
Nokia a anuntat astazi lansarea Broadband Easy Connect, un nou serviciu bazat pe abonament care ajuta operatorii sa eficientizeze, sa simplifice si sa accelereze procesul de conectare a locuintelor la fibra. Serviciul permite operatorilor sa controleze si sa gestioneze pe deplin procesul de conectare prin fibra la domiciliu de la solicitarea initiala a utilizatorului final pana la activarea finala a serviciului.
Pe masura ce implementarile de fibra cresc la nivel global, operatorii se confrunta cu provocari in conectarea rentabila a abonatilor. Peste 30% dintre conexiunile la domiciliu nu sunt executate conform planului din cauza procedurilor manuale, a datelor inexacte si a programelor stranse, ceea ce duce la mai multe rulouri de camioane. Acest lucru mareste costurile si prelungeste timpul de conectare, impactand semnificativ CAPEX total. Procesele eficiente, calitatea campului si acuratetea datelor sunt cruciale pentru implementari de succes.
Un abonament la Nokia Broadband Easy Connect ofera operatorilor, subcontractantilor acestora si comerciantilor acces la o platforma bazata pe cloud, care ajuta la automatizarea procesului de conectare a utilizatorilor finali la reteaua de fibra. Cu instrumente de flux de lucru care pot fi adaptate nevoilor operatorului si integrate perfect in mediul IT, Broadband Easy Connect poate automatiza procesele legate de programarea vizitelor clientilor, trimiterea inginerilor si verificarea operatiunilor pe teren. Solutia Nokia ofera, de asemenea, inginerilor de teren acces la o serie de instrumente de productivitate, cum ar fi ONT Easy Start si Optical Link Certifier, care asigura activarea automata a serviciilor si testarea liniei de la capat la capat. Platforma cloud permite, de asemenea, inginerilor de teren sa utilizeze modele de viziune computerizata AI pentru a valida atribuirea portului si pentru a se asigura ca toate componentele pasive sunt instalate corect.
Bazandu-se pe experienta vasta a Nokia in implementarile de fibra, care a ajutat operatorii sa conecteze peste 300 de milioane de case din intreaga lume, solutia reduce timpul petrecut pentru fiecare conexiune la domiciliu si asigura o experienta constanta a utilizatorului.
Sandra Motley, Presedintele Retelelor Fixe la Nokia, a declarat: „Cu Broadband Easy Connect, facem ca operatorii sa instaleze instalatii de fibra la domiciliu sa fie simplu, rapid si rentabil. Aceasta inseamna clienti mai fericiti si o afacere cu fibre in crestere. Operatorii pot face bine de prima data in 95% din timp si pot reduce vizitele repetate la jumatate, accelerand implementarea fibrei cu 20%.”
Piotr Wieczokiewicz, COO al Nexera, a declarat: „Nokia este un partener de servicii de incredere de multi ani, oferind servicii si platforme care ne permit sa ne indeplinim obiectivele provocatoare de a construi infrastructura de fibra si de a conecta utilizatorii finali pentru prima data corect, la timp si la buget.”




