Cresterea veniturilor accelereaza, iar Xiaomi porneste un nou ciclu de crestere
Xiaomi Corporation ("Xiaomi" sau "Grupul"; codul bursier: 1810), o companie de electronice de consum si productie inteligenta cu smartphone-uri si hardware inteligent conectate printr-o platforma de Internet of Things ("IoT"), a anuntat rezultatele sale consolidate neauditate pentru cele trei luni incheiate la 30 iunie 2023. Xiaomi a raportat o crestere a veniturilor cu doua cifre fata de anul precedent (YoY) pentru al treilea trimestru consecutiv in T22024, cu venituri ce ating 88,9 miliarde RMB, o crestere de 32% fata de anul precedent. Profitul net ajustat a fost de 6,2 miliarde RMB, marcand o crestere de 20,1% fata de anul precedent si subliniind o crestere robusta. Marja bruta totala a ramas puternica la 20,7%. Cele trei afaceri principale ale Xiaomi - smartphone-uri, produse IoT si lifestyle si servicii internet - au depasit asteptarile pietei, cu venituri de 46,5 miliarde RMB, 26,8 miliarde RMB si, respectiv, 8,3 miliarde RMB. Veniturile din afacerea de vehicule electrice inteligente si alte initiative noi au totalizat 6,4 miliarde RMB. Performanta generala a Grupului a depasit asteptarile, marcand o noua faza de crestere exploziva.
In T2, resursele de numerar ale Xiaomi au crescut la 141 miliarde RMB la data de 30 iunie, oferind o baza cruciala pentru dezvoltarea sustinuta atat a afacerilor de baza, cat si a celor noi, sustinand cresterea continua. Condusa de investitiile in tehnologiile de baza fundamentale tehnologia AI a Xiaomi a imputernicit in mod notabil dezvoltarea afacerilor, imbunatatind capacitatile produselor si experienta inteligenta in toate smartphone-urile si vehiculele electrice inteligente Xiaomi, precum si eficienta operationala a fabricii inteligente Xiaomi. Se asteapta ca avansarea ecosistemului inteligent "Human x Car x Home" al Xiaomi sa isi revitalizeze in continuare afacerile si sa consolideze sustenabilitatea cresterii viitoare.
Xiaomi conduce cresterea la nivelul primelor cinci marci de smartphone-uri, pe masura ce expansiunea globala accelereaza
In T2, livrarile globale de smartphone-uri Xiaomi au ajuns la 42,2 milioane de unitati, in crestere cu 28,1% fata de anul precedent. Potrivit Canalys, Xiaomi si-a mentinut pozitia printre primele trei marci de smartphone-uri la nivel global pentru 16 trimestre consecutive, cu o cota de piata de 14,6%. Xiaomi este cea mai rapida marca de smartphone-uri la nivel de crestere dintre primele cinci in ceea ce priveste livrarile.
Afacerea cu smartphone-uri a Xiaomi a raportat o crestere puternica, cu venituri in T2 de 46,5 miliarde RMB, o crestere de 27,1% fata de anul precedent. Potrivit Canalys, in T2, livrarile de smartphone-uri ale Grupului s-au clasat printre primele trei in 58 de tari si regiuni la nivel global si s-au clasat printre primele cinci in 70 de tari si regiuni la nivel global. Cresterea subliniaza influenta tot mai mare a Xiaomi pe pietele internationale, cu o expansiune accelerata in America Latina, Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu si Africa. In America Latina, livrarile de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat printre primele 2, pentru prima data.
Veniturile din IoT cresc; livrarile de aparate de aer conditionat din T2 cresc cu peste 40%
Afacerea cu produse IoT si lifestyle Xiaomi si-a mentinut traiectoria ascendenta in T2, inregistrand venituri record de 26,8 miliarde RMB, o crestere de 20,3% fata de anul precedent. Segmentul de electrocasnice inteligente mari a continuat, de asemenea, performanta robusta, cu venituri in crestere cu 38,7% fata de anul precedent.
Potrivit Canalys, livrarile globale de tablete Xiaomi in T2 s-au dublat fata de anul precedent, facand din acesta cea mai rapida marca de tablete ca crestere dintre primele cinci in ceea ce priveste livrarile. Livrarile de wearables Xiaomi s-au clasat pe locul 3 la nivel global si pe locul 2 in China, iar livrarile de casti TWS s-au clasat pe locul 3 la nivel global si pe locul 1 in China.
In T2, livrarile de aparate de aer conditionat Xiaomi au depasit 3,3 milioane de unitati, in crestere cu peste 40% fata de anul precedent. In timpul perioadei, frigiderele si masinile de spalat Xiaomi au inregistrat, de asemenea, o crestere semnificativa, cu livrari care depasesc 600.000 de unitati si, respectiv, 400.000 de unitati.
Crestere robusta a afacerii de servicii de internet, cu utilizatori activi lunari global si din China in crestere cu peste 10%
In timpul perioadei, serviciile de internet si-au sustinut avansul rapid, cu venituri in crestere cu 11%, pana la un record de RMB8,3 miliarde. Pe masura ce Xiaomi continua sa-si aprofundeze si sa-si extinda reteaua globala de parteneriate, veniturile din serviciile Internet din strainatate au crescut cu 32,9% fata de anul precedent la RMB2,7 miliarde in T2, crescandu-si cota de piata din veniturile totale din servicii Internet la 32,1%.
Baza de utilizatori de Internet a continuat sa se extinda, iar utilizatorii activi lunar (MAU) la nivel global si in China au atins maxime istorice. In iunie 2024, MAU global a ajuns la 675,8 milioane, o crestere de 11,5% fata de anul precedent, in timp ce MAU-ul din China continental a ajuns la 164,4 milioane, in crestere cu 10,1% fata de anul precedent.
Cresterea afacerii de vehicule electrice inteligente bate prognozele, cu peste 27.000 de vehicule livrate in T2
De la debutul primului vehicul electric inteligent Xiaomi, seria Xiaomi SU7, performanta pe piata a depasit semnificativ asteptarile. In T2, veniturile din afacerea de vehicule electrice inteligente si alte initiative noi au ajuns la RMB6,4 miliarde. Grupul isi intensifica continuu productia si livrarea seriei Xiaomi SU7. In T2, livrarile seriei Xiaomi SU7 au ajuns la 27.307 vehicule, cu livrari lunare care depasesc 10.000 de unitati pentru doua luni consecutive. Cresterea capacitatii de productie depaseste cea a concurentilor sai, demonstrand o putere competitiva puternica.
Din iunie, fabrica Xiaomi EV a initiat operatiuni cu schimb dublu, avand ca obiectiv sa atinga obiectivul Grupului de a livra 100.000 de vehicule pana in noiembrie, inainte de termen. Compania isi va propune, de asemenea, sa livreze 120.000 de vehicule din seria Xiaomi SU7 pentru anul 2024. Pana la 30 iunie 2024, Xiaomi a deschis 87 de centre de vanzari de vehicule electrice inteligente in China continental, stimuland cresterea continua a comenzilor si oferind utilizatorilor o gama completa de protectie profesionala a masinii.
Amplele resurse de numerar ale Grupului asigura faptul ca afacerea cu vehicule electrice inteligente Xiaomi isi poate mentine concentrarea asupra tehnologiei si dezvoltarii produselor in contextul concurentei intense de pe piata, stimuland astfel influenta si competitivitatea sa de baza. In iulie 2024, Grupul a prezentat prototipul Xiaomi SU7 Ultra, anuntand planuri de a inregistra un timp remarcabil pe circuitul Nürburgring Nordschleife in octombrie. Obiectivul este sa devina cel mai rapid vehicul electric cu patru usi pe circuit, in urmatorul deceniu.
AI-ul alimenteaza ecosistemul inteligent "Human x Car x Home", stimuland cresterea pietei premium
Grupul a continuat sa imbratiseze AI pentru a-si imbunatati ecosistemul inteligent "Human x Car x Home". In T2, investitia Xiaomi in cercetare si dezvoltare a continuat sa se extinda, cu cheltuieli ajungand la 5,5 miliarde RMB, in crestere cu 20,7% fata de anul precedent. Tehnologia AI Xiaomi a facut progrese in mai multe domenii, in special in sectorul vehiculelor electrice inteligente. Aceasta tehnologie este aplicata pe scara larga, oferind un sprijin tehnic robust pentru Autopilot, parcarea automata si interactiunea vocala prin intermediul asistentului AI Xiaomi.
In ceea ce priveste produsele smartphone, Xiaomi a imbunatatit capacitatile de recunoastere si intelegere multimodala ale asistentului sau AI, oferind utilizatorilor o serie de functii, inclusiv analiza documentelor AI si generarea de videoclipuri AI. Aceste inovatii stau la baza cresterii Xiaomi pe piata premium.
Potrivit datelor tertilor, in T2 2024, modelele premium de smartphone Xiaomi cu preturi de la RMB3.000 in sus au reprezentat 22,1% din totalul livrarilor de smartphone-uri in China continentala, marcand o crestere YoY de 2,0 puncte procentuale. Cotele de piata ale smartphone-urilor in segmentele de pret RMB3.000 pana la 4.000, RMB4.000 pana la 5.000 si RMB5.000 pana la 6.000 au fost de 16,8%, 20,1% si, respectiv, 8,9%, toate inregistrand o crestere YoY.
La 19 iulie, Xiaomi a prezentat dispozitivul sau emblematic pliabil de urmatoarea generatie, Xiaomi MIX Fold 4, impreuna cu primul sau dispozitiv pliabil compact, Xiaomi MIX Flip, in China continentala. Performanta celor doua modele de smartphone-uri pliabile a depasit semnificativ asteptarile, imbunatatind in continuare reputatia Xiaomi pe piata premium. Xiaomi MIX Flip a primit aprecieri considerabile pentru designul sau unic pliabil si display-ul inovator de 4,01 inch cu functii de traducere offline AI.