Nokia se reinventeaza dupa vanzarea diziviei de gadgeturi catre Microsoft, iar CEO-ul interimar al companiei finlandeze, Risto Siilasmaa, a detaliat planurile de viitor ale Nokia pe blogul oficial al companiei.
Cei mai multi oameni cunosc Nokia doar ca producator de telefoane mobile, dar in istoria de 150 de ani a companiei, Nokia a trecut de la productia de hartie la cea de produse din cauciuc inainte sa ajunga la electronice. Dupa ce a incasat peste 5 miliarde euro de la Microsoft, compania finlandeza se orienteaza catre serviciile mobile si de locatie, alaturi de dezvoltarea unor tehnologii avansate.
"Credem ca serviciile si tehnologiile de locatie sunt extrem de importante pentru urmatoare etapa de dezvoltare a internetului mobil, in care tot mai multe gadgeturi sunt conectate la cloud", a explicat Risto Siilasmaa. Diviziile Nokia HERE (harti) si NSN (infrastructura telecomunicatii) sunt cei doi piloni majori ai dezvoltarii companiei, dar alaturi de ei se va extinde si cea mai noua divizie a companiei, Advanced Tehnologies.
Potrivit intelegerii cu Microsoft, Nokia ar putea sa inceapa din nou sa vanda gadgeturi mobile sub brandul propriu incepand cu 2016, dar acest lucru pare putin probabil. Printre proiectele de tehnologii avansate ale companiei se numara cercetarea si dezvoltarea in nano tehnologii si grafen, semiconductor cu numeroase aplicatii in microscopia electronica.
Sursa: TechCrunch