hit.ro  »  Stiri  »  Stiinta Generala  »  In Bucuresti a crescut flota pentru transportul public, dar benzile de trafic au ramas aceleasi, pentru ca sunt un cost prea mare pentru autoritati

In Bucuresti a crescut flota pentru transportul public, dar benzile de trafic au ramas aceleasi, pentru ca sunt un cost prea mare pentru autoritati

calendar_month 27 Iul 2023, 14:33


Orasele devin din ce in ce mai aglomerate - o tendinta globala care se simte la nivel teritorial si in Romania,  iar problema mobilitatii urbane este o tema de discutie constanta la nivelul autoritatilor publice. Avem un decalaj de minim 15 ani pentru ceea ce inseamna organizare urbana, in mare parte pentru ca nu am reusit sa facilitam transportul public. Despre situatia reala din Bucuresti si problemele din administratia publica, Raluca Fiser a stat de vorba cu  Bogdan Suditu - Presedinte al Comisiei Tehnice de Urbanism din Primaria Municipiului Bucuresti,  la Green Report Podcast.

Realitatea este ca in Bucuresti nu exista un centru de planificare, care sa centralizeze date prin care sa se fundamenteze politici si decizii de planificare urbana. Cu instrumentele legale actuale nu se pot face modificarile necesare, pentru ca planurile de mobilitate urbana trebuie actualizate permanent, iar pentru acest lucru este nevoie de date relevante si actualizate. Formule magice nu exista, dar cu un transport public predictibil si cu o linie dedicata, se rezolva multe probleme. Daca transportul public ar avea o banda dedicata interconectata la nivelul intregului oras, ar contribui considerabil la fluidizarea traficului, pentru ca ar insemna sa ajungi mai repede cu autobuzul decat cu masina. La nivel de administratie, desi a crescut flota de mijloace de transport public, culoarele individuale in trafic au ramas aceleasi, pentru ca transportul public este cel mai mare cost pentru autoritati.



Pe de alta parte, in Bucuresti o banda in plus nu inseamna o circulatie mai fluenta, pentru ca nu avem consecventa in acelasi numar de benzi. Din pacate, traficul functioneaza ca o palnie, din patru benzi traficul se declina in doua sau intr-una singura si ajungem la aceeasi aglomeratie. Ca alternativa, in ultimii 10 ani, tinerii au ales sa isi cumpere locuinte acolo unde s-a contruit mai ieftin, dincolo de granitele Bucurestiului, dar aceste zone pot deveni in 20 ani ghetourile Bucurestiului, pentru ca nu exista resurse financiare la nivel administrativ de a crea parcuri, de a facilita transportul si de a gestiona corect spatiile publice. 

Te invitam sa urmaresti cel mai recent episod Green Report Podcast, disponibil pe pagina Green Report de YouTube  https://www.youtube.com/GreenReportNews si pe pagina dedicata din site, https://green-report.ro/podcast/ 





 

Sondaj

Care credeti ca este cel mai asteptat film din 2024?