Flanco a incheiat primele sapte luni ale anului 2024 cu o valoare a vanzarilor de 650 milioane de lei, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Prin comparatie, piata produselor electro-IT a crescut in valoare cu aproximativ 9%.
“Dupa cinci ani cu evolutii de piata diferite, cinci ani in care comportamentul de consum s-a modificat semnificativ de cel putin trei ori, primele sapte luni ale anului 2024 marcheaza o revenire semnificativa a interesului clientilor pentru magazinele fizice”, spune Dragos Sirbu, CEO Flanco.“De altfel, magazinele fizice Flanco au o crestere de peste 20% fata de perioada similara din 2023, aceasta venind dupa o alta crestere de 22%, in 2023 fata de 2022. Piata de produse electronice si electrocasnice a crescut in perioada analizata cu 9% in 2024 fata de 2023 si cu doar 3% in 2023 fata de 2022.”
Anul 2024 a fost marcat de proiecte importante pentru retailer. Repozitionarea ca prima retea de magazine Smart Discounter din retailul electro-IT romanesc si o noua identitate de brand au presupus inceperea unui proces complex de reamenajare a magazinelor, care se va intinde pe parcursul a trei ani.
In prima jumatate a anului, Flanco a deschis cinci noi magazine in orase importante din tara, printre care al doilea magazin din Brasov, al doilea din Focsani, a patra locatie in Pitesti si a 11-a din capitala. Totodata, retailerul a achizitionat primele sale doua proprietati de real estate, in care va dezvolta de la zero magazine tip greenfield.
“Pana la finalul anului, vom lansa aplicatia mobila Flanco Buzz, vom finaliza reamenajarea tuturor magazinelor din centrele comerciale mari sub noua identitate de brand si vom deschide alte patru magazine Smart Discounter in orase mari din tara”, spune Dragos Sirbu.