Traficul din Bucuresti are un raspuns la indemana, adoptat deja in multe orase europene
3/34870
calendar_month 11 Mai 2023, 14:08
Bucurestiul se confrunta cu probleme serioase de congestie a traficului, fiind considerat unul dintre cele mai aglomerate orase din Europa, conform studiului TomTom. Aceasta situatie duce la pierderea timpului pretios in trafic si afecteaza in mod semnificativ mobilitatea si calitatea vietii, cu efecte negative asupra mediului.

Un subiect care aduce multe controverse, utilizarea bicicletei ca mijloc de transport alternativ a fost tema discutiei din cel de-al doilea episod Green Report Podcast, in care Raluca Fiser l-a avut ca invitat pe Marius Gorgan, cunoscut vlogger si influencer din Romania, creator al podcastului Bucharest Bike Traffic.

Ciclismul urban a castigat popularitate in ultimii ani, fiind sustinut de cresterea preocuparilor privind schimbarile climatice, problemele de sanatate publica si congestionarea traficului in orase. Multe orase europene au luat masuri pentru a promova ciclismul urban, prin extinderea retelelor de piste pentru biciclete, cresterea numarului de statii de inchiriere a bicicletelor si reducerea limitelor de viteza in zonele urbane.

In ceea ce priveste Romania, exista putine date disponibile despre utilizarea bicicletelor la nivel national. Potrivit unui raport al Eurostat, ponderea bicicletei in totalul distantei zilnice parcurse in Romania este de doar 0,3%, in timp ce mersul pe jos reprezinta 7% din total. Cu toate acestea, se observa o crestere a numarului de biciclisti in orasele mari, in comparatie cu acum 5 sau 10 ani, cand ciclismul urban nu reprezenta o optiune de transport alternativ. 

Initiative precum I’velo – sistemul de biciclete implementat de Green Revolution si B-box (parcarile securizate pentru biciclete), faciliteaza  mobilitatea pe doua roti. Potrivit estimarilor, traversarea Bucurestiului de la un capat la celalalt, se poate face in mai putin de 45 minute pe bicicleta, fiind o distanta aproximativa de 19 kilometri. Este o senzatie falsa ca transportul cu masina reprezinta o solutie mai rapida, in contextul in care, in Bucuresti, viteza medie de deplasare este de 16 km/h, cam aceeasi cu viteza normala a unei biciclete. Investitia intr-o infrastructura corespunzatoare, in mod special pe marile bulevarde, ar reduce timpul pierdut in trafic, facilitand deplasarea rapida si eficienta a locuitorilor. Crearea de benzi dedicate pentru transportul in comun si biciclete, Urmareste intreaga discutie in cel mai recent episod Green Report Podcast. 

Fara introducerea bicicletei in mixul modal de transport urban, nu se poate atinge tinta de decarbonificare stabilit de Uniunea Europeana. Regandirea prioritizarii omului incepe de la planificarea urbana, tinte coerente si promovarea mersului atat cu bicicleta, dar si pe jos. Emisiunile, cu o aparitie bilunara, sunt disponibile pe pagina Green Report de YouTube:
 https://www.youtube.com/GreenReportNews
si pe pagina dedicata din site:
https://green-report.ro/podcast/ 


Sondaj

Care credeti ca este cel mai asteptat film din 2024?