Care sunt cele mai populare servicii de abonament
3/37853
calendar_month 05 Nov 2024, 14:50

Cat cheltuim lunar pe divertisment online? Cate abonamente mentin utilizatorii in medie?

Kaspersky prezinta o imagine generala a pietei, bazata pe aplicatia SubsCrab* – un instrument de gestionare a abonamentelor care ajuta utilizatorii sa urmareasca cheltuielile online.
 
In medie, utilizatorii platesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify si YouTube Premium – cele mai populare servicii din intreaga lume. In unele tari, serviciile locale sunt in frunte; de exemplu, in Brazilia, pozitia de top este detinuta de platforma nationala de streaming, Globoplay.

Serviciile de streaming sunt categoria cu cele mai multe abonamente, 22% dintre utilizatori se inscriu pe aceste platforme. Cu toate acestea, serviciile multi-abonament, care combina TV si filme, jocuri, internet si telecomunicatii, castiga popularitate, atragand 16% dintre clienti. Comoditatea de a accesa o gama de servicii intr-un pachet depaseste categoria „Muzica”, cu cei 8% dintre abonati din intreaga lume.

Aplicatiile de productivitate, telecomunicatiile si serviciile de livrare constituie un grup semnificativ de abonamente online, in afara de divertisment. Microsoft 365, Adobe Creative Cloud, LinkedIn Premium, Canva si Discord se afla printre primele 20 de servicii populare in majoritatea tarilor. In plus, furnizorii locali, cum ar fi serviciile de telecomunicatii, pietele sau serviciile de livrare, completeaza top 20 in fiecare tara.

ChatGPT, care este folosit atat pentru munca, cat si pentru divertisment, a crescut cu 296% fata de 2023, devenind serviciul bazat pe abonament cu cea mai rapida crestere la nivel mondial. Alte abonamente online care au crescut considerabil sunt YouTube Premium (122%), Telegram Premium (73%), X Premium (64%) si Snapchat+ (59%). 

In ceea ce priveste abonamentele anulate cel mai frecvent, Netflix, YouTube Premium si Spotify conduc aici. Si asta inseamna sa fii printre cele mai populare servicii din lume.

Planurile de plata lunara sunt optiunea preferata pentru 76% dintre utilizatori, in timp ce 17% aleg abonamentele anuale si 7% prefera alte perioade de plata, cum ar fi planurile saptamanale sau pe doi ani. Cu toate acestea, ponderea abonamentelor anuale este in continua crestere, de la 13% in 2022 la 17% in 2024.

Pentru a urmari abonamentele online si a monitoriza costurile, Kaspersky recomanda SubsCrab – un instrument de gestionare a abonamentelor lansat ca parte a programului de asistenta pentru start-upuri Kaspersky.

*Statisticile se bazeaza pe datele anonimizate, furnizate voluntar de SubsCrab in 2023 si in ianuarie-august 2024.

comunicat



Sondaj

Ce cadou ti-ar placea sa primesti?