De ce sa externalizezi serviciile it?
calendar_month 26 Feb 2016, 15:47
Externalizarea reprezinta unul dintre procedurile cu cea mai mare crestere din sfera serviciilor, indiferent ca vorbim de zona de IT, de contabilitate, de curatenie sau de transport.
Acest trend de observa nu numai in cazul companiilor mici, care de exemplu aleg sa externalizeze partea de contabilitate si resurse umane pentru ca angajarea unui om pe o asemenea pozitie nu se justifica, dar si in cazul companiilor mari, care au inteles beneficiile unei astfel de practici.
De ce sa externalizezi totusi serviciile IT cand le poti sustine intern?
In societatea noastra ultra tehnologizata cand vine vorba de business, o problema aparuta tocmai in acest sector poate genera pierderi uriase, fie ele fiannciare sau doar de imagine, ceea ce se traduce, in definitiv, tot in pierderi financiare pe termen lung.
O firma specializata in servicii IT asigura suport 24/24, 7 zile pe saptamana, ceea ce un angajat nu ar putea face, cu toata bunavointa sa. Aceste firme intervin imediat si remediaza orice tip de problema aparuta, si asta in cele mai bune conditii.
Si ajungem astfel la un alt aspect extrem de important: profesionalism. Expertiza de care o dispune o companie specializata in acest domeniu este net superioara oricai firme ce nu are ca obiect principal de activitate zona de IT.
Reducerea riscurilor este, asadar, un alt avantaj pro externalizare IT. Odata cu externalizarea serviciului se externalizeaza practic si eventualele probleme ce pot aparea, dar si obligativitatea mentinerii in functiune si in cele mai bune conditii a intregului sistem.
Implementarea unei tehnologii noi va fi facuta tot de firma externa, cu specialistii si know-how-ul acesteia. De cele mai multe ori acest lucru inseamna si o reducere a costurilor.
In functie de marimea companiei care externalizeaza si de nevoile sale, costurile pot fi diminuate considerabil, cu pana la 80%. Aceste pierderi apar nu numai prin angajarea in house a unui specialist, dar si ca urmare a unor erori de functionare care pot bloca sistemele de productie, partea de vanzari sau cea de online.
Timpul petrecut de o companie cu activitati de backoffice reprezinta in fapt un avantaj pentru concurenta, care isi canalizeaza energia si resursele spre activitatea principala si nu pe functii care nu sunt strategice. Tot in lupta concurentiala conteaza si expertiza si consultanta pe care firma externa o poate oferi.
Externalizarea acestor tipuri de servicii poate fi salutara si in cazul unor proiecte limitate ca timp, cum ar fi, de exemplu, mutarea intr-un sediu nou, lansarea unui nou produs sau a unui nou serviciu, derularea unor campanii. Acestea necesita un volum mare de munca, insa pentru o perioada limitata de timp sau, eventual, sporadica.
Externalizarea nu este asadar doar pentru companiile mici sau mari, doar pentru contabilitate sau curatenie. Serviciile IT pot fi externalizate cu succes, iar valoarea adaugata este pe masura.
Noutati