Educatie culturala pentru persoane din categorii vulnerabile
MINA, Muzeul de Arta Imersiva din Romania, ofera acces gratuit copiilor din medii defavorizate si persoanelor cu dizabilitati, ca parte din componenta de CSR, pe care o dezvolta in parteneriat cu Kaufland Romania.
Printre obiectivele muzeului se numara cresterea accesului la experiente culturale si educationale pentru toate categoriile de public, incluziunea sociala si dezvoltarea de creatii noi, la intersectia dintre arta si tehnologie.
Peste 1.800 de copii din medii defavorizate si peste 700 de persoane cu dizabilitati au avut ocazia, pana in prezent, sa viziteze gratuit MINA, Museum of Immersive New Art.
In Romania, diferentele intre comunitatile dezvoltate si cele sarace sunt foarte accentuate si contribuie la excluziunea sociala a populatiei sarace. De aceea, MINA si Kaufland Romania sustin imbunatatirea educatiei si reducerea inegalitatilor, facilitand accesul gratuit in muzeu, pentru invatarea intr-un mod atractiv pentru toti copiii.
La MINA, copiii au explorat diverse expozitii cu teme educative si artistice, prezentate de Kaufland Romania, precum show-ul imersiv „COSMOS – Descoperim tainele universului”, care le-a permis sa invete despre astronomie si stiinta intr-un mod interactiv, cu imagini captivante din spatiu si prezenta speciala a cosmonautului roman Dumitru Dorin Prunariu. De asemenea, show-ul„Lumea Subacvatica – O calatorie imersiva a apei” a educat copiii despre importanta apei si a ecosistemelor acvatice prin tehnologie imersiva. In cadrul MINA Kids, copiii au interactionat cu instalatii inovatoare, cum ar fi „Hraneste dragonul magic”, realizata impreuna cu Asociatia Plan B & Academia Kinderland, care i-a invatat importanta unei diete echilibrate. Sara, ghidul virtual MINA Kids inspirat din jocul Animaterra, a raspuns la intrebarile copiilor intr-un mod prietenos si accesibil, incurajand curiozitatea si invatarea continua.
„Magia de la fiecare show imersiv MINA starneste uimire si curiozitate pentru lumea din jur. Este o experienta unica pe care, inca de la deschiderea muzeului, am dorit sa o facem accesibila tuturor, indiferent de greutatile din viata. Si iata, peste 1.800 de copii vulnerabili si 700 de persoane cu dizabilitati au descoperit pana acum aceasta magie. Speram la cat mai multi in acest an asa ca invitam ONG-urile sa se alature demersului nostru. Pentru noi, la Kaufland, implicarea face diferenta”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland Romania.
MINA multumeste tuturor asociatiilor care au reusit sa aduca copii in vizita: Asociația Sister, DGASMB (Direcția Generală de Asistență Sociala a Municipiului București), Complex de Servicii Sociale Ominis, Asociația Ana și Copiii Urlați, Asociația World Vision București, DGASMB Sector 2, DGASPC Sector 6 (Direcția Generala de Asistență Sociala și Protecția Copilului Sector 6), Asociația MIA's CHILDREN, Asociația Teach for Romania, Asociația APEIT, Asociația Grup de Acțiune Locala București, Sector 2, IDEO IDEIS, Școala Primară nr 3, Fundeni, Calărași, Asociația Ajungem Mari, Școala Speciala 4, București, DGASPC Sector 2, București (Direcția Generala de Asistență Sociala și Protecția Copilului Sector 2), Fundația ASSA, Fabrica de Fapte Bune, Asociația nonprofit “Orizonturi Colorate” si Organizația Carusel.
„Ne bucuram ca am putut sa oferim copiilor vulnerabili din localitatea Apata, judetul Brasov, oportunitatea de a interactiona intr-un mod inedit si extraordinar cu cele mai cunoscute opere de arta ale lumii! Lumea minunata a imaginilor si a sunetelor, redate in rezolutie 3D, a fost fascinanta, transformand vizita intr-o experienta aparte pentru acesti copii.” a transmis FUNDATIA ASSA, una dintre asociatiile care au organizat vizitele copiilor din medii defavorizate la MINA.
MINA continua sa fie un loc de invatare si descoperire pentru toti vizitatorii. Mai multe informatii despre agenda muzeului gasiti pe site-ul minamuseum.com. Pentru programarea vizitelor grupurilor de copii este necesara trimiterea unui mail pe adresa: kids@minamuseum.com.
Reducerea amprentei de carbon
Suplimentar, pentru a completa directia de CSR, MINA sustine initiativa start-up-ului romanesc Data Against Data (DaD) de a limita amprenta de dioxid de carbon (CO2) prin eliminarea email-urilor de tip spam. MINA Museum contribuie la aceasta initiativa prin adoptarea propriilor masuri de reducere a amprentei digitale, devenind un exemplu de sustenabilitate pentru alte institutii culturale si companii. Acest proces este simplu si eficient, fiecare utilizator va beneficia de o analiza a e-mailurilor stocate si va putea selecta 10 adrese de email care trimit cel mai frecvent spam.
DaD ofera optiunea de a le bloca pentru a nu mai primi viitoare mesaje si sterge toate email-urile existente de la aceste adrese. Aceasta actiune nu doar curata inbox-ul, dar va reduce si volumul de date inutile procesate in centrele de date, contribuind astfel la scaderea consumului de energie si a emisiilor de CO2.