Adform, una din cele mai mari companii globale independente ce ofera o platforma integrata de publicitate online lanseaza in Romania un serviciu de monitorizare a amprentei de carbon digitale. Prin intermediul acestei functionalitati, companiile vor putea accesa o solutie adaptabila si scalabila pentru a lua in considerare emisiile de carbon in deciziile si campaniile lor publicitare. Totodata, din punct de vedere operational, acestea vor putea utiliza o singura platforma pentru a masura amprenta de carbon, pentru a transfera bugetul catre medii sustenabile si pentru a reduce emisiile.
Tehnologia este implementata in parteneriat cu Scope3, compania care a dezvoltat o metoda inovatoare de evaluare a emisiilor de gaze cu efect de sera asociate cu activitatile indirecte ale unei organizatii. In contextul publicitatii, utilizarea Scope 3 se refera la masurarea si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera asociate cu practicile de publicitate si marketing, inclusiv productia de materiale publicitare, campanii publicitare, distributia si impactul produselor publicitare asupra consumatorilor.
Primul test de masurare a amprentei de carbon prin intermediul platformei Adform a fost facut de brandul Audi in Cehia, in luna aprilie a acestui an, ca parte a unei campanii digitale ce a avut ca scop lansarea gamei de vehicule complet electrice Audi e-tron pe piata ceha.
Utilizarea serviciului de monitorizare a amprentei de carbon digitale Adform a condus la o scadere cu 52% a emisiilor de carbon a campaniei de publicitate digitala Audi fata de media pietei. In plus, reducerea emisiilor de carbon a fost realizata in tandem cu mentinerea si imbunatatirea performantei campaniei, ceea ce a dus la o crestere de 65% a CTR fata de datele istorice de performanta ale Audi in campaniile anterioare. Prin excluderea dinamica a 30% din mediile cu cele mai mari emisii de pe piata, Adform a optimizat amprenta de carbon a campaniei de publicitate digitala Audi, reducand emisiile la 131 gCO2PM (grame de emisii de carbon la mia de impresii), fata de media pietei de 276 gCO2PM.
Adrian Biciu, Commercial Director SEE – „In ultimii ani, sustenabilitatea a devenit din ce in ce mai relevanta in diverse domenii, inclusiv in publicitatea online. Totusi, avand in vedere ca publicitatea online genereaza intre 2% si 4% din totalul emisiilor de gaze cu efect de sera, este important ca o campanie de succes sa aiba si un impact redus asupra mediului inconjurator si sa isi reduca amprenta de carbon. Abordarea inovatoare Adform prin utilizarea Scope3 demonstreaza ca putem adopta obiceiuri publicitare mai durabile, mentinand in acelasi timp nivelurile de performanta ale brandurilor.”
Functia de reducere a emisiilor de carbon are la baza doua criterii importante si anume distributia media si selectia de anunturi, care reprezinta 70% din evaluarea totala a publicitatii digitale.
„Pe masura ce toate mediile devin digitale si publicitatea digitala este din ce in ce mai programatica, este esential sa nu perpetuam problemele legate de sustenabilitate. Este important sa luam in considerare modurile prin care putem reduce pierderile financiare, sa eficientizam procesele de achizitionare a reclamelor si sa minimizam impactul asupra mediului, astfel incat sa asiguram o industrie publicitara sustenabila si transparenta. Adform ofera solutii de marketing bazate pe first-party data si solutii de identificare ce respecta confidentialitatea, insotite de masurarea si optimizarea emisiilor de carbon, ceea ce reprezinta o oportunitate excelenta pentru brandurile care doresc sa actioneze responsabil si sustenabil.”, a completat Adrian Biciu.
Obiectivele companiei Adform se indreapta catre dezvoltarea si implementarea unui model amplu de ESG. Recent, Adform s-a alaturat si retelei Ad Net Zero, o asociatie profesionala ce urmareste sa promoveze practici durabile in cadrul industriei de publicitate si marketing si sa incurajeze reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera asociate campaniilor publicitare.
Pentru mai multe informatii despre activitatea Adform, accesati https://site.adform.com/.