Traiectorie robusta de crestere, catalizata de multipli factori
Corporatia Xiaomi („Xiaomi” sau „Grupul”; cod bursier: 1810), o companie de electronice de consum si productie inteligenta cu smartphone-uri si hardware inteligent conectate printr-o platforma Internet of Things („IoT”), si-a anuntat rezultatele neauditate consolidate pentru cele trei luni incheiate la 31 martie 2024 („Perioada” sau „Trimestrul 1”), cu venituri trimestriale care inregistreaza o crestere anuala de doua cifre („YoY”) timp de doua trimestre consecutive. In cursul Perioadei, venitul total al Grupului s-a ridicat la 75,5 miliarde RMB, o crestere de 27% YoY. Profitul net ajustat a atins un nivel record, crescand cu 100,8% YoY la 6,5 miliarde RMB. Acesta a inclus 2,3 miliarde RMB cheltuieli legate de afacerea cu vehicule electrice inteligente („EV”) si alte noi initiative, semnaland o crestere accelerata. Datorita executarii eficiente a strategiei de operare de baza - „accent dublu pe scalare si profitabilitate”, in primul trimestru al anului 2024, marja de profit brut a Xiaomi a ajuns la 22,3% la nivelul Grupului, echivalentul unei cresteri de 2,8 puncte procentuale YoY. Grupul si-a executat cu diligenta strategiile de operare, determinand o crestere a veniturilor cu doua cifre in trimestrul intai in cele trei domenii de activitate principale - smartphone-uri, produse IoT si lifestyle si servicii de internet. Motoarele multiple de crestere ale Xiaomi, combinate cu performanta robusta a afacerii cu vehicule electrice inteligente, au propulsat rezultatele cu mult peste estimarile pietei.
Profitabilitatea afacerilor de baza ale Xiaomi ramane solida pe termen lung, cu resurse financiare abundente care faciliteaza un sprijin puternic pentru inovatia tehnologica si dezvoltarea afacerii cu vehicule electrice inteligente. La 31 martie 2024, resursele de numerar ale Grupului au ajuns la 127,3 miliarde RMB. Cheltuielile de cercetare si dezvoltare din primul trimestru au fost de 5,2 miliarde RMB, in crestere cu 25,4% YoY, cu numeroase descoperiri tehnologice realizate in special in domeniul tehnologiilor pentru vehicule electrice inteligente.
Strategia cu accent pe premium da roade odata cu cresterea pretului mediu de vanzare a smartphone-urilor
Impulsate de globalizare si strategiile cu accent pe componenta premium, livrarile globale de smartphone-uri Xiaomi au crescut cu 33,7% YoY la 40,6 milioane de unitati in cursul Perioadei, marcand o crestere YoY pentru trei trimestre consecutive. Veniturile din smartphone-uri au atins o crestere pentru al patrulea trimestru consecutiv, ajungand la 46,5 miliarde RMB. Potrivit Canalys, Xiaomi si-a mentinut clasamentul in top 3 livrari globale de smartphone-uri timp de 15 trimestre consecutive, cu o cota de piata de 13,8% in primul trimestru.
Profitabilitatea afacerii cu smartphone-uri a continuat sa se imbunatateasca, marja de profit brut din primul trimestru atingand 14,8% - o crestere de 3,6 puncte procentuale YoY. Grupul a continuat sa faca pasi importanti in segmentele de pret premium. Potrivit datelor terte, cota de piata a Xiaomi din vanzarile de smartphone-uri din segmentul de pret 5.000 RMB - 6.000 RMB in China continentala a ajuns la 10,1% in cursul Perioadei, in crestere cu 5,8 puncte procentuale YoY. Proportia livrarilor globale de smartphone-uri premium a atins, de asemenea, un nivel record in primul trimestru, reprezentand 21,7% din totalul livrarilor de smartphone-uri, in crestere cu 1,4 puncte procentuale YoY.
Extinderea globala a Xiaomi a dat roade, cu o crestere solida pe pietele cheie din Orientul Mijlociu, America Latina, Africa si Asia de Sud-Est. Potrivit Canalys, in primul trimestru al anului, livrarile de smartphone-uri ale Grupului s-au clasat printre primele trei in 56 de tari si regiuni la nivel global si printre primele cinci in 67 de tari si regiuni la nivel global. Comparativ cu anul trecut, Xiaomi s-a clasat printre primele trei pe 51 de piete si printre primele cinci pe 65 de piete. Avantajul competitiv al Grupului pe aceste piete s-a consolidat si mai mult.
Marja de profit din domeniul IoT ajunge la un nivel record, electrocasnicele inteligente mari prind elan
In cursul Perioadei, produsele IoT si lifestyle au atins un nivel record, cu venituri in crestere cu 21,0% YoY, la 20,4 miliarde RMB. Marja de profit brut a crescut cu 4,1 puncte procentuale YoY la 19,9%, atingand un nivel record. Xiaomi si-a consolidat pozitia de lider in categoriile de produse IoT.
Profitand de reputatia sa pe piata, portofoliul bogat de produse si experienta utilizatorilor din cadrul ecosistemului inteligent, veniturile Xiaomi din aparatele electrocasnice inteligente mari au crescut cu peste 46% YoY, volumul vanzarilor mentinandu-se in crestere puternica. In cursul trimestrului, livrarile de aparate de aer conditionat au depasit 690.000 de unitati, in crestere cu 63%; livrarile de frigidere au depasit 530.000 de unitati - o crestere de 52%; iar livrarile de masini de spalat au depasit 360.000 de unitati, in crestere cu 47%, toate in comparatie cu anul precedent. Categoria de televizoare premium Xiaomi a trecut, de asemenea, prin actualizari continue.
Cresterea din toate categoriile de produse a ramas puternica. Potrivit IDC, livrarile globale de tablete Xiaomi au crescut cu 93% YoY. In plus, Xiaomi a facut progrese semnificative in domeniul wearables. Potrivit Canalys, livrarile de casti TWS au ocupat locul intai in China continentala si au urcat pe locul al doilea, la nivel global.
Cresterea solida a serviciilor de internet stimuleaza expansiunea globala
In cursul Perioadei, serviciile de internet si-au mentinut o crestere solida, veniturile atingand un nivel record de 8,0 miliarde RMB, echivalentul unei cresteri de 14,5% YoY. Marja de profit brut a serviciilor de internet a ajuns la 74,2%. Utilizatorii activi lunar (MAU) ai Grupului la nivel global si in China continentala au atins niveluri record. In martie 2024, MAU global a ajuns la 658,1 milioane - o crestere de 10,6% YoY, in timp ce MAU din China continentala a ajuns la 160,4 milioane - o crestere de 9,7% YoY.
Xiaomi s-a mobilizat activ pentru a consolida parteneriatele globale. In primul trimestru, veniturile din serviciile de internet din strainatate au ajuns la 2,5 miliarde RMB, atingand un nivel record si reprezentand 31,2% din totalul veniturilor din servicii de internet.
Marirea productiei de vehicule electrice pentru a livra peste 100.000 de automobile noi in 2024
Debutul vehiculului electric inteligent al Xiaomi a starnit entuziasm in randul utilizatorilor, aparand rapid ca nou motor de crestere. Primul vehicul electric inteligent al Xiaomi, Seria Xiaomi SU7, a fost lansat oficial in 28 martie 2024, completand aspectul general al strategiei Grupului „Human × Car × Home”. Pozitionata ca o berlina electrica ecologica de inalta performanta si dimensiune completa, Seria Xiaomi SU7 include trei modele, cu preturi incepand de la 215.900 RMB. Lansarea oficiala a atins o atentie larga pe piata, generand o cerere puternica de comenzi. Pana la 30 aprilie, comenzile ferme cumulative pentru Seria Xiaomi SU7 au ajuns la 88.063 de vehicule. Incepand cu ora 10:00 a.m., ora Beijing, pe 15 mai, livrarile cumulative au ajuns la 10.000 de vehicule, stabilind un nou record in industrie pentru viteza de livrare a modelului de debut al unei marci noi.
Incurajat de performanta exceptionala a Seriei Xiaomi SU7, care a depasit asteptarile pietei, Grupul si-a stabilit un obiectiv de peste 100.000 de livrari de vehicule noi pentru 2024, demonstrand increderea in competitivitatea si capacitatea de productie a seriei. Xiaomi isi intensifica eforturile pentru a creste capacitatea de productie prin demararea lucrului in doua schimburi incepand din luna iunie, pentru a asigura livrarea la timp si pentru a-si extinde reteaua de vanzari si service. Grupul isi planifica ca, pana la sfarsitul anului 2024, reteaua sa de vanzari si service sa cuprinda 219 magazine de vanzari care acopera 46 de orase si 143 de centre service in 86 de orase.
Ca o companie de tehnologie care se aventureaza in industria de fabricatie a vehiculelor electrice, Xiaomi isi propune sa integreze caracteristici inteligente. Grupul este ferm angajat fata de noul sau obiectiv pentru 2020-2030, de a investi in tehnologii de baza fundamentale si de a deveni un lider global in domeniul evolutiv al tehnologiilor de ultima generatie. In primul trimestru al anului 2024, cheltuielile de cercetare si dezvoltare au fost de 5,2 miliarde RMB, in crestere cu 25,4% YoY. Xiaomi a facut progrese substantiale in tehnologia vehiculelor electrice inteligente, care stau la baza dezvoltarii continue a propriului vehicul electric inteligent.
Pentru Xiaomi Pilot Autonomous Driving, Xiaomi ramane dedicat cercetarii si dezvoltarii tehnologiei proprietare full-stack. Valorificand platforme avansate care incorporeaza algoritmi de ultima generatie, cum ar fi Modelul fundamental de cartografiere rutiera, Tehnologia retelei de ocupare super-rezolutie si Tehnologia BEV adaptiva, Xiaomi a facut o descoperire revolutionara odata cu prima productie in serie a Tehnologiei modelului de inteligenta artificiala end-to-end, in China continentala. Echipa de conducere autonoma a Xiaomi are peste 1.000 de profesionisti calificati, cu un plan de a se extinde la 1.500 si 2.000 in 2024 si, respectiv, 2025. Navigarea in oras pe pilot automat (NOA) prin Xiaomi Pilot Max urmeaza sa fie implementata in 10 orase din China continentala pana la sfarsitul lunii mai 2024, acoperirea nationala fiind preconizata pentru august 2024.