Targul neconventional de joburi Noaptea Companiilor, organizat pentru prima data in Capitala, in perioada 16-17 octombrie, a atras peste 2.000 de participanti in cele doua zile, confirmand estimarile initiale ale organizatorilor. Sectorul bancar, energetic, respectiv IT si divertisment au fost cele mai cautate industrii, in timp ce workshop-urile de Inteligenta Artificiala s-au numarat printre cele mai populare activitati. Evenimentul a reunit nu doar studenti si tineri profesionisti din Capitala, ci si participanti din orasele vecine, precum Ploiesti si Pitesti, asumandu-si astfel rolul de hub regional pentru oportunitati de cariera.
Evenimentul, recomandat de eJobs – site-ul cu joburi 100% reale, a fost organizat in premiera la Bucuresti de catre CBRE Romania, liderul pietei locale de consultanta imobiliara si al segmentului de office. De asemenea, editia inaugurala din Capitala a beneficiat de parteneriate cu 11 universitati cheie, inclusiv cu Universitatea din Bucuresti.
„Noaptea Companiilor a fost mai mult decat un simplu targ de joburi – a fost un spatiu deschis unde companiile si talentele in ascensiune au putut interactiona intr-un mod autentic. Ne-a surprins placut nu doar numarul mare de participanti, ci si diversitatea acestora – de la studenti aflati la inceput de drum pana la profesionisti care exploreaza noi directii de cariera. Faptul ca am reusit sa deschidem usile birourilor a numeroase companii din industrii foarte diferite demonstreaza ca evenimentul are potentialul de a deveni un hub regional de recrutare si employer branding. Suntem incantati de interesul generat si de faptul ca acest format neconventional a reusit sa conecteze companiile cu viitorii lor colegi intr-un mod cat se poate de natural si dinamic”, a declarat Tudor Ionescu, Head of A&T Office la CBRE Romania.
Pe parcursul evenimentului, desfasurat in cele doua zile, intre orele 16:00 si miezul noptii, vizitatorii au avut ocazia sa exploreze birourile companiilor participante, in functie de programul acestora si de relevanta pentru cariera lor profesionala.
Lista companiilor care s-au alaturat primei editii din Bucuresti include branduri de renume precum Accenture, AECOM, Antena Group, ARRISE, Avon, BCR, Bitdefender, Booking Holdings, Concept Structure, DB Tech, IKEA, KPMG, OMV Petrom, Orange, Siemens Energy, Societe Generale, Ursus, Veridion si WeMat.
„A fost o reala placere sa avem alaturi tineri entuziasti, dornici sa descopere cine suntem si ce facem. Credem ca acest format inovator reprezinta un pas inainte in transformarea procesului de angajare si ajuta participantii sa-si ajusteze asteptarile si obiectivele profesionale intr-un mod realist si transparent”, spun reprezentantii Siemens Energy.
Companiile participante la Noaptea Companiilor au apreciat in mod deosebit interactiunea directa si deschisa cu potentialii candidati, considerand ca evenimentul a reprezentat un pas important in transformarea procesului de recrutare. Formatul inovator a permis companiilor sa ofere o imagine autentica a mediului lor de lucru, ceea ce a ajutat participantii sa isi ajusteze asteptarile si obiectivele profesionale intr-un mod realist. De asemenea, interactiunile au generat un interes semnificativ pentru pozitiile disponibile, deschizand noi oportunitati de colaborare prin programarea primelor interviuri.
„Interactiunile au fost nu doar calitative, ci si extrem de productive, mai ales pe partea de recrutare, unde am identificat candidati promitatori. Primele interviuri sunt deja in calendar, deschizand noi oportunitati de colaborare”, subliniaza Ramona Jurubita, Country Managing Partner, KPMG Romania.
„Evenimente precum Noaptea Companiilor ofera companiilor ocazia sa se prezinte potentialilor candidati exact asa cum sunt – isi deschid portile, isi prezinta tehnologiile si raspund la intrebari si curiozitati intr-un mediu cat mai prietenos. Suntem bucurosi sa oferim aceasta oportunitate: interactiunea directa cu angajatii nostri ofera informatii mult mai valoroase decat orice anunt de angajare. Vizitatorii au avut sansa sa descopere parcursul de la idee la produs si sa inteleaga mai bine misiunea noastra: de a face lumea digitala mai sigura. Ne onoreaza interesul crescut al candidatilor pentru Bitdefender si ne mandrim ca anul acesta am fost principala atractie din Bucuresti. Vrem sa inspiram si sa oferim o imagine autentica a ceea ce inseamna sa faci parte din Bitdefender – o echipa dedicata, care creeaza de la zero produse tehnologice folosite de milioane de familii si companii din intreaga lume”, afirma Bogdan Mihalcea, Senior Talent Acqusition Specialist, Bitdefender.
„Ne-a facut o reala placere sa fim prezenti la Noaptea Companiilor! Am avut ocazia sa discutam cu oameni mega faini, super interesati de Veridion si de joburile noastre. Participantii au fost de o calitate extraordinara, iar energia a fost la cote maxime! Abia asteptam sa-i primim cu bratele deschise pe noii colegi si sa construim impreuna viitorul”, adauga Cosmin Pirvu, Startup Program Manager, Veridion.
Noaptea Companiilor a inceput in 2019 la Cluj-Napoca si s-a extins, incepand cu 2023, in orasele Iasi si Targu Mures. Organizarea a fost intrerupta temporar din cauza pandemiei de COVID-19, iar targul a fost reluat in 2022, reunind pana la editia din acest an 85 de companii participante.
comunicat