Principalele mega tendinte globale, teme ale webinarului Aon 2024 Client Trends
3/36949
calendar_month 21 Iun 2024, 13:05


Aon Romania, unul dintre liderii globali în brokerajul de asigurari corporate, a organizat webinarul 2024 Client Trends Report, în data de 20 iunie, pe tema actualelor mega tendinte de la nivel global care pot influenta mediul de afaceri. Eugen Anicescu - CEO Aon Romania, Adrian Löw-Vesa - Head of Health Solutions, Aon CEE si Cosmin Neagu - Client Director, Aon Romania au discutat despre expuneri precum comertul, forta de munca, tehnologia si schimbarile climatice si cum pot fi ele gestionate eficient pentru succesul afacerilor.

Comertul este afectat de o crestere constanta a numarului de restrictii în ultimii ani, de dificultati aparute în lantul de aprovizionare, care genereaza întreruperi costisitoare, atat din punct de vedere financiar cat si din punct de vedere al reputatiei companiei si de riscuri politice, în contextul în care 60% din PIB este influentat de rezultatele alegerilor care urmeaza, cu efecte semnificative pe termen lung.

Instabilitatea geopolitica este o preocupare majora pentru întreprinderi. S-a putut observa impactul sau în ultimele luni în Orientul Mijlociu si – pe o perioada mai lunga – în Ucraina. Comertul dintre economiile îndepartate din punct de vedere geopolitic reprezinta aproape 20% din comertul global cu bunuri, dar aproape 40% din comertul cu produse concentrate la nivel global. În prezent se constanta orientarea tot mai multor companii catre nearshoring, ca strategie operationala pentru depasirea riscurilor aparute pe parcursul etapelor de aprovizionare cu bunuri si produse”, a declarat Eugen Anicescu, CEO, Aon Romania.

Pentru a controla dificultatile aparute care afecteaza lantul de aprovizionare este nevoie ca factorii de decizie din companii sa se foloseasca de datele pe care le au la dispozitie, sa înteleaga furnizorii si ecosistemul în care ruleaza afacerile, astfel încat sa fie acoperiti în cazul unor eventuale dificultati cu care s-ar putea confrunta.

Evolutiile tehnologice au ajutat organizatiile sa creasca eficienta operationala, sa conecteze forta de munca si sa stimuleze cresterea afacerilor. Cu toate acestea, aceste progrese au expus, de asemenea, companiile la riscuri noi, în evolutie, cum ar fi instrumentele bazate pe inteligenta artificiala care alimenteaza forta de munca, creand în acelasi timp noi expuneri prin fraudarea securitatii datelor. Tehnologia accelereaza într-un ritm fara precedent, iar inovatiile bazate pe Inteligenta Artificiala ridica o serie de întrebari, inclusiv proprietatea intelectuala ca o clasa de active, abordarea impactului asupra locurilor de munca si a cerintelor fortei de munca si modul de valorificare a noilor tehnologii pentru a stimula cresterea afacerilor.

Pe masura ce se preconizeaza ca frecventa si severitatea atacurilor cibernetice va creste, cea mai eficienta metoda de protejare este anticiparea acestora si pregatirea angajatilor pentru a fi în masura sa recunoasca si sa evite astfel de atacuri, în conditiile în care erorile umane fac ca aceste riscuri sa se concretizeze. Totodata, companiile pot apela la consultanta si transferul riscului, pentru a acoperi în mod eficient evenimentele cibernetice”, a declarat Cosmin Neagu - Client Director, Aon Romania.

Schimbarile climatice au dus la cresterea frecventei evenimentelor meteo nedorite. De la nivel global, unde vorbim în prezent despre inundatii în desert, piata locala se confrunta cu multiple provocari cauzate de schimbarile climatice: seceta, grindina, inundatiile si furtunile afecteaza în fiecare an culturile producand daune majore si pun în pericol stabilitatea întregii industrii agricole.



De la riscuri acute: cutremure, uragane, inundatii - evenimente rare care pot sa aiba impact violent, la riscuri cronicizate, cand creste frecventa de aparitie iar efectele sunt majore, este necesar sa fie avute în vedere solutiile de asigurare, atat cele clasice dar si cele parametrice, care în unele cazuri se pot cumula si protejeaza companiile de riscurile generate de schimbarile climatice.

Zona de resurse umane este provocarea viitorului, iar beneficiile oferite angajatilor sunt cele care pot face o diferenta notabila în atragerea si retentia fortei de munca. Rezultatele Benefits Survey Results 2024 ne arata ca beneficiile oferite prin programe de wellbeing includ, în ordinea importantei, urmatoarele: terapie psihologica (în proportie de 60%) programe pentru managementul stresului (40%) si abonamente la sala de sport (34%).

Gestionarea fortei de munca în actualul context volatil necesita inovare si utilizarea datelor disponibile. Angajatii se asteapta sa primeasca mai mult decat un salariu. Ca raspuns, organizatiile echilibreaza costurile cu capacitatea de a oferi o experienta convingatoare angajatilor”, a declarat Adrian Löw-Vesa - Head of Health Solutions, Aon CEE.

Aceste patru megatendinte sunt strans legate între ele. Factorii de decizie din companii recunosc ca nu îsi pot permite sa ia în considerare aceste tendinte în mod izolat în timp ce încearca sa-si gestioneze afacerile într-un context tot mai complex si au nevoie de date relevante pentru a fi în masura sa ia cele mai bune decizii pentru succesul afacerii.