hit.ro  »  Stiri  »  Stiinta Generala  »  Industria locala de automatizare a proceselor de business va creste cu 15 la suta in 2023

Industria locala de automatizare a proceselor de business va creste cu 15 la suta in 2023

calendar_month 08 Feb 2023, 13:59
• Industria telecom, lider la adoptia de sisteme de automatizare a proceselor
• Alternativele digitale bancare forteaza industria de profil sa accelereze automatizarea proceselor
Automatizarea proceselor de business va prinde si mai mult avant, in acest an, la nivel local si incepe sa fie accesata de tot mai multe industrii care isi doresc simplificarea activitatilor echipelor operationale. Astfel, la nivelul tarii noastre, piata de BPA (Business Process Automation) va creste in 2023 cu cca. 15% vs. 2022, in linie cu majorarea raportata la nivel international.
“Trendul este in linie cu cel mondial, unde industria de BPA este in plin avant, mai ales in contextul de piata actual, instabil din punct de vedere economic si cu un grad de predictibilitate redus. Studiile arata ca valoarea pietei globale de automatizare a proceselor de afaceri va creste de la cca. 12,4 miliarde de dolari in 2022 la cca. 14,02 miliarde de dolari in 2023. De asemenea, potrivit The Business Research Company*, pana in 2027, valoarea acestei piete poate ajunge la 22,94 de miliarde de dolari”, a declarat Bogdan Hebean, Managing Director Realworld Eastern Europe, unul dintre jucatorii pietei locale de integrare de software.
Principalele procese de automatizare sunt implementate pentru sarcinile repetitive, cu care echipa operationala petrece prea mult timp de rezolvare, cu valoare adaugata marginala. Insa, prin integrarea unui sistem de BPA, compania poate dispune de o serie de avantaje majore, cum ar fi imbunatatirea experientei clientilor sau degrevarea angajatilor de pe roluri cheie de activitati repetitive si antrenarea lor in activitati si procese de lucru cu eficacitate superioara.
Telecom – industria de referinta in BPA
Potrivit reprezentantului Realworld Eastern Europe, la nivelul tarii noastre, una dintre industriile cu cele mai multe procese automatizate este cea telecom. Acest trend joaca un rol cheie, devenind unul dintre factorii principali catre inovatie, eficienta, succes si, in contextul actual, ducand la costuri mai scazute. Automatizarea in telecomunicatii inseamna definirea si provizionarea mai rapida a serviciilor mobile si fixe. Prin reducerea timpului si a costurilor necesare pentru activarea si furnizarea serviciilor, operatorii isi vor putea castiga si mentine o baza noua de clienti mult mai usor.
Principalul beneficiu al sistemelor BPA in industria telecom este reprezentat de reducerea costurilor operationale, prin oferirea unei experiente de client scalabila si automatizata, servicii eficientizate si procese interne optimizate.
Un alt aspect important este fluxul eficient de date in contextul in care automatizarea poate procesa informatii la o rata mult mai mare fata de procesele traditionale, optimizand intregul ecosistem al unui business.
Mai mult, automatizarea monitorizarii retelei a aparut ca o tendinta. Odata cu cresterea dispozitivelor IoT, aparitia 5G, virtualizarea retelei si diverse alte tehnologii noi, abordarea traditionala a colectarii si analizei datelor nu mai este adecvata. Drept urmare, coordonarea tuturor acestor elemente devine cruciala si automatizarea procesului, acolo unde este posibil, este solutia preferata.
Realworld Eastern Europe a implementat deja o serie de sisteme de automatizare a proceselor in cadrul Orange Romania, unul dintre principalii jucatori din industria telecom. Unul dintre acestea a vizat declansarea si monitorizarea de procese legate de facturare, backup de discuri si multe alte sarcini operationale repetitive, dar critice.
Industria bancara prinde din urma trendul automatizarii proceselor
Dincolo de industria telecom, in care BPA sunt deja adoptate la scara larga la nivel local, industria bancara este una dintre cele unde se observa o accelerare a proiectelor de automatizare a proceselor.
Acest sector a trecut printr-o transformare digitala majora in ultimii ani, in special ca rezultat al situatiei pandemice din 2020. Contextul a fortat ca ofertarea catre clienti sa se mute tot mai mult in online sau tele-sales.
“Astfel, s-au lovit de nevoia de digitalizare rapida, mai ales ca, in ultima perioada, alternativele digitale bancare au crescut in interes, clientii digital-friendly adoptand astfel de produse din ce in ce mai mult”, a mai spus Bogdan Hebean.
Acesta a subliniat ca, in acest context, a observat o crestere tot mai mare a ratei de adoptie a sistemelor BPA de catre sectorul bancar local, trend ce estimeaza ca se va mentine si in urmatorii ani.
*https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/business-process-automation-global-market-report





 

Sondaj

Care este prima versiune de Windows pe care ati folosit-o?