Grupul Orange anunta astazi rezultatele financiare pentru primul semestru al anului 2024, disponibile la 30 iunie.
In primele sase luni din 2024, Grupul Orange Romania a realizat o cifra de afaceri consolidata in valoare de 699 de milioane de euro, in scadere cu 7,7% fata de semestrul intai din 2023.
La 30 iunie 2024, Grupul Orange Romania oferea servicii mobile pentru 9,3 milioane de clienti[i], internet fix in banda larga pentru 1,1 milioane de clienti, iar servicii de televiziune prin cablu si satelit pentru 1,1 milioane de clienti.
Semestrul a fost marcat de finalizarea fuziunii intre Orange Romania S.A. (ORO) si Orange Romania Communications S.A. (OROC), prin absorbtia OROC de catre ORO, ce a permis crearea unui operator de telecomunicatii convergent integrat, incepand cu 1 iunie 2024.
Reteaua Orange: 39 de orase cu prezenta 5G la final de semestru
Si in acest semestru eforturile de extindere a retelei au fost intensificate, pentru a oferi acces la conectivitate unui numar cat mai mare de romani. La final de iunie 2024, acoperirea 4G a ajuns la 98,79% din populatie, iar cea 4G+ la 83,13%. Reteaua 5G/5G+, cu cele mai rapide viteze de transfer, de pana la 1,5 Gbps, s-a extins din acest semestru in Pitesti, iar cifra totala de orase cu prezenta 5G a crescut la 39.
Servicii B2C: oferte comerciale simplificate pentru clienti si crestere constanta pentru abonamentul 100% digital YOXO
Din punct de vedere comercial, acest semestru a fost marcat de lansarea noii semnaturi de brand, “Orange e aici”, si de eforturile de simplificare a ofertelor comerciale care devin mai accesibile pentru clienti, intarind, inca o data, angajamentul Orange fata de calitatea relatiilor cu clientii si satisfacerea nevoilor acestora.
Astfel, Orange Romania a lansat in acest semestru noul portofoliu de pachete cu internet prin fibra si TV prin cablu, adaptat tuturor nevoilor de divertisment si comunicare ale clientilor. Acesta ofera un raport echilibrat intre calitate, beneficii si pret si cuprinde doar 4 pachete, "Entry", "Extra", "Supreme" si "Premiere", concepute pentru a raspunde mai bine necesitatilor utilizatorilor, dar si numeroase avantaje, precum abonamente Netflix si HBO incluse pe toata durata contractului, router de ultima generatie si Ultra Wi-Fi 6 Mesh, precum si discounturi la o gama variata de dispozitive (televizoare, tablete, camere de supraveghere).
In semestrul al doilea, YOXO a atras cu 55% mai multi clienti noi fata de perioada similara a anului trecut. Acestia prefera din ce in ce mai mult sa isi instaleze YOXO folosind eSIM, completand parcursul 100% digital pe care primul abonament de mobil fara perioada contractuala din Romania si la cele mai mici preturi, incepand cu 9 lei, l-a lansat pe piata locala in urma cu 4 ani.
Responsabilitate sociala: actiuni pentru viitor si pentru comunitati care respira
In mai, programul Orange de economie circulara “Re” – Reparare, Reciclare, Reconditionare, Recumparare a implinit 2 ani. Peste 82.000 de telefoane au fost recumparate de la clienti in H1 2024, pentru a fi reintroduse in economia circulara prin reciclare sau reparare.
Fundatia Orange, prin programe de educatie si incluziune digitala dedicate unor grupuri tinta diverse, aflate in etape de invatare diferite, a ajuns in prima parte a lui 2024 la peste 44.000 de persoane. Orange Digital Center a implinit un an de la lansare la finalul lunii iunie, cu peste 4000 de adulti si adolescenti beneficiari ai cursurilor gratuite de formare sau reconversie profesionala.
In acest semestru, Orange s-a implicat in dezvoltarea, organizarea si sustinerea celor mai importante competitii nationale de securitate cibernetica, ca partener strategic pentru Campionatul National de Securitate Cibernetica (RoCSC), UNbreakable Romania, DefCamp si prima editie a Olimpiadei Nationale de Securitate Cibernetica (OSC). Peste 4500 de tineri s-au inscris in competitii, cu sanse de calificare in echipa ce reprezinta Romania la Campionatul European de Securitate Cibernetica.
”Primul semestru din 2024 a fost unul intens, marcat de un moment de o importanta deosebita pentru companie: finalizarea fuziunii intre Orange Romania si Orange Romania Communications, ce a permis crearea unui operator de telecomunicatii convergent integrat. Nu am fi reusit sa incheiem aceasta etapa fara eforturile tuturor colegilor nostri din Orange, care au lucrat si mai alert in ultimele luni in acest scop, iar pentru acest lucru le multumesc tuturor. Acum ne canalizam toata energia pentru a ne asigura ca eforturile noastre operationale se reflecta si in experienta pe care clientii nostri o au in punctele de interactiune cu brandul nostru.
Pentru lunile urmatoare, factorul de presiune pentru imbunatatirea performantei noastre exista, dar suntem increzatori ca strategia pe care am inceput sa o implementam ne va permite sa ne obtinem rezultate mai bune si sa ne adaptam mai bine la provocarile pietei. In ciuda acestora, ramanem dedicati excelentei operationale, mentinand clientii in centrul businessului nostru si intensificand actiunile de responsabilitate sociala", a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange Romania.