Ce inseamna audit de SEO?
7/7209
calendar_month 16 Ian 2019, 17:27
Auditul SEO reprezinta unul dintre cei mai utilizati termeni care se folosesc in industria SEO. Fie ca este vorba despre un audit complet sau despre unul gratuit, orice specialist in optimizare SEO va recomanda ca inainte de a lansa o campanie de marketing sa se realizeze un astfel de audit. Practic auditul SEO reprezinta o analiza amanuntita a website-ului si a backlinku-urilor (advertoriale si alte listari externe) in urma caruia se stabilesc ce lipseste cu adevarat si de ce mai este nevoie pentru a putea sa devina un website performant.

Motive pentru care sa apelezi la un audit SEO

Auditul SEO nu este precum cel financiar care se realizeaza o data pe an sau o data la cinci ani, este o analiza care trebuie sa aiba loc la inceputul fiecarei campanii de marketing care se lanseaza. Orice campanie SEO si de marketing online trebuie sa fie adaptata in functie de piata si trebuie sa se acorde o atentie speciala pentru fiecare modificare ce se realizeaza pentru website-ul afacerii respective.
Orice tip de audit SEO este bun, chiar si cel gratuit intrucat poate sa reprezinte un imbold, o revelatie asupra puterii pe care o are intregul proces SEO. Rolul unui astfel de audit este acela de a oferi o imagine de ansamblu asupra intregului website si sa spuna cum este acesta vazut in ochii motorului de cautare Google. Puteti apela la un audit SEO cu tooluri gratuite sau sa apelati la un specialist cu experienta ( pe blogul iXpr va ajutam cu informatii in ambele sensuri).
Momentul in care decizi daca sa faci un audit SEO sunt urmatoarele: inainte de orice campanie SEO, atunci cand site-ul nu s-a indexat corect, cand au fost facute modificari majore la site si ori de cate ori exista sentimentul ca este necesara o verificare de rutina.
Auditul SEO este un instrument foarte complex iar cel gratuit se diferentiaza foarte mult de cel platit. Acesta din urma nu face o analiza ,,in mare” ci este vorba despre o analiza amanuntita in care se verifica pana in cele mai mici detalii impactul fiecarei schimbari produse pe website si nu numai.

Cum decideti daca este timpul sa apelati la un audit SEO?

In momentul in care solicitati sa vi se faca un audit SEO complet nu trebuie sa va ganditi ca este vorba despre bani aruncati pe fereastra sau ca este doar un mod prin care specialistul in marketing online prelungeste la nesfarsit data la care sa se lanseze o anumita campanie de marketing. Trebuie sa va ganditi la audit SEO exact in acelasi mod in care o faceti pentru o analiza de business completa. In momentul in care se realizeaza un astfel de audit pentru un website de catre un specialist acesta va formula o opinie cat mai obiectiva ce va va ajuta sa aveti o imagine cat mai clara asupra a ceea ce are nevoie website-ul pentru a construi o prezenta online cat mai buna.

Trebuie sa va intrebati: ,,merita sa ajung printre primele rezultate de cautare pe Google?” Raspunsul la aceasta intrebare trebuie sa fie punctul de pornire pentru urmatoarele actiuni SEO. Auditul SEO, indiferent daca este partial ( cel mai adesea gratuit) sau complet, este un instrument esential pentru intregul proces de optimizare SEOsi trebuie tratat cu maxima seriozitate.