Horvath Romania: Venituri in crestere cu 21% in 2023, de aproape 8 milioane de euro
3/36819
calendar_month 30 Mai 2024, 13:00


Cresterea a fost sustinuta de cererea ridicata pentru proiecte de consultanta legate de digitalizare, transformare verde, reorganizare si eficientizare a proceselor de business.

In pofida unor provocari si riscuri, echipa Horvath de la Bucuresti estimeaza ca mediul de afaceri din Romania nu va duce lipsa de oportunitati de dezvoltare si investitii straine in 2024.

Veniturile Horváth Romania – parte a grupului international de consultanta in management, Horváth, cu 40 de ani de experienta, prezent in 24 de tari si avand activitate pe piata romaneasca din 2005 – au crescut cu 21% in 2023, fata de 2022, atingand aproximativ 8 milioane de euro.

Cresterea sustinuta a Horváth Romania s-a datorat cererii ridicate pentru proiecte de consultanta in arii legate de digitalizare (digital transformation), sustenabilitate (green transformation), reorganizare si eficientizare a proceselor de business. In toate aceste domenii, se asteapta un interes sporit din partea firmelor din tara noastra, in 2024, Romania fiind aliniata tendintelor globale din aceasta perspectiva.

Pe langa proiectele din Romania, consultantii locali au fost implicati in dezvoltarea si livrarea unor proiecte internationale, in tarile de limba germana (DACH: Germania, Austria, Elvetia) si Orientul Mijlociu, contribuind astfel la veniturile record inregistrate de Grupul Horváth in anul fiscal 2023-2024, de 306 milioane de euro. Gradul ridicat de expertiza, in multiple industrii, si calitatea serviciilor oferite de consultantii de la Bucuresti sunt considerate atu-uri la nivelul Grupului.

Clientii Horváth Romania provin, cu precadere, din domenii precum energie, transporturi, oil & gas si FMCG, iar principale provocari la care se pot astepta in acest an – si pe care le vor infrunta si alte industrii – se refera la nevoia business-urilor de: (1) transformare digitala; (2) transformare „verde”; respectiv (3) transformare organizationala / operationala. 

Acestora li se vor adauga presiuni asupra profitabilitatii, reflectate intr-o nevoie de a reduce costurile, impuse de conditiile pietei de desfacere (cerere in scadere) si de cea a muncii (lipsa de personal calificat), alaturi de cresterea competitiei.

In plus, echipa Horváth de la Bucuresti estimeaza ca s-ar putea intensifica activitatea de fuziuni si achizitii (M&A), ceea ce poate duce la o crestere a proiectelor de integrare „post fuziune” a companiilor.

„Din 2020 incoace, nu mai putem vorbi de o normalitate in business, ci de multiple provocari, care vin din mai multe directii, cu mare rapiditate si, adesea, trebuie infruntate simultan. Cu toate acestea, cred ca in Romania vor exista oportunitati de crestere in toate industriile, iar investitiile straine nu ne vor ocoli. Important este sa fim pregatiti a valorifica aceste sanse. Din ce in ce mai multe companii inteleg ca pot face un salt competitiv prin transformarea digitala si transformarea verde, fiind tot mai interesate de astfel de proiecte, a caror implementare cu succes le poate creste vanzarile si profitabilitatea”, considera Kurt Weber, Managing Director, Horváth Romania.

Pentru 2024, Horváth Romania isi propune cresterea business-ului, pe baza competentelor si capabilitatilor echipei de consultanti, dovedite inclusiv prin proiecte internationale, in arii precum transformarea digitala, „green transformation” si transformare organizationala. 



Pentru sustinerea ritmului de crestere, compania mizeaza pe consolidarea echipei, atat la nivel numeric (care a urcat la 40 de membri, in prezent, fata de 35, in anul anterior), cat si la nivelul expertizei.

„Rezultatele excelente din 2023 au demonstrat, inca o data, ca succesul in businessul de consultanta se datoreaza pregatirii si experientei profesionistilor precum si stabilitatii echipei, in cazul Horváth Romania fiind vorba de o medie de sase ani petrecuti in companie. Pentru a asigura acesti factori de succes, recrutam in mare parte tineri, aflati la debutul carierei, care au un profil international si o buna pregatire academica. Mizam pe  formarea lor ‘on the job’,  in cadrul unor proiecte locale si internationale, investind in dezvoltarea lor si oferindu-le oportunitati de crestere. Pe cei mai buni dintre acestia ii promovam, dupa 4-5 ani de experienta, in pozitii de leadership (Senior Project Manager sau Principal), ceea ce le confera roluri de si mai mare importanta in proiecte din ce in ce mai complexe, unele desfasurate in mai multe tari”, a explicat Kurt Weber.