6 moduri prin care poti imbunatati rata de click in Google Ads
8/8239
calendar_month 07 Oct 2022, 15:06
Rata de click in Google Ads (CTR) este raportul dintre click-uri si afisari in cautari si reprezinta procentual numarul de persoane care vad anuntul tau si fac click pe el. Un CTR bun este intre 3% - 5%, ceea ce inseamna ca la 100 de vizualizari ar trebui sa ai intre 3 si 5 click-uri.
Oagentie de marketing online cu experienta stie ca un CTR bun este un indicator ca anuntul tau este atragator si ca algoritmul Google Ads recompenseaza reclamele de calitate cu pozitii mai bune si costuri mai mici. De ce? Pentru ca Google face bani doar daca utilizatorii fac click pe reclame, asa ca prefera anunturile cele mai eficiente.
Un alt factor care determina costurile sunt cuvintele cheie pentru care licitezi. Unele dintre acestea au un pret ridicat si, chiar daca genereaza conversii, nu sunt cele mai rentabile. Prin urmare, trebuie sa urmaresti sa obtii un CTR ridicat pentru cuvinte cheie relevante si accesibile. Iata ce poti face mai exact pentru un CTR bun:
Vizeaza cuvintele cheie potrivite
Pentru a obtine rate de click bune este vital sa iei in considerare cuvintele cheie potrivite. Ar trebui sa iei in considerare cuvintele cheie cu intentie comerciala si sa le eviti pe cele informationale, sa tii cont de cuvintele cheie de marca dar si pe cele locative sau geografice.
Tine cont de cuvinte cheie negative
Pentru a mentine sub control ratele de click sub control este necesar sa tii cont de cuvintele cheie negative, adica de acele cuvinte pentru care nu vrei ca Google sa afiseze anuntul tau. De exemplu, daca vinzi telefoane mobile, poti seta drept cuvinte negative “reparat” sau “folosit”. astfel, ai garantia ca anuntul tau nu se va afisa pentru cautarile in care este putin probabil sa se faca si click.
Restrange directionarea catre public
Prin restrangerea audientei la criterii mai specifice poti oferi un continut publicitar mai bine directionat care va imbunatati rata pe click. Ratele de click mici pot avea drept cauza faptul ca licitezi pentru cuvinte cheie gresite. Din fericire, poti creste semnificati CTR-ul, dar si volumul de conversii si rentabilitatea investitiei, prin simpla scriere a unui text publicitar puternic care va ajunge la publicul cel mai potrivit.
Scrie texte publicitare simple si scurte
Retine ca o reclama pe care oamenii nu o citesc integral nu este eficienta. Prin urmare, pastreaza textele simple si urmareste sa comunici mesajul cat mai eficient si mai rapid. Include cuvantul cheie in titlu si descriere si nu folosi numarul complet de caractere decat daca chiar ai nevoie. De asemenea, foloseste un limbaj cat mai simplu, usor de citit si de inteles.
Nu uita de indemnul la actiune (CTA)
Nu este de ajuns sa ii spui utilizatorului ca ai ceea ce el cauta. Pentru a fi eficient, anuntul tau trebuie sa contina si un indemn la actiune, adica un CTA. Invitand oamenii sa cumpere acum, sa faca click aici sau sa actioneze cat mai repede, vei avea rezultate mai bune. Mai mult, poti consolida beneficiile CTA-ului daca vei incepe anuntul prin ceva de genul incepe sa economisesti acum sau vorbeste astazi cu un specialist.
Creeaza reclame care au impact emotional
Anunturile cu impact emotional sunt esentiale pentru a creste rata de click, dar trebuie sa fie cat mai subtile si mai discrete. Nu este nevoie sa foloseste majuscule sau semne de exclamare in mod excesiv, ci doar sa scrii texte convingatoare si emotionante care pot ajunge la inima utilizatorilor pentru ca le ofera solutiile de care au nevoie sau beneficii considerabile. Poate fi ceva de genul imbunatateste-ti cariera, deblocheaza-ti potentialul sau alege ce este mai bun pentru tine.