FIFA si Sony ¬ prima experienta 3D a Cupei Mondiale FIFA
1/10661
calendar_month 08 Apr 2010, 17:43
FIFA si Sony Corporation anunta astazi detalii despre colaborarea celor doua companii de a aduce experienta vizionarii 3D in casele iubitorilor de fotbal.

O data cu sporirea interesului consumatorilor pentru tehnologia 3D, accentuat de popularitatea filmelor tridimensionale de mare succes si a apropierii lansarilor de solutii 3D pentru utilizatorii obisnuti, prima Cupa Mondiala filmata in 3D va creste si mai mult entuziasmul fanilor fotbalului, de-a lungul Pamantului.

Cu un total de sapte perechi de camere video profesionale HDC care vor asigura capturarea desfasurarii fiecarui meci (modelul de camera video profesionala: HDC-1500), actiunea de pe teren va fi surpinsa intr-o calitate uimitoare 3D, multumita procesorului de imagine prorietar Sony (model: MPE-200) si camionului de transmisie 3D. Procesarea de top a imaginii, asigurata de Sony, singurul producator de solutii de filmare 3D, in prezent, asigura integral realizarea filmarii si a productiei, ajustand automat profunzimea miscarilor de pe teren, pentru o vizualizare 3D optima, de-a lungul Pamantului. incepand de la Cupa Confederatiilor FIFA, de anul trecut din Africa de Sud, Sony a lucrat permanent pentru imbunatatirea tehnologiilor de capturare a imaginilor rapide 3D, specifice meciurilor de fotbal, realizand probe de filmare 3D de-a lungul Europei.

Filmarea 3D va fi realizata pe cinci dintre cele 10 stadioane ale Cupei Mondiale FIFA: Soccer City si Ellis Park din Johannesburg, Durban, Cape Town si Port Elizabeth. 25 de meciuri vor fi filmate si transmise in 3D, dintre cele mai populare confruntari, incluzand meciul de deschidere a Cupei, pe 11 iunie, la Soccer City (Africa de Sud vs Mexic) si finala, de pe 11 iulie, in Johannesburg. Celelalte meciuri filmare in 3D sunt:

1.Iunie 11 16:00h Africa de Sud v Mexic
2.Iunie 12 16:00h Argentina v Nigeria
3.Iunie 13 20:30h Germania v Australia
4.Iunie 14 13:30h Olanda v Danemarca
5.Iunie 15 20:30h Brazilia v Coreea de Nord
6.Iunie 16 16:00h Spania v Elvetia
7.Iunie 17 13:30h Argentina v Coreea de Sud
8.Iunie 18 16:00h Slovenia v SUA
9.Iunie 19 13:30h Olanda v Japonia
10.Iunie 20 20:30h Brazilia v Coasta de Fildes
11.Iunie 21 20:30h Spania v Honduras
12.Iunie 22 20:30h Nigeria v Coreea de Sud
13.Iunie 23 20:30h Ghana v Germania
14.Iunie 24 16:00h SVK v ITA
15.Iunie 25 16:00h Portugalia v Brazilia
16.Iunie 27 20:30h 1 gr.B v 2 gr.A
17.Iunie 28 16:00h 1 gr.E v 2 gr. F
18.Iunie 28 20:30h 1 gr.G v 2 gr.H
19.Iulie 2 20:30h Sferturi de finala
20. Iulie 3 16:00h Sferturi de finala
21. Iulie 3 20:30h Sferturi de finala
22. Iulie 6 20:30h Semifinale
23. Iulie 7 20:30h Semi finale
24. Iulie 10 20:30h Meciul pentru locul 3
25. Iulie 11 20:30h Finala

“Transmisiunile 3D de la cele 25 de partide vor fi disponibile pe canalele 3D, utilizatorii putandu-se bucura de meciurile de fotbal in confortul propriilor locuinte ca si cum ar fi prezenti pe stadion, cu ajutorul sistemelor home-cinema compatibile 3D,” a declarat Nicolas Ericson, Director al FIFA TV. “Sunt bucuros sa anunt primii parteneri oficiali care vor transmite 3D: ESPN in Statele Unite si Sogecable in Spania. in continuare, purtam discutii cu principalii radiodifuzori si vom face anunturi noi in cel mai scurt timp,” a adaugat Nicolas Ericson.

In plus, la Cupa Mondiala va fi lansat si primul proiect public de vizionare 3D, ca urmare a demersurilor FIFA si Sony de a impartasi experienta 3D cu cat mai multi fani ai fotbalului. Astfel opt partide vor fi difuzate live in salile de cinema digital selectate din intreaga lume. Compania elvetiana Aruna Media AG a fost numita de FIFA sa administreze drepturile exclusive de difuzare a transmisiunile 3D de la partidele de fotbal in salile de cinema. Aruna va difuza live transmisiunile 3D in 26 de state si este in negocieri cu principalele piete din lume.



Reafirmandu-si pozitia de lider pe piata emergenta 3D, Sony este principalul dezvoltator de tehnologie pentru noua experienta vizuala de care fanii fotbalului se vor putea bucura acasa sau in locatiile publice de transmisie a meciurilor de fotbal din intreaga lume. “Sony este recomandat in crearea tehnologiei profesionale 3D si a continutului pentru pelicula,” a declarat Hiroko Saito, Deputy General Manager of Global Sponsorships, Sony Corporation. “Fideli strategiei “Din obiectiv in caminul personal”, suntem implicati activ in tot procesul de creatie 3D. “Universul 3D creat de Sony” integreaza expertiza noastra din segmentele solutiilor profesionale, electronicelor, productiei de film si de jocuri. Datorita acestor avantaje si datorita parteneriatului cu FIFA, vom imbogati lumea fotbalului cu o experienta de vizualizare 3D cu totul exceptionala,” a adaugat Saito.

Alaturi de transmiterea live a Cupei Mondiale FIFA in 3D si a activitatilor de vizionare in masa, publicul general poate vizualiza si trailarele promotionale 3D pe televizoarele BRAVIA 3D in aproximativ 4.000 de magazine partenere Sony la nivel international, printre care 200 de magazine (numarul total de magazine partenere Sony: 1.500 in America de Nord, 1.300 in Europa, 500 in Japonia, 200 in Asia, 200 in America Latina si 30 in Africa de Sud). Mai mult, divizia Sony Pictures Home Entertainment anunta astazi planurile de a produce si distribui filmul oficial FIFA 3D pe Blu-ray Disc anul acesta.