Strategy, Zitec, are peste 11 ani de experienta in elaborarea de strategii de digital marketing de succes pentru clienti locali si internationali. In prezent, Ivona conduce departamentul de Strategie al liniei de business de Digital Marketing Zitec, oferind clientilor cele mai relevante informatii referitoare la cum isi pot creste afacerile in mediul online.
Pe scena va urca si Mihaita Pascaniuc, Creative Director, Zitec. Cu peste 8 ani de experienta in domeniu, Mihaita conduce departamentul de creatie al liniei de business, care ajuta clientii sa-si transmita mesajele de marketing in cele mai inedite forme.
Invitatul special al evenimentului Digital Consumer Trends 2023 este Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director, Arctic. Gabriel este un lider de marketing si management de produs, cu peste 10 ani de experienta in domeniu si o experienta dovedita in dezvoltarea si executarea planurilor integrate de marketing, comunicatii si management de produs.
Cei trei experti vor vorbi pe larg despre rolul digitizarii in procesele de cumparare, comportamentul consumatorilor in mediul online, dar si factorii care le influenteaza deciziile de achizitie.
Ultimele trenduri ale consumatorului in online
Retelele de socializare raman si in anul 2023 o resursa importanta pentru brandurile care doresc sa-si faca auzita povestea sau sa-si promoveze ofertele. Asta pentru ca 93% dintre romani petrec cel putin o ora pe zi in Social Media, iar 21% dintre acestia stau chiar mai mult de 4 ore.
Potrivit studiului, realizat la nivel national in luna februarie a anului 2023, pe un esantion de 500 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 55 de ani, Facebook ramane in continuare cea mai utilizata platforma de social media (86%), urmata de Instagram (69%) si TikTok (61%), aceasta din urma inregistrand cea mai mare crestere in preferintele romanilor, comparativ cu anul trecut (+20%).
Twitter a castigat in ultimele luni tot mai multa notorietate la nivel national. Platforma a inregistrat un procent de 30% atunci cand vine vorba despre utilizarea saptamanala, depasind astfel LinkedIn. Comparativ cu datele inregistrate in anul 2022, LinkedIn se afla pe locul 4 in topul utilizarilor cu 29%, iar Twitter a inregistrat atunci 27%.
Peste 3 ore pe zi, atat petrec 48% dintre romani in medie pe retelele de socializare. Este un timp suficient de mare ca brandurile sa-si faca simtita prezenta in mintea consumatorilor.
„Prin acest studiu ne-am propus sa identificam comportamentul utilizatorilor in mediul online, pentru a realiza strategii de marketing ce corespund cu cerintele si valorile actuale ale romanilor. Tiparul de consum se modifica de la an la an, fiind influentat de situatiile economice, dar si de evolutia tehnologiei si a trendurilor din piata. Ne dorim sa tinem constant pasul cu cerintele consumatorilor, pentru a le putea oferi continutul de care au nevoie in vederea luarii celei mai bune decizii de achizitie. Si cum altfel putem raspunde mai bine nevoilor consumatorilor, decat intrebandu-i chiar pe cei ce-si doresc?”, a declarat Dan Toma, Digital Marketing Director Zitec.
Studiul a aratat ca 68% dintre respondenti urmaresc cel putin un influencer sau o celebritate in mediul online. 43% dintre romani au si ales sa achizitioneze produse sau chiar au descoperit unele noi, dupa ce acestea au fost promovate de influenceri. Acest lucru ne arata importanta realizarii unei strategii de marketing online in care brandurile sa-si indrepte atentia catre influencerii si/sau persoanele publice care se identifica cel mai bine cu filosofia lor de business.
Peste 60% dintre romani consuma cel mai des in mediul online continut de tip video. Mai mult, datele arata ca produsele prezentate in online in format video realizat cat mai realist, fara prea multa editare si efecte speciale prezinta un grad de incredere mai ridicat pentru romani.
Sa nu uitam insa de importanta targetarii corecte a audientei, deoarece doar 29% dintre romanii care au participat la studiu au spus ca reclamele pe care le vad in mediul online sunt in mare parte relevante pentru ei. 57% dintre romani spun ca au preferat sa vada in ultima perioada reclame care ii amuza sau ii ajuta sa se deconecteze, iar cele mai putin apreciate (de 48% dintre respondenti) sunt cele care par sa promoveze o agenda politica.
Insa majoritatea deciziilor de cumparare sunt luate in baza situatiei economice actuale, care are un impact puternic asupra tiparului de consum. Pentru 61% dintre romani, pretul este cel care face diferenta atunci cand vine vorba despre brandul de la care aleg sa cumpere un produs.
In ceea ce priveste tendinta de achizitie din mediul online, procentele difera destul de mult daca vorbim despre alimente, articole de imbracaminte sau produse electronice.
Daca pentru alimente oamenii prefera in proportie de 83% sa cumpere din magazinele fizice, pentru articole de imbracaminte procentul scade la 58%. Totusi cand vine vorba despre produse electronice, 59% dintre romani prefera sa le comande online.
Studiul arata ca reclamele din online au un impact puternic asupra deciziei de cumparare, deoarece 50% dintre participanti spun ca au cumparat destul de des sau de cateva ori produse sau servicii dupa ce au vazut o reclama in mediul online, chiar daca nu cunosteau brandul respectiv. Desi reclamele au o influenta puternica, 91% dintre respondenti spun ca se documenteaza uneori sau destul de des in mediul online inainte de a face o achizitie.
Romanii prefera sa afle informatii despre produse in primul rand dintr-o prezentare video, abia apoi din descriere, iar 90% dintre ei considera ca adaugarea unei imagini 360 grade pe pagina unui produs le va influenta decizia de cumparare. De asemenea, si numarul imaginilor de produs de pe un website este important. Peste 5 imagini, atatea isi doresc 85% din consumatorii sa gaseasca pentru un singur articol.
Situatia economica actuala influenteaza tiparul de consum al romanilor, care potrivit studiului, aleg sa achizitioneze produse din mediul online dupa ce au o imagine de ansamblu asupra acestora. Studiul a aratat ca romanii achizitioneaza produse din mediul online dupa ce afla mai multe informatii despre ele din review-uri, apreciaza daca au o prezenta solida pe retelele de socializare sau sunt promovate de influenceri sau celebritati pe care le apreciaza.




