Xiaomi: Profitul net ajustat aferent anului 2023 creste cu 126.3%
3/36353
calendar_month 20 Mar 2024, 12:15


Performanta remarcabila afirma agilitatea si eficienta operatiunilor Xiaomi

Xiaomi Corporation („Xiaomi” sau „Grupul”; cod bursier: 1810), o companie de electronice de consum si de productie inteligenta, cu smartphone-uri si dispozitive inteligente conectate printr-o platforma Internet of Things („IoT”), isi anunta rezultatele financiare consolidate auditate pentru anul incheiat la 31 decembrie 2023 („Perioada”). In 2023, veniturile totale ale Grupului au fost de 271 miliarde RMB, in timp ce profitul net ajustat a crescut cu 126,3%, pana la 19,3 miliarde RMB. Cresterea profitului net ajustat a depasit cu mult asteptarile pietei si a marcat al doilea cel mai ridicat nivel de profitabilitate inregistrat de la listarea Grupului. Cheltuielile cu segmentul de vehicule electrice inteligente („VE”) si alte initiative noi au crescut la 6,7 miliarde RMB (excluzand cheltuielile cu compensatiile bazate pe actiuni legate de VE inteligente si alte initiative noi de 0,8 miliarde RMB). In trimestrul patru al anului 2023, veniturile totale ale Xiaomi au crescut, pentru al doilea trimestru consecutiv, si au atins 73,2 miliarde RMB, in crestere anuala cu 10,9%, iar profitul net ajustat a crescut anual cu 236,1%, pana la 4,9 miliarde RMB.

Pe parcursul anului 2023, Xiaomi a executat cu diligenta strategia sa operationala cheie, aceea de „accent dublu pe scalare si profitabilitate”. De asemenea, a fost si anul inaugural al strategiei corporative actualizate a Grupului privind ecosistemul inteligent „Human × Car × Home”. In ceea ce priveste performanta afacerii, prima jumatate a anului 2023 a inregistrat o crestere accelerata a profitului, urmata de o revenire trimestriala a veniturilor in a doua jumatate a anului. Ambii indicatori reflecta rezistenta exceptionala si eficienta in operatiunile comerciale. Cat despre dezvoltarea ecosistemului, Xiaomi si-a dezvaluit noul sistem de operare, „Xiaomi HyperOS”, si a organizat evenimentul de lansare a tehnologiei Xiaomi EV. Lansarea produselor din seria Xiaomi SU7 este programata pentru 28 martie 2024, urmand sa imbogateasca in continuare portofoliul de ecosistem al Grupului.

Accentul pe premium accelereaza cererea de modele flagship de smartphone

Pe segmentul smartphone-urilor, livrarile globale ale Xiaomi au atins aproximativ 145,6 milioane de unitati in 2023, veniturile anuale din categorie atingand 157,5 miliarde RMB si o marja de profit brut de 14,6%. Conform Canalys, Xiaomi si-a mentinut pozitia a treia mondiala in ceea ce priveste livrarile de smartphone-uri timp de trei ani consecutivi. In trimestrul al patrulea din 2023, livrarile globale de smartphone-uri ale Grupului au ajuns la 40,5 milioane de unitati, in crestere cu 23,9% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

Infruntand o concurenta acerba pe piata, Xiaomi a continuat sa imbratiseze inovatia tehnologica si a facut pasi importanti pe piata smartphone-urilor premium. In 2023, pretul mediu de vanzare (ASP) al smartphone-urilor din China continentala ale Grupului a crescut cu peste 19% de la an la an. Conform datelor furnizate de terte parti, cota de piata a Xiaomi pe segmentul de vanzari de smartphone-uri din segmentul de pret 4.000-6.000 RMB in China continentala a ajuns la 16,9% in 2023, in crestere cu 9,2 puncte procentuale, comparativ cu anul anterior. Pozitia vanzarilor in acelasi segment de pret a ajuns la locul 1 in trimestrul al patrulea. In China continentala, ponderea smartphone-urilor premium ale Xiaomi (modele cu preturi de vanzare de 3.000 RMB sau mai mult) a reprezentat peste 20% din totalul livrarilor de smartphone-uri ale Grupului pentru anul respectiv.



Ca unul dintre cele mai de succes branduri globale din China, smartphone-urile Xiaomi si-au mentinut o pozitie solida pe piata globala, anul trecut. Conform Canalys, in 2023, livrarile de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat pe podium in 51 de tari si regiuni la nivel global si in top cinci in 65 de tari si regiuni la nivel global. Mai exact, livrarile de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat pe locul 2 in Orientul Mijlociu si pe locul 3 in America Latina, Africa si Asia de Sud-Est, cu o crestere a cotei de piata in toate aceste regiuni. Modelul flagship de smartphone a obtinut o apreciere extinsa, seria Xiaomi 14 oferind o experienta excelenta utilizatorilor. 

Noua strategie operationala de retail a Xiaomi de „crestere a expunerii in magazine” a dat roade, cu o imbunatatire semnificativa a eficientei magazinelor sale offline. Conform datelor furnizate de terte parti, in intregul an 2023, cota de piata a livrarilor de smartphone-uri Xiaomi prin canale offline din China continentala a crescut la 8,4%.

Numarul dispozitivelor IoT conectate la platforma AIoT a atins un nou record, cu apreciere pe piata globala
In 2023, veniturile din produsele IoT si lifestyle ale Xiaomi au fost de 80,1 miliarde RMB, iar marja de profit brut a ajuns la 16,3%, atingand un nivel record. La 31 decembrie 2023, numarul de dispozitive IoT conectate (excluzand smartphone-uri, tablete si laptopuri) pe platforma AIoT a Xiaomi a ajuns la 739,7 milioane, in crestere cu 25,5% de la an la an; iar numarul de utilizatori cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma AIoT (excluzand smartphone-uri, tablete si laptopuri) a ajuns la 14,5 milioane, in crestere cu 25,3% de la an la an. Numarul lunar mediu de utilizatori activi (MAU) ai aplicatiei Mi Home a Grupului a crescut la 85,8 milioane, in decembrie.

Xiaomi a continuat sa isi extinda scenariile de smart living, castigand constant recunoastere globala. Intre timp, Xiaomi TV si-a avansat strategia cu accent pe premium. Conform All View Cloud, in 2023, livrarile de televizoare Xiaomi s-au clasat in top cinci la nivel global. In 2023, vanzarile de electrocasnice mari inteligente au mentinut un ritm ridicat de crestere, veniturile avansand cu aproape 40% de la an la an.

Livrarile globale de tablete Xiaomi au depasit 5 milioane de unitati, in crestere cu peste 50% de la an la an. In particular, livrarile anuale de tablete Xiaomi pe pietele externe s-au dublat de la an la an. Pe sectorul produselor purtabile, Xiaomi isi mentine pozitia de lider in industrie, prin functii complexe si un portofoliu divers de produse. Conform Canalys, in 2023, livrarile de bratari inteligente Xiaomi s-au clasat pe locul 2 atat in China continentala, cat si pe pietele globale, iar livrarile de casti TWS s-au clasat pe locul 2 in China continentala. 

Colaborarea sustine cresterea constanta pe segmentul serviciilor de internet

In 2023, serviciile de internet ale Grupului au atins valori record atat ca venituri, cat si ca marja de profit brut, veniturile din servicii de internet atingand 30,1 miliarde RMB, iar marja de profit brut a serviciilor sale de internet, 74,2%. Profitand de amprenta sa globala, numarul lunar mediu de utilizatori activi (MAU) ai Xiaomi la nivel mondial si in China continentala (inclusiv smartphone-uri si tablete) a ajuns la 641,2 milioane, respectiv 155,6 milioane.

In cadrul parteneriatelor sale globale, Xiaomi adopta o abordare deschisa, valorificand potentialul de monetizare a afacerii. In 2023, veniturile din serviciile sale de internet din strainatate au crescut cu 24,1% de la an la an la 8,4 miliarde RMB, atingand un nivel record, echivalentul a 28,0% din totalul veniturilor din servicii de internet ale Grupului.

Pe masura ce Xiaomi a continuat sa optimizeze eficienta pe intreaga sa platforma, veniturile din publicitate ale Grupului au ajuns la 20,5 miliarde RMB, ce reprezinta o crestere de 11,2% de la an la an. Odata cu avansarea strategiei de pozitionare in segmentul premium a smartphone-urilor, numarul de utilizatori activi si de clienti care platesc pentru divizia de jocuri a Grupului a continuat sa creasca, determinand veniturile din jocuri sa ajunga la 4,4 miliarde RMB in 2023, in crestere cu 7,0% de la an la an.