Cum gestionam greutatea in vacanta?
3/37058
calendar_month 10 Iul 2024, 11:20


Cori Gramescu, nutritionist si instructor de pilates ofera sfaturi pentru mese echilibrate si activitati benefice
 
Vacanta este un momentul perfect pentru relaxare si distractie, dar majoritatea oamenilor isi exprima adesea ingrijorarea cu privire la cresterea in greutate. Desi poate parea greu de crezut, kilogramele in plus acumulate in vacanta poate fi evitate destul de usor. Exista multe masuri la care puteti recurge pentru a va putea bucura de vacanta, dar si pentru a mentine un stil de viata sanatos. Tot ce trebuie sa faceti este sa va planificati din timp si sa faceti alegeri inteligente.

Vacantele sunt un moment pentru relaxare, explorare si savurarea mancarurilor delicioase. Poate fi dificil sa ne mentinem greutatea in aceste momente distractive, dar cu cateva strategii constiente, ne putem bucura de vacanta fara afectarea progresului. Cori Gramescu, nutritionist si instructor de pilates ofera cateva sfaturi si trucuri pentru a ne gestiona greutatea in vacanta si pentru a reveni pe drumul cel bun cu procesul de pierdere in greutate, daca este necesar.

„Vacanta este momentul pentru care il asteptam cu totii pentru a ne relaxa si a explora noi destinatii si culturi. Asa ca nu este deloc surprinzator faptul ca multi oameni tind sa se ingrase in timp ce sunt plecati. Cocktailuri dulci, preparate din bucataria locala si zilele lungi de plaja, ne aduc fara sa vrem cateva kilograme in plus. Dar nu intotdeauna trebuie sa fie asa! Va puteti simti grozav si fara a sacrifica distractia sau sabota toata munca grea pe care o depuneti inainte de calatorie. Aceste sfaturi va vor mentine pe drumul cel bun si cel mai important, va vor asigura ca va bucurati in continuare de vacanta. La urma urmei, a nu va relaxa in vacanta este unul dintre obiceiurile care va imbolnavesc si va ingrasa!.”

Planificati din timp

Cercetati destinatia si gasiti optiuni sanatoase de luat masa. Planificati mesele si gustarile pentru a va asigura ca aveti alegeri nutritive disponibile. „Alegeti restaurantele pe care doriti sa incercati inainte de calatorie. Cautati magazine in zona, de unde va puteti aproviziona cu produse locale sanatoase. Impachetati gustari daca stiti ca veti petrece in oras cea mai mare parte a zilei.”

Mese echilibrate

In vacanta, este usor sa ne lasam tentati de alimentele bogate in calorii si sa uitam de obiceiurile alimentare sanatoase. Totusi, este important sa mentinem mese echilibrate, bogate in nutrienti. „Bucurati-va de bucataria locala, dar atentie la dimensiunile portiilor. Impartiti felurile de mancare sau optati pentru aperitive pentru a gusta o varietate de alimente fara a manca in exces. Alegeti mese care includ o varietate de legume, proteine slabe si carbohidrati complecsi. Acest lucru va va ajuta sa va mentineti energia si sa evitati senzatia de oboseala. Nu uitati sa consumati si fructe proaspete pentru aportul de vitamine si fibre.”

Urmati regula 80/20

Vacantele all-inclusive ofera acces constant la mancare. Asadar, nu mancati niciodata pana la un punct in care sa va simtiti inconfortabil. „Puteti urmaregula 80/20. Mai exact 80% din alegeri sa fie sanatoase si lasati 20% pentru unele dintre alimentele distractive pe care doriti sa le experimentati. Cel mai bun mod de a face acest lucru este sa alegeti o masa pe zi pentru a va rasfata putin. Acea masa poate fi pentru a incerca ceva nou sau pentru a experimenta mai bine orasul sau tara respectiva.”

Hidratare

Hidratarea este esentiala, mai ales in vacanta cand petrecem mult timp la soare. Apa ajuta la mentinerea sanatatii pielii si a functiilor vitale ale organismului. „Beti multa apa, mai ales daca va aflati intr-un climat cald. Luati o sticla de apa pe care sa o puteti umple regulat, pentru a ramane hidratat si a controla senzatia de foame. Incercati sa consumati cel putin 2 litri de apa pe zi. Daca sunteti activi sau petreceti mult timp la soare, cresteti aceasta cantitate. Apa infuzata cu fructe sau ceaiurile neindulcite sunt si ele optiuni excelente.”

Ramaneti activi

Includeti activitati fizice in vacanta: plimbari, drumetii, inotat sau inchiriat biciclete. Explorarea destinatiei pe jos sau cu bicicleta poate fi o modalitate distractiva de a ramane activi.„Plimbarile in aer liber sunt o modalitate excelenta de a ramane activi si de a explora locuri noi. Plimbarile lungi sunt benefice pentru sistemul cardiovascular si ajuta la arderea caloriilor. De asemenea, sunt o ocazie minunata de a descoperi peisaje noi si de va conecta cu natura. Plimbarile pe plaja sunt nu doar relaxante, ci si un antrenament excelent pentru muschii picioarelor si ai trunchiului. Plimbarile pe nisip sunt mai solicitante decat cele pe suprafete plane, asa ca sunt un antrenament excelent. Profitati de rasaritul sau apusul de soare pentru o plimbare pe plaja si bucurati-va de peisajele minunate.”

 Yoga

Yoga este o activitate care poate fi practicata oriunde si ajuta la reducerea stresului si imbunatatirea flexibilitatii. „O sesiune scurta de yoga dimineata sau seara poate face minuni pentru starea de spirit. Va ajuta sa va relaxati, sa va concentrati si sa va incepeti ziua cu energie pozitiva.”

Gustari sanatoase

Gustarile sanatoase intre mese sunt esentiale pentru a evita supraalimentarea si pentru a mentine nivelul de energie. „Optati pentru gustari sanatoase precum nuci, seminte, fructe, legume proaspete sau iaurt. Bogate in nutrienti, acestea vor mentine starea de satietate pentru mai mult timp si va vor ajuta sa limitati alegerile impulsive de optiuni mai putin sanatoase.”

Mancatul constient

Mancatul constient inseamna sa fim atenti la ceea ce consumam, sa savuram fiecare muscatura si sa ascultam semnalele de satietate ale corpului.  „In vacanta, este usor sa mancam din plictiseala sau din cauza tentatiilor. Practicarea mancatului constient va ajuta sa va bucurati de fiecare masa si sa evitati excesul de calorii. Mancati incet, savurati mancarea si fiti atenti la semnalele de foame si satietate pentru a evita mancatul in exces.”

Limitati alcoolul

Alcoolul poate creste pofta de mancare si in plus este bogat in calorii.  „Alcoolul poate fi bogat in calorii si poate creste pofta de mancare. Va puteti bucura de bauturi alcoolice cu moderatie, dar optati pentru variante cu mai putine calorii, atunci cand este posibil. Evident ca ne putem rasfata cu o bautura pentru adulti, atata timp cat facem acest lucru cu moderatie.”

Nu va stresati!

Este normal sa va rasfatati putin in vacanta. Nu va invinovatiti daca ati castigat 1-2 kilograme. Concentrati-va pe revenirea la obiceiurile sanatoase si stabiliti-va noi tinte realiste. Impartiti obiectivele in pasi gestionabili pentru a va mentine motivatia si amintiti-va ca pierderea in greutate este un proces gradual. Aveti rabdare cu voi! Intoarcerea din vacanta este un moment excelent pentru a va concentra din nou asupra obiectivelor de sanatate si wellness. Imbratisati oportunitatea de a face schimbari pozitive si continuati calatoria de pierdere in greutate cu o motivatie reinnoita.”

Mentinerea unui stil de viata sanatos in vacanta nu este dificila daca suntem atenti la alegerile alimentare si la activitatile pe care le desfasuram. Mesele echilibrate, hidratarea corespunzatoare, plimbarile in aer liber, gustarile sanatoase si mancatul constient sunt toate elemente care contribuie la o vacanta sanatoasa si relaxanta.



Despre Cori Gramescu

Cori Gramescu, nutritionist si instructor de pilates a reusit de-a lungul unei cariere de peste 18 ani sa ajute peste 35.000 de oameni sa-si schimbe vietile, sa ajunga la greutatea dorita, fara epuizare si fara infometare. Prima sa carte - “Vindecarea relatiei cu mancarea si cu propriul corp” este o poveste personala despre sanatate si echilibru, o carte cu recomandari si sfaturi atat din zona de sport, cat si din zona de nutritie, dar si prima carte din Romania cu un cerc de suport pentru toti cititorii.



Cori Gramescu este omul care s-a luptat cu kilogramele in plus si a castigat. Cori interactioneaza zilnic cu mii de femei dornice sa descopere secretele unui trup sanatos. De pe canalele de social media, utilizatorii pot afla raspunsuri la intrebari despre mancare, sport, retete, obiective realiste pentru transformare, dar si despre modul in care stresul afecteaza digestia sau despre cum pot pune capat mancatului emotional.



Sondaj

Ce cadou ti-ar placea sa primesti?