Joc. Joaca, workshop de muzica si miscare pentru adulti si copii
3/37574
calendar_month 17 Sep 2024, 08:06

Centrul MIMA Muzica aniverseaza 10 ani de activitate si sarbatoreste printr-un eveniment special deschis publicului. Sambata, 28 septembrie, orele 11:00, de Ziua internationala pentru accesul universal la informatie, la Centrul MIMA Muzica din Bucuresti are loc workshop-ul gratuit Joc.Joaca pentru adulti si copii care doresc sa experimenteze noi metode de invatare, sub indrumarea mentorilor acreditati si invitatei speciale, Anne-Claire Rey-Bellet, autoare, compozitoare, profesoara de ritmica la Institutul Jaques-Dalcroze din Geneva si co-fondatoare a Asociatiei Dalcroze Romania.
Inteligenta si dezvoltarea armonioasa a copiluilui prin muzica si miscare
 
Noua generatie de parinti devine interesata atat de educatia formala, dar mai ales de cele informale si nonformale. Astfel, se orienteaza spre metode alternative de invatare, tehnici pedagogice noi, ludice dar totodata educative. In acest context, muzica si miscarea se impun ca instrumente de invatare valoroase, dovedite si validate pe plan international.
 
De la jocuri ritmice, de improvizatie, cu desene ori cu materiale senzoriale, metodele precum Orff, Dalcroze sau Kodaly pot trece drept joaca, insa ele sunt jocuri gandite in pasi, cu talc, care urmaresc mai multe aspecte ale dezvoltarii armonioase ale copiilor. Metodele didactice de muzica si miscare contribuie la dezvoltarea inteligentelor multiple: kinestezica, muzicala, interpersonala, intrapersonala, vizuala-spatiala, lingvistica si chiar logico-matematica sau naturalista, oferind copiilor si adultilor o experienta multisenzoriala.
 
Noile pedagogii
 
Noile pedagogii promovate de centrele MIMA Muzica nu se limiteaza la a preda informatii, ci aduc o schimbare fundamentala in dinamica relatiei pedagog-copil. In acest tip de abordare, profesorul nu se mai pozitioneaza ca unicul detinator al informatiei, ci ghideaza abilitatile naturale ale copilului, pas cu pas. Procesul de invatare devine bidirectional. Exista un circuit cu dublu sens pedagog-elev, in care copilul devine creator in procesul de invatare, aducand la lumina informatii, care sunt la randul lor la fel de valoroase pentru formator. Cel mic se familiarizeaza cu lumea, isi trezeste curiozitatea si isi exerseaza abilitatile de explorare, creeaza cu toata fiinta lui si vine cu solutii, care sunt validate intr-un cadru familiar si sigur.
 
Totul se intampla cu ajutorul cantecelor, auditiilor de muzica clasica, jocurilor si tehnicilor specifice de lucru. De pilda, unele jocuri pornesc de la un obiect senzorial si provoaca copilul sa se miste, sa inventeze fraze muzicale, contribuind astfel la dezvoltarea multiplelor tipuri de inteligenta, facandu-l un adult plurivalent, capabil sa se adapteze la provocari.
 
Pedagogie dezvoltata in Elvetia, adaptata in Romania
 
In Romania, se distinge o diversitate de abordari de parenting, de la cei care isi indeamna copiii
sa asculte de autoritate, “fa ce spune doamna”, pana la cei care ii lasa liberi fara sa intervina. In Elvetia, relatia de autoritate adult-copil este mai omogena la nivel de societate, ceea ce a permis deprinderea unui tip de respect reciproc care faciliteaza integrarea copilului in activitatile propuse de pedagog. In sprijinul cadrelor didactice, una dintre reprezentantele de seama ale metodei Dalcroze, Anne-Claire Rey-Bellet, este invitata permanent sa sustina training-uri de formare pentru muzicieni, educatori si profesori in scolile publice din Elvetia, la invitatia statului.
 
„In Romania, cei mai multi dintre parinti nu asociaza in mod direct educatia muzicala in forma cursurilor de grup, cu dezvoltarea personala. In cultura noastra, valoarea educatiei muzicale pentru copil este mai degraba asociata cu studiul individual al unui instrument. Pianul, in principal. Metode ca Dalcroze ne arata insa ca, alaturi de miscare, muzica poate fi un prilej de descoperire si auto-descoperire in relatie cu ceilalti, muzica si ritmurile fiind elemente puternice de creare a sentimentului de apartenenta la grup, de comunitate. Parintii care trec pragul MIMA Muzica isi exprima adesea uimirea de a putea obtine atat de multe beneficii dintr-un singur atelier. Asta pentru ca metodele pedagogice pe care le folosim ne ajuta sa ne conectam cu corpul, cu momentul prezent, sa redevenim spontani, creativi, precum copiii, indiferent de varsta.” - Ana Voinescu, Fondatoarea MIMA Muzica
 
Copilaria nu are varsta la Centrul MIMA Muzica
 
Primul centru de educatie timpurie prin muzica si miscare din Bucuresti si din tara, MIMA Muzica ofera de 10 ani un program complex de activitati pe tot parcursul anului, concepute pe specificul fiecarei categorii de varsta, de la bebelusi la clasele primare, in principal. Centrele din Bucuresti si Brasov propun nu doar o experienta punctuala, ci o formare continua, ce are in prim-plan explorarea relatiei cu propriul corp, cu spatiul si cu grupul pentru a dezvolta un adult armonios, conectat cu sine si cu cei din jur. Aici se desfasoara ateliere muzicale organizate in module de cate 10 sesiuni interconectate si complementare, care au in vedere dezvoltarea longitudinala a copiilor si adultilor. Grupele constituite incep de la copii intre 0-1 ani si ajung pana la adulti si chiar seniori. Instructorii MIMA Muzica au urmat formari la institutiile internationale de profil in strainatate, iar metodele au fost adaptate la specificul local, luand in consideratie aspecte culturale si sociale. In paralel, centrele ofera programe de formare pentru muzicieni, parinti, educatori si profesori prin cursuri care au ca traineri profesori din strainatate.
 
Workshop-ul Joc. Joaca se adreseaza copiilor de peste 1 an si adultilor. Participarea este gratuita pe baza de rezervare prin completarea formularului https://shorturl.at/Vwngz, in limita locurilor disponibile.





Sondaj

Care credeti ca este cel mai asteptat film din 2024?