Studiu Deloitte: noua din zece companii din Romania vor investi în traininguri pentru departamentele lor financiare, pe masura ce implementeaza si utilizeaza noi tehnologii

de Redactie Hit.ro | 19 aprilie 2022

Zeno Caprariu_Partener Audit, Deloitte

Noua din zece companii din Romania vor investi în recalificare si traininguri pentru angajatii din departamentele financiare, pe masura ce implementeaza si utilizeaza noi tehnologii în activitatile zilnice, arata concluziile celei mai recente editii a studiului Deloitte CFO Survey Romania, efectuat în randul a peste 100 de directori financiari din Romania. Ariile departamentelor financiare în care companiile vor investi cu prioritate în formare sunt planificarea si analiza financiara, contabilitatea si controlul, mai arata studiul. Ritmul lent de recalificare a angajatilor reprezinta si unul dintre cele mai mari obstacole în implementarea transformarii digitale în companii, dupa cum mentioneaza 30% dintre participantii la studiu, la fel ca nivelul investitiilor necesare (49%) si gradul scazut de digitalizare a institutiilor publice (42%).

Rolul directorului financiar s-a schimbat fundamental si este vazut acum ca o sursa de informatii de business foarte valoroase si ca un partener de business strategic. Dar, pentru ca departamentul financiar sa se poata concentra asupra activitatilor care pot adduce valoare businessului, este crucial ca acesta sa se transforme. Aceasta transformare poate include cresterea eficientei si acuratetei proceselor de management financiar, reducerea numarului de ore petrecute de angajati pentru sarcini manuale, care nu au valoare adaugata pentru companie, îmbunatatirea analizelor datelor care sprijinirea procesului decisional. Astfel de obiective pot fi atinse prin implementarea de solutii tehnologice si prin schimbarea modului în care întregul departament functioneaza, atat intern, cat si extern, cu restul organizatiei”, a declarat Zeno Caprariu, Partener Audit, Deloitte Romania, coordonatorul initiativei CFO Program în Romania.

Mai mult de o treime (34%) dintre directorii financiari din Romania care au participat la studiu considera ca posibilitatea de a se concentra pe sarcinile cu mai multa valoare adaugata reprezinta cel mai important beneficiu al implementarii procesului de transformare digitala, urmata de reducerea timpului alocat activitatilor de raportare, închidere etc. (31%) si de cresterea fiabilitatii datelor (18%).

Pentru a finanta procesul de transformare digitala, majoritatea companiilor iau în considerare în primul rand surse interne (77%), apoi fonduri UE, atat din Planul National de Redresare si Rezilienta, cat si din alocarile din programele multi-anuale (32%). Sursele de finantare cel mai putin atragatoare sunt creditele bancare (17%) si obligatiunile verzi” (9%).

Studiul releva, de asemenea, ca aproape jumatate dintre companii (45%) consider ca transformarea digitala înseamna automatizare, dar si solutii de planificarea a resurselor întreprinderii – ERP – (22%), alinierea si integrarea datelor (18%) si actualizarea modelelor operationale (15%). În ceea ce priveste motivele implementarii proceselor de transformare digitala în departamentele financiare, peste 40% dintre companiile romanesti mentioneaza strategia, urmata de scaderea procentului de erori (22%), gestionarea muncii la distanta (14%) si scaderea costurilor (13%).

Peste 80% dintre companiile din Romania fac deja pasi în procesul de transformare digitala a departamentelor lor financiare, în timp ce 18% se afla în faza de planificare, mai arata studiul. Sectoare precum servicii financiare, energie, utilitati si minerit, tehnologie, mass-media si telecomunicatii par sa fie mai avansate în aceasta directie.

Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienti Deloitte, prin intermediul retelei sale globale de firme membre care activeaza în peste 150 de tari si teritorii, oferind resurse internationale, perspective locale si servicii de cea mai înalta calitate pentru a aborda provocari de business complexe. Obiectivul Deloitte este sa creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 345.000 de profesionisti ai sai.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google