Facebook isi prezinta scuze pentru experimentul psihologic facut pe 700.000 de useri. Dar mai conteaza?
5/5902
calendar_month 03 Iul 2014, 11:00
Sheryl Sandberg, COO-ul Facebook, a prezentat scuze, ieri, pentru experimentul psihologic desfasurat de reteaua sociala, pe aproape 700.000 de utilizatorii, fara acordul acestora.
Oficialul Facebook a afirmat ca experimentul care a testat daca Facebook ar putea manipula emotiile utilizatorilor a fost "comunicat in mod defectuos". Sandberg a facut aceste comentarii in timpul unei vizite in New Delhi, scrie Wall Street Journal, vizita pe care Sandberg o efectueaza pentru a gasi noi oportunitati pentru impulsionarea veniturilor ce ar putea fi generate pentru Facebook prin intermediul pietelor emergente.

Va reamintim ca scandalul recent in care este implicata compania Facebook se refera la manipularea News Feed-ului sub o forma care sa permita retelei sociale sa studieze foarte atent emotiile survenite in acest sens. Lucru care a fost considerat de la "rau" la "lipsit de etica", a fost comentat in diferite medii si sub diferite tonuri. O prima reactie a Facebook a venit chiar in urma cu trei zile, cand a si izbucnit scandalul, prin vocea lui lui Adam Kramer, un membru al echipei de stiinta din spatele retelei mobile. Acesta a afirmat ca a condus aceasta cercetare pentru a putea determina daca posturile negative ale prietenilor din lista nu duc cumva la decizia de a evita folosirea Facebook.
Asa cum afirmam si in urma cu cateva zile, experimentul Facebook ramane controversat, iar implicarea utilizatorilor intr-un studiu emotional pentru care acestora nu le-a fost cerut acordul atrage o intrebare justificata: mai conteaza acum scuzele oficialilor retelei sociale?