Veniturile Xiaomi din trimestrul 3 depasesc estimarile
3/37913
calendar_month 19 Nov 2024, 14:45

Ecosistemul intelligent “Human x Car x Home” este principalul catalizator al cresterii

Xiaomi Corporation,  companie de electronice de larg consum si productie inteligenta cu smartphone-uri si hardware inteligent conectate printr-o platforma Internet of Things („IoT”), si-a anuntat rezultatele consolidate neauditate pentru cele trei luni incheiate la 30 septembrie 2024 („T3 2024” sau „Perioada”). Veniturile pentru perioada au atins un nou record, marcand al treilea trimestru consecutiv de crestere robusta. In T3 2024, veniturile au atins 92,5 miliarde RMB, reprezentand o crestere de 30,5% de la an la an. Profitul net ajustat a ajuns la 6,3 miliarde RMB, mentinandu-se niveluri istorice ridicate. Strategia de concentrate pe segmentul premium a facut progrese semnificative, cu marja totala a profitului brut atingand 20,4% si ramanand ridicata. Cele trei afaceri principale ale Xiaomi - smartphone-uri, IoT si produse de lifestyle, servicii de internet - au realizat venituri de 47,5 miliarde RMB, 26,1 miliarde RMB si, respectiv, 8,5 miliarde RMB. Veniturile din afacerea cu vehicule electrice inteligente („EV”) si alte initiative noi au atins 9,7 miliarde RMB, apropiindu-se de pragul de 10 miliarde RMB, cu performanta generala ce depaseste asteptarile. Cresterea subliniaza ecosistemul inteligent „Human x Car x Home” al Xiaomi ca un nou motor de crestere, determinand grupul sa atinga rezultate record.

In T3, resursele de numerar ale Xiaomi continua sa prezinte o tendinta ascendenta, atingand un nou maxim de 151,6 miliarde RMB in 30 septembrie 2024. In timpul festivalului de cumparaturi Double 11 din acest an (echivalentul Black Friday in China), valoarea bruta cumulativa a marfurilor („GMV”) omnicanal a Xiaomi a depasit 31,9 miliarde RMB, atingand un record. Pe masura ce segmentele sale de afaceri prospera, Xiaomi si-a consolidat avantajul competitiv, pornind intr-o noua etapa de dezvoltare.

Cota de piata a smartphone-urilor Xiaomi in China continentala a crescut pentru al treilea trimestru consecutiv; in timp ce vanzarile din seria Xiaomi 15 depasesc 1 milion de unitati

Livrarile globale de smartphone-uri Xiaomi au ajuns la 43,1 milioane de unitati in T3, in crestere cu 3,1% fata de anul trecut. Potrivit Canalys, livrarile globale de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat printre primele trei marci de smartphone-uri la nivel global pentru al 17-lea trimestru consecutiv, cu o cota de piata de 13,8%. In special, in clasamentul livrarilor de smartphone-uri in China continentala, Xiaomi a urcat pe locul 4, cota sa de piata crescand cu 1,2 puncte procentuale la 14,7%, marcand trei trimestre consecutive de crestere.

In T3, veniturile din smartphone-urile Xiaomi au atins 47,5 miliarde RMB, in crestere cu 13,9% fata de anul trecut. Compania a continuat sa faca progrese semnificative in strategia de concentrare pe segmentul premium al smartphone-urilor. Potrivit datelor de la terti, smartphone-urile Xiaomi cu un pret de 3.000 RMB si mai mult au reprezentat 20,1% din totalul livrarilor de smartphone-uri in China continentala, reprezentand o crestere de 7,9 puncte procentuale fata de anul trecut. In functie de categoriile de pret, Xiaomi a obtinut cresteri anuale ale cotei de piata pe trei segmente pentru smartphone-uri in China continentala in T3 2024. In segmentul 3.000 - 4.000 RMB, cota de piata a Xiaomi a ajuns la 18,1%, in crestere cu 9,3 puncte procentuale fata de anul trecut. In segmentul 4.000 - 5.000 RMB, cota de piata a Xiaomi a ajuns la 22,6%, in crestere cu 9,7 puncte procentuale fata de anul trecut. In segmentul 5.000 - 6.000 RMB, cota de piata a Xiaomi a ajuns la 6,9%, in crestere cu 2,4 puncte procentuale fata de anul trecut.



Gama de smartphone-uri premium Xiaomi continua sa aiba o crestere puternica, iar seria Xiaomi 15 a atins un volum de vanzari cu 1 milion de unitati mai rapid decat generatia anterioara. De la debut, seria a fost in mod constant un bestseller, stabilind noi recorduri pentru vanzarile initiale de smartphone-uri flagship. In timpul festivalului de cumparaturi Double 11 din 2024, a condus atat la volumul vanzarilor, cat si la veniturile pe platformele principale de comert electronic in segmentul de pret de 4.000 RMB - 5.999.
 
Marja de profit brut a afacerii IoT atinge un nou maxim, livrarile de aparate de aer conditionat si masini de spalat rufe crescand cu peste 50%

Afacerile Xiaomi IoT si produse de lifestyle si-au mentinut un impuls puternic de crestere in T3, veniturile ajungand la 26,1 miliarde RMB, in crestere cu 26,3% fata de anul trecut, marja de profit bruta atingand un nivel record de 20,8%, in crestere cu 2,9 puncte procentuale fata de 2023.

Folosind tehnologia proprietara pentru a dezvolta produse inovatoare, ecosistemul IoT al Xiaomi a inregistrat o crestere atat in volum, cat si in valoare. Livrarile de frigidere si de masini de spalat au atins niveluri record, livrarile de aparate de aer conditionat depasind 1,7 milioane de unitati, in crestere cu peste 55% fata de anul trecut; livrarile de frigidere au depasit 810.000 de unitati, in crestere cu peste 20% fata de anul trecut; iar livrarile de masini de spalat au depasit 480.000 de unitati, in crestere cu peste 50% fata de anul trecut.

Potrivit Canalys, livrarile globale de tablete Xiaomi au continuat sa aiba o crestere rapida, mentinand locul 5 la nivel global si locul 3 in China continentala. Produsele portabile, global, au crescut cu peste 50% fata de anul trecut, iar livrarile de ceasuri inteligente si casti TWS au atins niveluri record.

Veniturile din serviciile de internet ating un nou maxim, marja bruta ramanand ridicata

Pe parcursul perioadei, afacerea cu servicii de internet si-a continuat avansul rapid, veniturile crescand cu 9,1% pe an, pana la 8,5 miliarde RMB, atingand un nivel record. Marja de profit brut a serviciilor de internet a atins 77,5%, in crestere cu 3,1 puncte procentuale fata de anul precedent.

Baza de utilizatori de internet Xiaomi a continuat sa se extinda. MAU la nivel global si in China continentala au atins maxime record. In septembrie 2024, MAU global a atins 685,8 milioane - o crestere de 10,1% pe an, in timp ce MAU din China continentala a ajuns la 167,9 milioane - in crestere cu 10,6% pe an.

Xiaomi SU7 a atins tinta de livrare de 100.000 de vehicule, cu venituri din EV inteligente de 10 miliarde RMB

Xiaomi EV a inregistrat din nou o crestere peste asteptari. In T3 2024, veniturile din afacerile cu vehicule electrice inteligente si din alte initiative noi au atins 9,7 miliarde RMB, apropiindu-se de pragul de 10 miliarde RMB, marja profitului brut al afacerii crescand la 17,1%. Xiaomi a continuat sa creasca productia, livrarile din seria Xiaomi SU7 ajungand la 39.790 de vehicule in trimestrul respectiv. Incepand cu 30 septembrie 2024, Xiaomi a livrat 67.157 de vehicule din seria Xiaomi SU7.

In octombrie 2024, livrarile lunare ale seriei Xiaomi SU7 au depasit 20.000 de vehicule. Mai mult, Xiaomi a atins o productie cumulata de 100.000 de vehicule pe 13 noiembrie 2024 si tinta de livrare de 100.000 de vehicule pe 18 noiembrie 2024. Xiaomi se va stradui atinga livrarea a 130.000 de vehicule pentru intregul an 2024. Reteaua de vanzari si service Xiaomi se extinde, de asemenea, rapid, cu 127 de centre de vanzari inteligente de vehicule electrice in 38 de orase din China continentala, incepand cu 30 septembrie 2024, motivand Grupul sa accelereze livrarea.

In octombrie 2024, Xiaomi SU7 Ultra Prototype si-a incheiat provocarea turului Nürburgring Nordschleife, doborand recordul pentru „Cea mai rapida masina cu patru usi din lume Nürburgring Nordschleife” cu un timp de 6’ 46”874. Precomenzile sunt acum deschise pentru Xiaomi SU7 Ultra, produs in serie, care este alimentat de un sistem cu trei motoare format din Xiaomi HyperEngine V8s si un Xiaomi HyperEngine V6s. Xiaomi SU7 Ultra atinge o viteza maxima proiectata de 350 km/h. La pretul de 814.900 RMB, precomenzile pentru Xiaomi SU7 Ultra au ajuns la 3.680 de vehicule in primele 10 minute. Xiaomi SU7 Ultra este programata pentru lansarea oficiala in martie 2025.

Angajat sa devina un lider global in domeniul evolutiv al tehnologiilor de ultima ora, cu investitii sporite in cercetare si dezvoltare

Xiaomi se angajeaza sa investeasca sustenabil in tehnologiile de baza fundamentale si sa devina un lider global in domeniul evolutiv al tehnologiilor de ultima ora. In T3 2024, cheltuielile legate de cercetare si dezvoltare ale Xiaomi au ajuns la 6,0 miliarde RMB, in crestere cu 19,9% fata de anul trecut. La 30 septembrie 2024, Xiaomi avea 20.436 de angajati in cercetare si dezvoltare. Xiaomi a obtinut peste 41.000 de brevete in intreaga lume. In 2024, clasamentul Grupului in familiile de brevete globale valabile ale brevetelor esentiale standard 5G („SEP”) declarate s-a imbunatatit, iar compania a ajuns pe locul 8 la nivel mondial.

Pe 14 noiembrie 2024, Xiaomi EV si-a dezvaluit tehnologia de pre-cercetare a sasiului inteligent, prezentand patru tehnologii de baza: Xiaomi Full Active Suspension, Xiaomi Quad-HyperEngine, Xiaomi 48V Electric Mechanical Brake si Xiaomi 48V SbW System. In plus, sistemul de conducere inteligenta al Xiaomi va fi redenumit HAD, versiunea pionier a produsului fiind pregatita pentru lansare pana la sfarsitul lunii decembrie 2024. Pana in prezent, sistemul de conducere inteligenta al Xiaomi a acoperit peste 75 de milioane de kilometri, NOA reprezentand 81% din aceasta distanta, acoperind 333 de orase la nivel national, cu prezenta Xiaomi SU7. Acest lucru demonstreaza progresele semnificative ale Xiaomi in sectorul de conducere inteligenta. Incepand cu 30 octombrie 2024, Xiaomi SU7 Pro si Xiaomi SU7 Max au inceput o lansare treptata a functiei de asistenta la navigare in oras (NOA urban), marcand o noua faza pentru conducerea inteligenta a Xiaomi.

In octombrie 2024, Xiaomi a lansat oficial Xiaomi HyperOS 2, marcand un pas semnificativ catre construirea unui ecosistem AI cuprinzator. Acesta dispune de trei inovatii tehnologice de baza - HyperCore, HyperConnect si HyperAI - care ofera o experienta proaspata si avansata pentru utilizatorii globali in functionalitatea fundamentala, conectivitate inteligenta intre dispozitive si interactiuni AI.



Sondaj

Care este prima versiune de Windows pe care ati folosit-o?