Abilitatea de a-ti organiza timpul poate influenta semnificativ performanta afacerii tale si a ta, ca antreprenor. De aceea, este important sa implementezi metode care functioneaza pentru tine, dar si pentru echipa ta.
Descopera in cele ce urmeaza 3 strategii eficiente pe care le poti folosi si actiuni concrete prin care sa le implementezi.
1. Stabileste obiective si prioriziteaza sarcinile
In mod clar, principala strategie pe care o poti folosi pentru a-ti gestiona cat mai eficient timpul este de a stabili obiectivele businessului tau si de a prioritiza sarcinile in consecinta.
Aceasta este o practica fundamentala care te poate ajuta sa-ti concentrezi eforturile si resursele asupra activitatilor care aduc cea mai mare valoare afacerii tale. In timp ce obiectivele bine definite ofera directie clara, prioritizarea sarcinilor face ca aceste obiective sa fie indeplinite intr-un timp cat mai scurt.
O metoda pe care o poti folosi aici este metoda SMART. Aceasta inseamna stabilirea obiectivelor specifice, masurabile, realizabile, relevante si limitate in timp. Prin formularea obiectivelor conform acestui cadru, stabilesti teluri mai usor de urmarit si masurat, obtinand astfel o gestionare mai eficienta a timpului.
Dupa stabilirea obiectivelor si identificarea sarcinilor corespunzatoare, poti sa folosesti tehnica Pomodoro de gestionare a timpului, care este utila atat pentru tine, cat si pentru angajatii tai, deoarece te ajuta sa ii mentii productivi pe termen lung. Aceasta tehnica Pomodoro presupune mai multe aspecte, insa, pe scurt, se refera la impartirea zilei in intervale de lucru concentrate, numite „sesiuni Pomodoro", urmate de scurte pauze de odihna.
2. Elimina distragerile
Ai identificat obiectivele, ai stabilit sarcinile care trebuie rezolvate si vrei sa te apuci de treaba. Totusi, mai ai un lucru de facut inainte de asta, si anume, sa elimini distragerile.
Daca mediul in care lucrezi este plin de astfel de distrageri, cum ar fi telefonul, muzica, radioul etc, nicio tehnica pe care o folosesti pentru gestionarea timpului nu va avea rezultate optime. De aceea, inainte sa te apuci de treaba, asigura-te ca spatiul tau de lucru este curat, organizat si liber de obiecte care ar putea sa iti distraga atentia. Daca este nevoie, poti folosi chiar si casti de anulare a zgomotului pentru a izola sunetele din jur.
De asemenea, pentru ca si tehnologia poate fi o sursa majora de distragere, inchide notificarile de pe telefon si de pe computer in timpul sesiunilor de lucru. Poti chiar sa utilizezi aplicatii si instrumente software care iti blocheaza temporar accesul la anumite site-uri web sau aplicatii care te distrag, permitandu-ti astfel sa te concentrezi mai bine pe sarcinile tale.
3. Deleaga sarcinile
Pentru ca fiecare minut conteaza si sigur, ca antreprenor, ai o multime de sarcini de care sa te ocupi, delegarea unora dintre acestea te poate ajuta sa obtii o utilizare si mai eficienta a timpului tau. Daca te intrebi cum, e simplu: delegarea sarcinilor iti permite sa te concentrezi pe aspecte antreprenoriale esentiale ale afacerii tale, maximizandu-ti astfel productivitatea, in timp ce sarcinile operationale sunt realizate de catre echipa ta.
Pentru o delegare corecta, identifica abilitatile si competentele angajatilor tai si distribuie sarcinile in functie de acestea. De exemplu, daca ai un angajat cu abilitati excelente de comunicare, ii poti delega sarcini aferente departamentului de vanzari sau marketing. Acest lucru nu numai ca va eficientiza procesul si modul in care utilizati timpul, dar va si creste nivelul de satisfactie si performanta a angajatilor.
Totusi, pentru a evita confuziile si neintelegerile, este important sa stabilesti clar, de la inceput, care sunt resonsabilitatile fiecaruia si ce asteptari ai inainte de a delega o sarcina. Asigura-te ca fiecare angajat stie ce are de facut si are abilitatile necesare pentru a duce la bun sfarsit sarcinile delegate.
Concluzionand, gestionarea eficienta a timpului devine o necesitate absoluta atunci cand esti antreprenor, deoarece numai in acest mod te poti asigura ca fiecare aspect al businessului tau este acoperit. Foloseste tehnicile din acest articol si obtine un echilibru eficient intre viata profesionala si cea personala, in timp ce iti concentrezi resursele pe activitatile care aduc cea mai mare valoare afacerii tale.
Sursa foto: Shutterstock