Analiza unui site web - ce este, de ce ai nevoie de aceasta si cum se face
calendar_month 07 Oct 2022, 15:25
Optimizarea site-ului pentru a oferi o experienta de utilizare mai placuta nu numai ca va ajuta la cresterea traficului, dar ii si incurajeaza pe vizitatori sa revina. Navigarea usoara, o viteza mare de incarcare a paginilor si linkuri functionale fac ca un site sa arate profesionist si cresc satisfactia vizitatorilor.
Pentru a obtine aceste beneficii, pe langa servicii decreare site web profesionale, imbunatatirea paginilor web si a continutului s-ar putea sa ai nevoie si de o analiza amanuntita a site-ului. Hai sa vedem despre ce este vorba!
Ce este analiza site-ului web
Se numeste analiza a unui site web procesul de testare si revizuire a performantelor acestuia pentru valori cheie cum ar fi viteza, traficul, optimizare SEO si experienta utilizatorilor. Oricare dintre acesti factori sunt esentiali pentru succesul unui site si afecteaza in mod direct o afacere.
Beneficiile analizei unui site web
Analiza unui website ofera date si informatii care vor ajuta la imbunatatirea paginilor si a strategiilor create pentru a atrage mai multi vizitatori si a-i converti in clienti. Aceasta analiza te poate ajuta sa descoperi care sunt paginile de succes si care au nevoie de actualizare si imbunatire.
Mai mult, analiza site-ului concurentilor te poate ajuta sa gasesti cuvinte cheie noi pe care sa le vizezi dar si modalitati prin care poti crea o experienta de navigare mai buna pentru vizitatorii tai.
Strategiile de analiza vor furniza informatii utile despre functiile si performata site-ului, dar si despre modul in care utilizatorii interactioneaza cu acesta. Vom vedea in continuare care sunt cele 4 tipuri de analiza a unui site web.
Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)
SEO te ajuta sa intelegi ce cauta utilizatorii cand iti gasesc site-ul. Exista mai multe metode de analiza SEO a unui site, aceasta incluzand:
- Analiza backlink-urilor - care releva paginile externe cu link catre site-ul tau. Majoritatea instrumentelor SEO, inclusiv Moz si Ahrefs, au optiunea de analiza a backlinkurilor site-ului tau, dar si ale concurentilor.
- Audit SEO on-page - este o analiza care te va ajuta sa revizuiesti site-ul pentru a descoperi probleme tehnice care pot afecta performanta cautarilor pe site. In acest audit poti folosi instrumente specializate precum Google Search Console sau Screaming Frog.
- Analiza clasamentului in motoarele de cautare (SERP) - arata unde se claseaza site-ul tau pentru anumite cuvinte cheie pe diverse motoare de cautare.
Analiza vitezei de incarcare a site-ului
Este vital sa stii cat de repede se incarca site-ul tau pe diverse dispozitive mobile. Viteza de incarcare ar trebui sa fie de maximum 2 s si orice secunda in plus poate insemna ca vei pierde vizitatori importanti. Oamenii, dar si motoarele de cautare, prefera site-urile cu incarcare rapida, asa ca este extrem de important sa afli care sunt elementele care iti incetinesc site-ul si sa iei masuri.
Poate fi vorba despre imaginile prea mari, cod ambiguu sau prea multe pluginuri. Poti folosi aplicatii precum Google Page Speed Insight, GTmetrix sau WebPageTest - orice informatie te va ajuta sa faci imbunatatiri.
Analiza traficului catre site
Aceasta analiza te va ajuta sa afli cate persoane iti viziteaza site-ul, care este momentul in care il acceseaza si de unde il acceseaza, inclusiv locatia si tipul de dispozitiv. Intelegand aceste informatii vei putea identifica care sunt zonele in care merita sa investesti. Exista mai multe aplicatii de analiza a traficului precum Google Analytics care monitorizeaza si ceea ce fac oamenii cand ajung pe site-ul tau.
Analiza experientei utilizatorului
Este o analiza care te va ajuta sa intelegi ce face un vizitator cand ajunge pe site-ul tau. Aceasta este subiective si se concentreaza pe preferintele si comportamentul oamenilor si nu pe valori si numere. Instrumentele de analiza a comportamentului vizitatorilor sunt hartile termice si inregistrarile de sesiuni.
Acestea te pot ajuta sa vezi modul in care navigheaza oamenii pe site-ul tau si care sunt punctele pe care le considera mai interesante. De asemenea, instrumente de feedback, sondajele si widget-urile de feedback te pot ajuta sa obtii o analiza mai specializata asupra interactiunii cu site-ul tau.
Noutati