Eliminarea deficitului de competente este esentiala pentru realizarea potentialului digital in sectorul public
8/8187
calendar_month 08 Sep 2022, 14:36
În întreaga lume, organizatiile din sectorul public investesc în transformari si strategii digitale pentru a contribui la asigurarea serviciilor, solutiilor si infrastructurilor pentru viitor. Dupa doi ani tumultuosi, organizatiile nu au nicio îndoiala ca tehnologia este primordiala pentru buna lor functionare si pentru economie în general. Dar realitatea arata ca sectorul public este în urma sectorului privat atat în ceea ce priveste adoptarea tehnologiei, cat si în ceea ce priveste competentele digitale - cetatenii si serviciile nu se bucura înca de potentialul de masa al digitalului. Cercetari recente arata ca 40% dintre organizatiile din sectorul public nu dispun de competentele necesare pentru a se adapta la transformarea digitala si ca 41% dintre acestea s-au lovit de o lipsa de competente interne atunci cand au încercat sa migreze catre o solutie cloud.
Prin acoperirea deficitului de competente si prin furnizarea infrastructurilor necesare pentru economiile viitorului, sectorul public poate corela transformarea digitala esentiala cu progresul uman.

Recent, în cadrul initiativei REPowerEU, Comisia Europeana a propus o crestere a obiectivului principal pentru 2030 în ceea ce priveste energiile regenerabile, de la 40% la 45%. Acest lucru încurajeaza o abordare mai ecologica a energiei si o întelegere mai mare de autonomie asupra resurselor. Dar si mai notabil este accentul pus pe rolul competentelor în domeniul tehnologiei, care a fost pozitionat ca fiind esential pentru derularea acestor programe ale schimbarii. În lumea de astazi, fie ca este vorba de o tranzitie energetica, de o reîmprospatare a sistemului de sanatate sau de o modernizare a infrastructurii pentru departamentele guvernamentale, investitia în tehnologie este doar primul pas. Fara competentele necesare (în special analiza datelor, automatizarea proceselor de afaceri si marketingul digital) pentru a implementa, sustine si inova, aceste initiative îsi pierd o mare parte din valoare.

Acesta este punctul în care suntem cel mai mult în pericol de a esua: în punerea în aplicare a acestor idei. Reconstructia noastra sociala se bazeaza în mare masura pe tehnologie si pe capacitatea noastra de a o stapani. În timp ce companiile din sectorul privat din întreaga lume, precum Dell Technologies, continua sa acorde prioritate adoptarii de solutii digitale, exista îngrijorari ca, în ciuda tuturor eforturilor si obiectivelor ambitioase, sectorul public risca sa ramana în urma.

Reducerea decalajelor prin colaborare
Pentru a aborda acest decalaj tot mai mare în ceea ce priveste adoptarea si pentru a atinge cu adevarat întregul potential al transformarilor digitale, este imperativa o abordare intersectoriala, colaborativa si deschisa. Companiile din sectorul privat si guvernele trebuie sa colaboreze pentru a se asigura ca tehnologia si competentele sunt maximizate în sectorul public, permitand organizatiilor sa le adopte rapid.

Dar, bineînteles, adoptarea este doar varful aisbergului. Odata ce tehnologia este implementata, sectorul public va avea nevoie de competentele necesare pentru a o stapani. În prezent, este dificil de gasit acest nivel de expertiza. Se estimeaza ca, pana în 2030, un numar impresionant de 85 de milioane de locuri de munca vor ramane neocupate din cauza lipsei de competente, în conditiile în care doar 28% dintre lucratori sunt înscrisi în prezent în programe de formare profesionala. Prin urmare, este imperativ ca actualii angajati din sectorul public sa fie instruiti pentru a utiliza tehnologia. Companiile din sectorul privat, care au mai multa experienta în domeniul tehnologiei, îsi pot împartasi expertiza pentru a accelera acest proces.



Desi acest transfer de competente trebuie sa fie o solutie pe termen scurt, pe termen lung este important ca sectorul public sa cultive o cultura a învatarii. În prezent, doar 56% dintre angajatorii din sectorul public spun ca au acces la toate sau la o parte din competentele de care au nevoie pentru un viitor digital. Avand în vedere rolul critic pe care tehnologia îl va juca în viitorul nostru, aceasta cifra ar trebui sa fie mult mai mare. Pentru a tine pasul cu ritmul schimbarii este nevoie de programe de învatare continua si de perfectionare care sa se concentreze pe pregatirea fortei de munca si pe partajarea capacitatilor deja disponibile.

Întrebarea urgenta este: unde gasim timp pentru aceasta învatare continua? Rezolvarea consta în a permite angajatilor sa învete în cadrul fluxului de lucru. Odata ce acestia au primit o instruire oficiala privind modul de utilizare a tehnologiei, trebuie sa le fie puse la dispozitie platforme de învatare intuitive. Odata ce au cunostinte de baza despre cum sa utilizeze tehnologia, angajatilor trebuie sa li se permita sa puna întrebari pe masura ce îsi asuma sarcinile si sa primeasca raspunsuri rapide. Platformele care permit acest lucru exista deja - responsabilitatea revine organizatiilor din sectorul public de a le integra în cultura lor de lucru si de a face ca angajatii lor sa le foloseasca ca pe o a doua natura.
La Dell Technologies, oferim diverse solutii de competente digitale, inclusiv cursul nostru de Transformare IT, care îi ajuta pe angajati sa îsi dezvolte abilitatile digitale si sa-si dezvolte competente în domeniul centrelor de date pentru era digitala.

Învatarea continua este o strategie pentru angajatii de azi si de maine, pe masura ce ritmul de inovare creste. Recenta lansare a European Health Data Space a aratat cum sectorul public poate inova si performa atat în domeniul datelor, cat si în cel digital, atunci cand colaboreaza îndeaproape cu sectorul privat. Asadar, haideti sa continuam aceasta tendinta, sa împartasim expertiza si sa catalizam o economie si o societate digitala viitoare mai reziliente. Avem tehnologia, acum trebuie sa obtinem si progresul uman pe masura.

Sondaj

Care credeti ca este cel mai asteptat film din 2024?