Menteno: Serviciul hotelier 100% romanesc care reduce timpul de solutionare a cererilor de la ore la minute
3/37459
calendar_month 06 Sep 2024, 12:40


Doi tineri antreprenori cu experienta in designul de produs au lansat Menteno, o solutie digitala unica in Romania care transforma modul in care hotelurile, aparthotelurile si proprietatile gestioneaza solicitarile si feedback-ul oaspetilor. Printr-un proces simplificat si automatizat, Menteno imbunatateste semnificativ eficienta operationala si satisfactia clientilor, reducand timpul de raspuns la solicitarile oaspetilor de la ore la doar cateva minute.
 
Sistemul Menteno, implementat deja in trei hoteluri cu peste 180 de camere si un complex rezidential cu 30 de apartamente, optimizeaza gestionarea solicitarilor printr-un proces in trei pasi: oaspetii scaneaza un cod QR disponibil in camera, echipa primeste instant sarcinile atribuite, iar managerul supervizeaza toate activitatile in timp real. Acest flux de lucru eficient asigura un raspuns rapid si precis la solicitarile clientilor, contribuind la imbunatatirea experientei acestora.
 
„Ne-am angajat sa oferim un produs care nu doar ca indeplineste standardele ridicate ale industriei, dar care si anticipeaza nevoile viitoare ale pietei. Avand o vasta experienta in designul de produs, am dezvoltat o platforma intuitiva si usor de utilizat, pentru a corespunde nevoilor complexe ale industriei HoReCa”, declara Alberto Valentin Cococi, co-fondator Menteno, 

Isabela Anton, manager la Nord Residence 1, subliniaza impactul pozitiv al solutiei: „Am implementat Menteno in complexul nostru de apartamente si a fost un real ajutor in solutionarea prompta a problemelor aparute in timpul sejurului turistilor, deoarece sistemul directioneaza instant informatiile catre persoana responsabila. Vom extinde implementarea la toate unitatile de cazare in sezonul urmator.”
 
Un studiu realizat de Harvard Business School arata ca recenziile negative pot reduce profitul anual cu un procent semnificativ, desi procentele exacte pot varia in functie de locatie, marimea hotelului si alti factori specifici industriei.[1] Desi in prezent majoritatea hotelurilor folosesc metode rudimentare de comunicare pentru a solutiona cererile si feedback-ul clientilor, precum Excel si Whatsapp, 60% dintre managerii de hotel preconizeaza ca automatizarea operatiunilor va avea un impact pozitiv asupra experientei de cazare, iar 56% se asteapta ca aceasta transformare sa conduca la cresterea profiturilor, conform unui studiu realizat de una dintre cele mai mari companii de consultanta la nivel global[2].
 
In acest context, Menteno introduce un sistem avansat de gestionare a cererilor oaspetilor, automatizand un sistem bazat pe tehnologia QR pentru a simplifica interactiunile cu reprezentantii HoReCa, dar si pentru a imbunatati timpul de raspuns al acestora catre clienti si gestionarea sarcinilor interne. Oaspetii pot transmite orice solicitare prin platforma dedicata, fara crearea unui cont sau descarcarea unei aplicatii catre personalul calificat, reducand astfel timpii de asteptare de la cateva ore, la cateva minute.
 
„Adaptarea continua si deschiderea fata de noi tehnologii este esentiala in orice domeniu, dar in special in industria HoReCa. Solutia noastra vine, in principal, ca raspuns la provocarile hotelierilor care au nevoie de o platforma care sa le permita gestionarea mai eficienta a tuturor operatiunilor. Estimam ca Menteno va permite eficientizarea operatiunilor si imbunatatirea timpului de raspuns fata de solicitarile oaspetilor cu pana la 80%, de la cateva ore, pana la cateva minute”, declara Adrian Furtuna co-fondator Menteno.



Platforma Menteno este creata cu un focus principal pe sectorul HoReCa, fiind ideala pentru hoteluri, pensiuni si complexe de apartamente, dar versatilitatea sa o face aplicabila si in alte unitati organizate similar, cum ar fi spitalele, caminele studentesti, cladirile de birouri cu spatii inchiriate si centrele de ingrijire sau rezidentiale. Aceasta optimizeaza alocarea resurselor prin directionarea automata a solicitarilor catre personalul disponibil. Mai mult decat atat, managerii beneficiaza de o vizibilitate crescuta asupra tuturor operatiunilor, putand extrage rapoarte detaliate pentru imbunatatirea serviciilor si evaluarea performantei angajatilor. In acelasi timp, angajatii beneficiaza de un flux de lucru mai organizat, contribuind la un mediu de lucru mai productiv.
 
Menteno este un startup inovator, specializat in dezvoltarea solutiilor digitale pentru industria HoReCa si alte sectoare de gestionare a proprietatilor.

”Suntem un start-up autofinantat, si vedem un mare potential in segmentul de piata al hotelurilor medii, dar si cu deschidere catre property managers si spitale. Ne propunem ca intr-un an de zile sa avem aplicatia activa in proprietati cu un total de peste 50.000 de camere in industria HoReCa si nu numai”, completeaza Adrian Furtuna.