Atelierele vor fi sustinute de Mona Dirtu – jurnalista/trainer, Alina Marculescu Matis, redactor-sef Panorama.ro, si Valentin Tataru, macroeconomist-sef ING Bank Romania
Fundatia Friends For Friends, organizatoarea Galei Premiilor Superscrieri, initiativa care recunoaste anual cel mai bun jurnalism din tara, si ING Bank Romania, organizeaza in perioada aprilie - iunie Atelierele Superscrieri, o serie de workshopuri dedicate specializarii jurnalistilor, cu focus in zona economica.
Inscrierile se fac completand acest formular, pana la data de 4 aprilie.
Atelierele vor avea loc la ING Communication Hub din Bucuresti.
In prima parte (9-10 aprilie), jurnalista Mona Dirtu va aborda principiile jurnalismului, pornind de la jurnalism versus „content” si trecand prin toate fazele unei documentari, redactari si editari.
In a doua parte a programului (4-5 iunie), jurnalista Alina Marculescu Matis (Panorama.ro) va aborda jurnalismul economic si de business, explorand instrumente care sa faca lucrul cu cifre mai simplu si mai putin intimidant pentru jurnalist si pentru publicul lui deopotriva, iar Valentin Tataru (macroeconomist-sef ING Bank Romania) va avea o prezentare despre macroeconomie, despre cum pot fi citite informatiile date de un macroeconomist cu presa si care este relatia lor.
„In redactii care isi permit tot mai greu sa investeasca in hiperspecializarea jurnalistilor pe un colt dintr-un domeniu, jurnalistul economic a ajuns o resursa foarte greu de gasit. Dincolo de stiri despre indici bursieri si raportari fie prea seci, fie prea mieroase ale companiilor, ce mai inseamna azi sa faci jurnalism economic pe piata media din Romania? Trebuie sa fi trecut pe la ASE ca sa poti vorbi corect si competent despre inflatie? Cum spui o poveste despre bani fara sa o ingropi in cifre si in statistici? Astfel de informatii vom afla la atelierul de jurnalism economic”, a afirmat Alina Marculescu Matis, redactor-sef Panorama.ro.
Atelierele se adreseaza atat jurnalistilor cu experienta, cat si noilor generatii de jurnalisti, fiind utile in mai multe directii, dupa cum declara si Alexandra Cantor, directoarea Fundatiei Friends For Friends:
„Traim intr-o epoca a hipervitezei. Inclusiv jurnalistii, care sunt nevoiti sa deprinda aceasta meserie pe repede inainte. Nu au ragazul de a studia mai mult un anumit subiect, nu au luxul de a se specializa intr-un anumit domeniu, trebuie sa fie mereu gata sa dea story-ul, materialul, articolul catre public. Atelierele Supersrieri pot fi, pentru unii, o ocazie de «revizuire a materiei», iar pentru altii, un prilej excelent de invatare si aprofundare a unor domenii, tehnici si tips&tricks jurnalistice.”
Totodata, initiativa acestui program face parte si din misiunea ING Bank Romania de a sustine cresterea nivelului de educatie financiara, asa cum declara Silvia Jalea, Head of Internal & External Corporate Communication:
„De sanatatea presei depinde si sanatatea societatii in care traim si vedem dovada acestui fapt in multe tari din lume. Cred ca toti cei care putem contribui la o mai buna sanatate a presei trebuie sa o si facem pentru a avea subiectele relevante pe agenda publica, dezbaterile necesare si un public mai bine informat. Una dintre componentele importante in acest proces este sanatatea financiara a romanilor, cauza pentru care ING Bank Romania depune eforturi constante. Proiectul cu Fundatia Friends For Friends este inca o piesa dintr-un puzzle complex care mai include produse relevante, campanii de educare si parteneri cu ajutorul carora avem impact punctual si masurabil in vietile romanilor. Speram ca aceste ateliere sa ajute la profesionalizarea breslei jurnalistice in sfera economica, dar mai ales sa consolideze un ecosistem al informatiilor corect intelese, corect scrise si apoi corect citite.”