- Trafic5 este un indicator crucial in deciziile de afaceri ale companiilor;
- Capitala marcheaza peste 10 milioane de vizite lunare in malluri;
-Dintre cele 12 mall-uri din Bucuresti, trei reusesc sa atraga lunar 3 milioane de vizite, iar doua dintre acestea se apropie de un trafic de aproape 2 milioane de vizite pe luna;
- Desi situat pe pozitia a treia ca numar de locuitori, Iasiul reuseste sa se situeze pe pozitia a doua din perspectiva traficului in malluri, inaintea Clujului, cu putin peste 3 milioane de vizite lunare.
Brand Management lanseaza un indicator care urmareste evolutia traficului inregistrat in mall-urile din principalele orase ale Romaniei. Denumit „Trafic5”, acest indicator indeplineste nevoia advertiserilor si a marketerilor de a avea informatii cat mai complete privind numarului de vizite pe care le fac romanii in centrele comerciale, informatii care stau la baza stabilirii bugetelor de investitii in campaniile de marketing si advertising.
„Am lansat Trafic5 pentru a le oferi clientilor nostri, dar nu numai, o imagine cat mai limpede cu privire la numarul de vizite pe care le fac romanii in mall-uri. De ce este util un astfel de instrument? Pentru ca, in functie de el, marketerii si companiile pot alege cand si unde sa deruleze campanii de indoor advertising astfel incat mesajele de brand sa ajunga la cat mai multi potentiali cumparatori. Cu o experienta de peste 20 de ani, avem acces la date privind traficul in mall-uri, pe orice intervale temporale: de la date anuale, pana la cifre zilnice. Totodata, facem anual un studiu de piata cu Reveal Marketing Research ce sta la baza interpretarii acestor informatii astfel incat sa putem oferi partenerilor nostri o imagine cat mai completa despre profilul consumatorului de mall.”, a declarat Georgian Draghici, director comercial Brand Management.
Potrivit datelor celui mai recent recensamant al populatiei, primele cinci cele mai mari orase din Romania ca numar de locuitori sunt Bucuresti (1,71 mil. locuitori), Cluj-Napoca (286.598 locuitori), Iasi (271.692 locuitori), Constanta (263.707 locuitori) si Timisoara (250.849 locuitori). In alcatuirea indicelui Trafic5, compania a luat in calcul doar orasele cu o populatie de peste 200.000 de locuitori, iar urmatoarele, dupa acest criteriu, sunt Brasov (237.589 locuitori), Craiova (234.140 locuitori) si Galati (217.851 locuitori).
Pe primul loc se afla, evident, Bucurestiul, care, pe langa cel mai mare numar de locuitori si vizitatori/turisti, are si cele mai multe mall-uri si, implicit, cel mai mare numar de metri patrati de spatii comerciale. Capitala marcheaza peste 10 milioane de vizite lunare in malluri. Dintre cele 12 mall-uri din Capitala, trei reusesc sa atraga lunar 3 milioane de vizite, iar doua dintre acestea se apropie de un trafic de aproape 2 milioane de vizite pe luna.
„Romaniei ii lipsesc orase cu populatii de 500.000 – 1 million de locuitori. In afara de Bucuresti, niciun alt oras nu se apropie de aceasta cifra oficiala de 1,7 milioane de locuitori. De aceea, este imposibil, atat in viitorul apropiat si si cel indepartat, ca Bucurestiul sa fie detronat din acest top. Ce este insa si posibil si probabil este ca cifrele aferente urmatoarelor orase sa sufere modificari. Asta depinde si de modul in care aceste orase vor reusi sa atraga noi investitii in centre comerciale si cat de atractive vor fi in atragerea de noi rezidenti si turisti”, a declarat Laurentiu Jiga, fondator si CEE managing Director al Brand Management.
Indicator Trafic5 by Brand Management
Cum stau lucrurile in celelalte orase?
Desi situat pe pozitia a treia ca numar de locuitori, cu 271.692 de rezidenti, Iasiul reuseste sa se situeze pe pozitia a doua din perspectiva traficului in mall-uri, inaintea Clujului, cu putin peste 3 milioane de vizite lunare. Acest lucru se datoreaza, pe de o parte, faptului ca Iasiul este judetul cu cei mai multi locuitori din tara. Pe de alta parte, Iasiul are patru astfel de centre comerciale, iar Cluj-Napoca doar doua. Ambele inregistreaza un trafic de peste 1 milion de vizite pe luna, ceea ce indica existenta apetitului pentru shopping al clujenilor.
Comparativ, din cele patru malluri din Iasi, doar unul reuseste sa inregistreze peste 1 milion de vizite lunare. Al treilea oras ca numar de vizite lunare la mall, respectiv 2,64 milioane, este Constanta, oras care ocupa pozitia a patra din perspectiva demografica (263.707 de locuitori). Constanta are trei malluri, din care doua atrag lunar peste 1 milion de vizitatori. Pe locul al patrulea, cu 2,57 milioane de vizite lunare la mall, se plaseaza Brasovul, oras care are patru malluri, si unde doar unul consemneaza vizite lunare de peste 1 milion.
Topul Trafic5, dupa numarul de vizite la mall, este completat de Cluj-Napoca, cu 2,38 milioane de vizite. Aceasta pozitie poate fi partial explicata prin numarul redus de centre comerciale din capitala Transilvaniei, respectiv doua.