Aplicatia eDAC Un nou instrument de lucru folosit in activitatile operative
3/36490
calendar_month 19 Apr 2024, 10:11


Incepand cu data de 31 martie 2024, in contextul  aderarii Romaniei la spatiul  Schengen cu frontierele aeriene si maritime, a fost operationalizat la nivel national,  un nou sistem  de verificare a documentelor de identitate.

 Prin utilizarea de dispozitive mobile de tip tableta sau telefon mobil, se realizeaza o scanare a documentului prezentat de persoana verificata (carte de identitate, pasaport), aplicatia eDAC comparand in timp real datele prezentate cu cele existente atat in bazele de date ce apartin autoritatilor romane cat si cele ce tin de spatiul Schengen.

Aplicatia este rapida si eficienta, scurtand semnificativ timpul de verificare al persoanelor si ofera, in timp real, informatii relevante, de interes operativ, pentru personalul Ministerului Afacerilor Interne. 

In conditiile in care cel verificat figureaza cu anumite interdictii, de exemplu, pot fi persoane care sunt urmarite judiciar sau persoane care sunt date disparute, sunt urmate procedurile legale stabilite pentru fiecare situatie in parte.

In lipsa unui document de identificare, informatiile se pot introduce si manual, rezultatul fiind afisat cu aceeasi rapiditate.

Noua aplicatie va fi folosita atat in activitatile curente, cat si in punctele de acces din institutii si la ghiseele destinate publicului.

 Subliniem ca datele personale care sunt afisate pe aceste dispozitive beneficiaza de toata protectia oferita de aplicatiile utilizate de institutiile abilitate.

Asadar, in cadrul activitatilor politienesti din noaptea de 30/31 martie 2024, elementul de noutate a fost acela ca,  pentru  verificarea  persoanelor, politistii si jandarmii din judetul Alba au utilizat aplicatia eDAC, instalata pe terminalele mobile  de tip si tableta sau telefon.

Persoanelor legitimate le-au fost oferite explicatii cu privire la noul mod de lucru al personalului Ministerului Afacerilor Interne.