Samsung si Sony planifica mai putine smartphones pentru 2015. Putine si bune, speram

de Redactia Hit | 26 noiembrie 2014

Samsung a decis, in sfarsit, sa faca saltul de la cantitate la calitate in 2015. Aceeasi strategie pare sa aplice si Sony, in cautarea retetei pentru succes pe o piata deja supra-aglomerata, dupa intrarea in forta si succesul producatorilor din China pe acelasi segment.

Zilele trecute, Samsung anunta ca lansa, anul viitor, mai putine smartphones, in 2015, parte a unei strategii axate pe calitate, nu pe cantitate, iar in presa apareau si primele informatii referitoare la schimbari in top-managementul diviziei mobile a companiei sud-coreene. La scurt timp, Sony a venit cu un anunt similar: va produce mai putine device-uri, doar ca, in cazul japonezilor, taierile au loc si la divizia Mobile, si la cea de televizoare Smart.

Daca la Samsung vorbim despre prea multe device-uri rezultate din dorinta de a castiga o cota de piata pe toate segmentele (si am spus de nenumarate ori ca Samsung lanseaza telefoane pe banda rulanta fara o logica pe termen lung), cu un efect care a dus, de fapt, la scaderea vanzarilor varfului de gama Samsung Galaxy S5 cu 40% fata de generatia anterioara, la Sony lucrurile stau un pic diferit.

Niponii nu au invadat piata cu terminale mobile, dar nici nu au reusit sa revina pe profit cu ajutorul flagship-urilor smartphones lansate in 2014. Dar, Sony sta bine la capitolul comercializarii (catre alti producatori de smartphones) a senzorilor de imagine (camerele foto cu engine produs de Sony) si nu numai. Si, se pare, compania va miza pe aceasta solutie, cel putin pentru moment, pentru a reduce din pierderile inregistrate de divizia Mobile. Decizia pare, acum, una bine gandita, din moment ce si Apple si alti producatori (in special din China) folosesc senzorii de imagine realizati de Sony pentru device-urile lor. Dar Sony nu va investi doar in aceasta divizie a companiei, dupa cum scrie presa occidentala, citata de Gsmarena, ci si in PlayStation, care se bucura de succes comercial pe toate pietele importante. Nu stim care va fi soarta Sony, cu atat mai putin cea a Samsung, companie care pare sa fi ajuns intr-un punct cu adevarat de rascruce, pe care noi il vedem mai dificil decat situatia deloc roza a Sony. Cert este faptul ca dupa anuntul Sony privind estimarile de crestere ale diviziilor PlayStation si Imagine, bursa a avut o reactie pozitiva (crestere de 6% a cotatiilor).

In cazul Samsung, lucrurile par a fi ceva mai complicate din simplul motiv ca de la compania sud-coreeana asteptarile sunt mult mai mari (pana acum cateva luni, nimeni nu vorbea despre scaderi). Chiar si asa, Samsung nu trebuie compatimit, in conditiile in care urmatoarea generatie de procesoare pentru device-urile mobile Apple va fi produsa, potrivit celor mai recente informatii, nu de TSMC, ci de catre sud-coreeni. Desigur, fara o schimbare a strategiei diviziei Mobile la Samsung, cota de piata a companiei pe segmentul amintit va scadea destul de repede, insa, Samsung este un conglomerat care are resurse mari. Iar publicul nu asteapta nimic alceva decat inovatie, ceva cu adevarat "catchy".

Prin urmare, poate chiar este timpul ca Samsung sa produca mai putine smartphones si sa bage mai multi banii in R&D. Nu ca nu ar fi facut acest lucru si pana acum, dar vremurile par sa ceara accelerarea inovatiei si a calitatii. Cum spuneam intr-un articol anterior, este timpul ca Samsung sa devina, pe buna dreptate, ceva mai "aroganta", pentru ca are motive.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: samsung strategie sony mobile evolutie samsung 2015 sony telefoane 2015
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google