hit.ro  »  Stiri  »  Comunicate de presa  »  Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al doilea trimestru din 2023

Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al doilea trimestru din 2023

calendar_month 26 Iul 2023, 10:31

Grupul Orange anunta astazi rezultatele financiare pentru al doilea trimestru al anului 2023, disponibile la 30 iunie.

In intervalul aprilie – iunie, Grupul Orange Romania a realizat o cifra de afaceri consolidata in valoare de 377 de milioane de euro 1, in scadere cu 1,2% fata de T2 2022. Veniturile sunt stabile in comparatie cu trimestrul doi al anului anterior, excluzand impactul reducerii ratelor de terminare. Astfel, rezultatele trimestrului reflecta cresterea vanzarilor de echipamente si ale serviciilor de fibra optica, dar si diminuarea veniturilor in contextul reducerii tarifelor de terminare si al declinului structural al unor servicii care nu mai raspund nevoilor pietei. In primele sase luni din 2023 cifra de afaceri este de 759 de milioane de euro.

 La 30 iunie 2023, Grupul Orange Romania oferea servicii mobile catre 9,8 milioane de clienti 2, internet fix in banda larga catre 1,1 milioane de clienti, iar servicii de televiziune prin cablu si satelit catre 1,2 milioane de clienti.

Retea Orange: 5G+ cu viteze de pana la 1,5 Gbps in Bucuresti si alte orase importante din Romania

 Pentru a le oferi clientilor cea mai buna experienta de conectivitate, Orange a continuat si in T2 2023 dezvoltarea retelei 5G/5G+, iar din iunie clientii din orasele cu acoperire beneficiaza de cel mai rapid internet 5G din Romania, cu viteze ultrarapide de pana la 1,5 Gbps. Reteaua 5G/5G+ s-a extins in acest trimestru in Oradea si Satu Mare, numarul total al oraselor acoperite ajungand la final de T2 2023 la 33. Toti clientii cu abonamente Orange sau YOXO au primit acces gratuit, pana pe 31 august, la conectivitate 5G, indiferent de pachetele de servicii folosite.

Orange Romania a intensificat actiunile de extindere a retelei, pentru a oferi acces la internet unui numar cat mai mare de romani. Astfel, pe parcursul T2 2023 acoperirea 4G a ajuns la 98,75% din populatie, in timp ce reteaua 4G+ acopera 81,48% din populatie. In ceea ce priveste serviciile de internet de mare viteza si TV prin fibra optica, peste 500 de noi localitati au fost acoperite in primul semestru al anului.

 Conform raportului ANCOM realizat in baza Netograf.ro, datorita investitiilor constante pentru marirea performantei retelei, viteza medie de download pentru net mobil Orange s-a dublat in 6 ani. Totodata, in urma analizei Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence® obtinute pentru operatorii romani in T1-T2 2023, Orange a fost desemnata cea mai rapida retea fixa din Romania.

 Servicii digitale: clientii YOXO, din ce in ce mai numerosi

 Popularitatea de care se bucura YOXO in randul clientilor, primul abonament de mobil 100% digital din Romania, fara perioada contractuala, a dus la o crestere de 60% a utilizatorilor fata de T2 2022. In iunie s-a lansat noul portofoliu de abonamente care a devenit si mai accesibil pentru clienti, iar experienta in aplicatia YOXO a fost mult imbunatatita asigurand extra flexibilitate in gestionarea serviciilor de retea si roaming.

Datorita interesului crescut al clientilor pentru canale digitale, vanzarile online si platile la distanta au inregistrat o crestere de peste 20% in ultimele 3 luni, in timp ce canalele self service au castigat din ce in ce mai mult teren. Noutatea trimestrului este ca acum, in aplicatia My Orange, clientii pot gestiona mai multe conturi simultan si pot activa plata recurenta automata a facturilor.



O borna importanta a fost atinsa de comunitatea Orange, care a implinit 4 ani si 44.000 de membri, cu +50% fata de T2 2022. Solidaritatea, implicarea activa si responsabila a membrilor au facut ca aceasta comunitate sa creasca an de an si sa devina un spatiu activ de discutii pe teme legate de tehnologie, servicii si produse Orange, fiind de un real ajutor pentru utilizatori.

Responsabilitate sociala: 135.000 de telefoane reciclate si peste 800.000€ investiti intr-un centru digital pentru sanse egale la invatare pe tot parcursul vietii

Responsabilitatea sociala a ocupat intotdeauna un loc central in operatiunile Orange. Compania s-a angajat sa-si reduca drastic emisiile de carbon direct legate de activitatile comerciale, in linie cu tintele Grupului Orange, si sa faca din tehnologia digitala un motor al egalitatii de sanse.

In T1 2023 programul Orange de economie circulara “Re” - Recumparare (Buy-Back), Reciclare, Reparare, Reconditionare - a sarbatorit 1 an de la lansarea in Romania. Prin programul “Re”, in primele sase luni ale anului au fost colectate 135.000 de telefoane, ce vor intra in economia circulara prin reconditionare sau reciclare.

Compania a continuat sa sprijine activitatea Fundatiei Orange, care a lansat in iunie Orange Digital Center Romania. Centrul inaugurat in Bucuresti a primit o finantare de peste 800.000€ din partea Grupului Orange si este gandit ca un “Atelier de sanse” destinat persoanelor care doresc sa dobandeasca noi abilitati si competente profesionale pentru meseriile digitale ale viitorului.

Tot in luna iunie, Orange Romania si Orange Romania Communications au publicat raportul de sustenabilitate pentru anul 2022, primul in care rezultatele nefinanciare sunt prezentate impreuna de cele doua companii si releva gradul comun de implicare sociala. Documentul este un demers de transparenta care prezinta informatii privind actiunile de mediu, sociale si de resurse umane, respectarea drepturilor omului si aspecte de etica pentru ambele companii, dar si obiectivele si angajamentele lor asumate pentru viitor.

 “Ne aflam la jumatatea unui an in care am demonstrat din nou ca suntem consecventi in misiunea noastra de a oferi servicii sustenabile de conectivitate si de a fi un partener de incredere in livrarea de servicii digitale integrate. Investitiile constante in retea ne-au permis sa oferim astazi romanilor cel mai rapid internet 5G din Romania si sa continuam extinderea 4G si a serviciilor fixe. Ne mandrim ca putem contribui, dincolo de ofertele comerciale, la proiecte cu impact in reducerea decalajului digital din tara, un exemplu fiind lansarea, de catre Fundatia Orange, a Orange Digital Center.

Ramanem aproape de clientii nostri, care vor fi mereu in centrul activitatii Orange Romania, si le vom furniza in continuare cea mai buna experienta, cele mai bune si accesibile servicii, dar si cele mai noi tehnologii si viteze. Multumesc intregii echipe pentru perseverenta, dedicare si pentru toate eforturile depuse in aceste 6 luni!”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange Romania.


1 Perimetrul de consolidare al grupului de companii contine Orange Romania, Orange Romania Communications si Orange Money.

2 Clientii sunt considerati RGU – unitati generatoare de venituri, iar baza de clienti este consolidata.





 

Sondaj

Ce placa video aveti?