De ce are nevoie site-ul tau de design responsive?
7/7308
calendar_month 06 Mai 2020, 11:47
Designul responsive este foarte important in acest moment. Dar daca nu esti designer web, este posibil sa nu stii prea multe despre acest termen. De asemenea, nu esti sigur daca site-ul tau ar trebui sa implementeze un design responsiv, mai ales daca nu intelegi conceptul.

Designul responsive te poate ajuta sa rezolvi o multime de probleme pe care le poate avea site-ul tau. Acesta va face ca site-ul sa fie mobile-friendly, imbunatateste modul in care site-ul arata pe dispozitive cu ecrane mari si mici si creste cantitatea de timp pe care vizitatorii o petrec pe site-ul tau. De asemenea, te poate ajuta sa-ti imbunatatesti clasamentul in motoarele de cautare.
Ce este designul receptiv (responsive)?
In primul rand, iata o explicatie rapida a designului receptiv si a modului de functionare al acestuia. In esenta, designul responsive este o modalitate de a realiza un site web care sa-si scaleze automat continutul si elementele pentru a se potrivi cu dimensiunea ecranului pe care este vizualizat. Impiedica imaginile sa fie mai mari decat latimea ecranului si ofera vizitatorilor de pe dispozitivele mobile posibilitatea de a citi cu usurinta continutul.
Scopul final al designului responsive este evitarea redimensionarii, derularii sau zoomului inutil care are loc pe diferite site-uri care nu au fost optimizate pentru anumite dispozitive. De multe ori este foarte dificil sa navighezi pe aceste site-uri. Site-urile care nu au design receptiv pot pierde potentialii clienti care devin frustrati in incercarea de a-si da seama cum pot naviga pe site.
Designul receptiv inlocuieste, de asemenea, nevoia de a proiecta un site web dedicat pentru utilizatorii de smartphone-uri. Acum, in loc sa realizezi mai multe site-uri web pentru dimensiuni de ecran diferite, poti proiecta doar un site care se ajusteaza automat pentru a se potrivi cu dispozitivul pe care este vizualizat.
De ce ar trebui sa investesti in design responsive?
Traim intr-o societate care foloseste dispozitive cu ecrane de diferite dimensiuni. Din aceasta cauza, este important ca site-ul tau sa fie vizibil pe cat mai multe dispozitive, deoarece nu stii niciodata ce dispozitiv va folosi un client pentru a vizualiza site-ul tau.
Statisticile sugereaza ca este intelept sa ai un site care poate fi vizualizat atat de utilizatorii de desktop, cat si de cei de smartphone. Numarul de utilizatori de smartphone depaseste acum numarul de persoane care folosesc laptop-ul sau computerul, iar acest numar va continua sa creasca.
Unele dintre avantajele designului receptiv pentru site-ul tau sunt:

  • Eficienta costurilor

  • Flexibilitate

  • Experienta imbunatatita a utilizatorului

  • Optimizare pentru motoarele de cautare

  • Usurinta in administrare


Eficienta costurilor
Mentinerea de site-uri separate pentru vizitatorii mobili si non-mobili poate fi costisitoare. Folosind design responsive, poti economisi bani eliminand costurile de plata pentru un site mobil. Va trebui sa investesti doar intr-un singur proiect de site pentru a face apel la toti vizitatorii si toate dispozitivele.
Flexibilitate
Cand ai un site web cu design receptiv, poti face modificari usor si rapid. Nu trebuie sa-ti faci griji cu privire la modificarile pe doua site-uri web diferite. Aceasta flexibilitate este un avantaj urias atunci cand doresti sa efectuezi o modificare rapida a designului sau sa remediezi o problema.
Experienta imbunatatita a utilizatorului
Experienta utilizatorilor este cruciala pentru proprietarii de site-uri web. Doresti ca oamenilor sa le placa site-ul tau si doresti sa fie usor de utilizat pentru a-i convinge sa se intoarca. Daca cineva iti viziteaza site-ul de pe un dispozitiv mobil si asteapta foarte mult timp sa se incarce sau daca imaginile tale nu au rezolutia adecvata, vizitatorii isi vor forma o opinie proasta despre compania ta.
Nimeni nu vrea sa faca afaceri cu o companie care are un aspect neprofesional. Dar designul receptiv, care ofera o experienta buna pentru utilizatori, poate convinge oamenii sa ofere o sansa companiei tale. Deoarece zoom-ul si derularea vor fi eliminate, continutul poate fi vizualizat mai rapid, iar impresia generala pe care o au vizitatorii va fi mult mai pozitiva.
Optimizare pentru motoarele de cautare
Optimizarea pentru motoarele de cautare, sau SEO, este o strategie folosita de multe companii pentru a ajuta la imbunatatirea rezultatelor lor in clasamentul paginilor de cautare Google. Cu cat esti mai aproape de varf, cu atat ai mai multe sanse sa fii gasit de potentiali clienti.
Designul receptiv poate ajuta in strategia SEO, deoarece Google ofera un avantaj site-urilor care au versiuni mobile. In combinatie cu alti factori SEO, receptivitatea te poate ajuta sa va oferi un impuls mare in rezultatele motorului de cautare.
Usurinta in administrare
Majoritatea intreprinderilor, in special cele mai mici, nu au foarte mult timp pentru a actualiza modul in care arata site-ul lor. Dar, decat sa angajezi un designer care sa se ocupe de fiecare aspect al site-ului tau, mai bine alegi designul receptiv care iti permite sa faci modificarile singur, rapid si usor.
In plus, cu un singur site web, alte elemente ale marketingului vor fi mult mai usor de gestionat. Nu va trebui sa-ti faci griji cu privire la functionalitatea link-urilor tale de pe site-urile de social media sau daca redirectionarea functioneaza, atat pe desktop cat si pe mobil. Designul responsive elimina o mare parte din stres cand vine vorba de gestionarea site-ului afacerii tale.
Designul receptiv este ceea ce prefera majoritatea utilizatorilor de internet, deoarece face ca procesul de navigare mobila sa fie mult mai usor. Designul receptiv este o parte importanta a oricarei strategii web moderne si ar trebui sa-l iei in considerare!
Daca doresti realizarea unui site web complet responsiv si adaptat cerintelor actuale, poti apela la serviciile unor profesionisti care cei de la sicmedia.ro de exemplu.